Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravid i over et år. Men jeg har reflux, og jeg trur ikke at jeg merker forskjell på reflux-kvalme og graviditets-kvalme. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg opplever noen ganger at jeg er kvalm på morgene og før jeg spiser, men detter normalt når man har reflux også.. Hvordan merker dere som har reflux og har vært gravid forskjellen på kvalmen?

Hadde mensen 14. Oktober, og el rundt 28. Oktober.. Noen dager etter begynte jeg å få mye mensmurringer og det strakk mye på høyre og venstre side.. Dessuten fikk jeg brunt utflod 9 dpo. Jeg håpa jo veldig at dette var festeblødning. Men på dagen jeg forventa mens fikk jeg noe blødning, dvs. at jeg fikk noe blod på papiret da jeg tørket meg ( mørkerødt og brunt), men ikke noe mer. Har fortsatt brunt utflod da, så jeg blir så usikker. Er nå 2 dager etter ikm (hvis jeg kan kalle det det). Testet negativ på dagen jeg forventet mens, men siden det var så liten blødning veit jeg lissom ikke! "/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som ikke er kvalm i svangerskapet i det hele tatt, og kvalmen kan arte seg forskjellig fra person til person. Enkelte er bare litt ugne innimellom, andre kaster opp flere ganger om dagen og noen kjenner aldri at de er uvelle en gang.

Kvalmen kommer som regel først i 6-7 svangerskapsuke, lenge etter at de fleste har oppdaget at de er gravide. Så du trenger ikke å tenke så mye på å skille svangerskapskvalme fra sykdommen din, det har egentlig ikke noe å si.

En test vil i 99% av tilfellene være positiv 14 dager etter eggløsning. Dersom mensen ikke dukker opp innen 2-3 dager hadde jeg tatt en ny test. Ikke legg for mye i alle symptomer du kjenner før den tid, det vanligste er å ikke kjenne noe som helst før man er noen uker på vei. Har du nettopp sluttet på hormonprevansjon? Da kan det fort være årsaken til alle småblødningene og murringene du har, det kan ta opp til et år før syklusen stabiliserer seg.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det et godt å få spurt/ snakka med noen om slike ting! :) Det er ca 1,5år siden jeg slutt på p-pilla.. Jeg var gravid i sommer, men mista det i uke 9. Da hadde jeg lite symptomer, bare ømme pupper og gikk en del på do! Jeg er nok bare veldig utålmodig, så da er det bare godt å kunne spørre noen som veit litt mer enn meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...