Gå til innhold

Hvorfor blir man alltid sykere om kvelden?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier: hvorfor føler man seg alltid mye dårligere når kvelden kommer? Jeg har hatt en forkjølelse, men blitt mye bedre. Følte meg ganske bra i dag, helt til kvelden kom. Nå hoster jeg hele tiden, det klør i ørene og halsen, og jeg kjenner meg dårligere enn før i dag. Hvorfor?!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det alltid omvendt.

• Liker 9
Skrevet

Omvendt her også.

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Omvendt her og, alltid skikkelig dårlig på morgenen og mye bedre om kvelden.

Skrevet

Er alltid sykest om morgenen.

• Liker 1
Gjest FrkLinnea
Skrevet

Jeg er alltid ille om morgenen, bedre utover dagen med en topp rundt kl 13-15, og så dårlig igjen ettermiddag/kveld. Men ja, det er rart.

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg er alltid verst på morgen OG kveld.

Er syk nå og kjenner på det. Våknet og følte meg helt jævlig, hadde en periode midt på dagen hvor jeg i det minste klarte å gå på butikken og vaske litt klær, men er nå helt kake igjen.

Googlet det nå og fant ingen medisinske kilder, bare en haug med hverdagslige teorier og synsing rundt fenomenet. Men selv om det ikke akkurat er fra en valid kilde, så hørtes dette logisk ut:

First, the pressures in our bodies change when we are horizontal. Lying down increases congestion, ear pain, postnasal drip, sore throats, and several types of cough.

Additionally, our bodies are on a 24 hour clock called the Circadian Rhythm. Hormone levels rise and fall according to this daily cycle. Some hormones help us to wake up in the morning, others help us to sleep at night. These same hormones affect how we feel pain. During the day high levels of cortisol, a stress hormone, keep us from feeling some of the pain and keep our fevers in check. At night our fevers rise and our discomfort increases. At night the amount of stimuli we are bombarded with is drastically reduced. This gives our brains an opportunity to pay more attention to this already increased level of pain. These factors combine to greatly amplify symptoms at night.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alltid verst på morgen OG kveld.

Er syk nå og kjenner på det. Våknet og følte meg helt jævlig, hadde en periode midt på dagen hvor jeg i det minste klarte å gå på butikken og vaske litt klær, men er nå helt kake igjen.

Googlet det nå og fant ingen medisinske kilder, bare en haug med hverdagslige teorier og synsing rundt fenomenet. Men selv om det ikke akkurat er fra en valid kilde, så hørtes dette logisk ut:

First, the pressures in our bodies change when we are horizontal. Lying down increases congestion, ear pain, postnasal drip, sore throats, and several types of cough.

Additionally, our bodies are on a 24 hour clock called the Circadian Rhythm. Hormone levels rise and fall according to this daily cycle. Some hormones help us to wake up in the morning, others help us to sleep at night. These same hormones affect how we feel pain. During the day high levels of cortisol, a stress hormone, keep us from feeling some of the pain and keep our fevers in check. At night our fevers rise and our discomfort increases. At night the amount of stimuli we are bombarded with is drastically reduced. This gives our brains an opportunity to pay more attention to this already increased level of pain. These factors combine to greatly amplify symptoms at night.

Det høres jo ganske logisk ut!

Huff, nå som morgenen har kommet føler jeg meg ikke spesielt god da heller. Utrolig teit at man skal føle seg bedre på dagen og derfor gå ut og gjøre alt mulig, for så å føle at man har fått svartedauden på kvelden og morgenen igjen :tristbla:

Skrevet
:klemmer: til deg fra meg Cuntzilla! Ikke godt å være syk. Håper du føler deg bedre snart.
Gjest Cuntzilla
Skrevet

:klemmer: til deg fra meg Cuntzilla! Ikke godt å være syk. Håper du føler deg bedre snart.

Takk skal du ha :)

Det høres jo ganske logisk ut!

Huff, nå som morgenen har kommet føler jeg meg ikke spesielt god da heller. Utrolig teit at man skal føle seg bedre på dagen og derfor gå ut og gjøre alt mulig, for så å føle at man har fått svartedauden på kvelden og morgenen igjen :tristbla:

Sant!

Kroppen spiller deg et puss. I går på dagen gjorde jeg alt dette man gjør for å bli frisk, proppet meg full av piller, vitaminer, vann, te, supersterk suppe, og følte meg på bedringens vei. Så våkner jeg i dag og er like fordømt sjuk som i går morges.

Skrevet

Takk skal du ha :)

Sant!

Kroppen spiller deg et puss. I går på dagen gjorde jeg alt dette man gjør for å bli frisk, proppet meg full av piller, vitaminer, vann, te, supersterk suppe, og følte meg på bedringens vei. Så våkner jeg i dag og er like fordømt sjuk som i går morges.

Det gjorde jeg og! Masse c-vitaminer og klementiner, te og vann. Holdt meg hjemme og inne helt til kl. 6, og følte meg ikke SÅ syk lenger. Selvfølgelig måtte jeg dra på besøk til venner, og vips - la meg med hoste og snørr, og våknet slik i dag og.

Takk gud for nettshopping, så jeg har noe å gjøre!

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Bare sånn fyi, å proppe i seg c-vitaminer o.l fungerer sjeldent når man allerede ER syk. Spis heller masse frukt daglig og få i dere antioksidanter, mineraler og vitaminer daglig. Dette styrker immunforsvaret, ergo immunforsvaret blir ikke bedre over natten ;)

Men placebo effekten kan være virksom den og..

Og ja jeg vet det er en gammel tråd, blir bare så sykt provosert av slike misforståelser ;p

Anonymous poster hash: cdb52...196

• Liker 2
Skrevet

Her også - noe som er jævla kjipt med tanke på jobb. Er jo frisk nok til å arbeide på dagtid, men når kvelden og natten kommer er det et himla kjør igjen. Det er veldig vanskelig å få folk til å steppe inn i helgene, så må bare overleve dagen... Sto opp 4:15 pga hoste og tett hode...

Bare synd butikken stenger 9 i kveld og jeg må jobbe ut :(

Anonymous poster hash: 244f6...bd5
Skrevet

Jeg blir alltid sykere om morgenen/formiddagen.

Skrevet

Jeg er alltid sykere om morgenen.

Anonymous poster hash: d94ce...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...