eva-80 Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Er det slik at dere menn skygger unna kvinner som potensiell kjæreste som har barn fra før? Om ikke, hvilket krav setter dere til en kvinne som søker kjæreste 30+ ? Jeg opplever at det kan være litt vanskelig det her.. selv om jeg har mye på stell i livet,en ålreit forhold til barnas far , er en kvinne med sunne interesser og normalt liv..undres bare... eller skal man vente heller til barna vokst opp? ( nå er dem 11 og 8 ) takk for svar
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Jeg er kvinne, og da jeg var singel skygget i alle fall jeg unna menn med barn, selv om både jeg og de var 30+ 1
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Det blir selvfølgelig mer komplisert. Jeg tenker at det fungerer best når begge parter har mindreårige barn. Da har man mye samme type liv.
eva-80 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2011 Men blir det ikke da enda mindre tid til å treffes og holde kontakten? det er hærlig å ha kjæreste, men merket at det gikk alltid utover andre deler i livet mitt. jobbet mindre og tankene var anna sted mens jeg var sammen med barna...
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Men blir det ikke da enda mindre tid til å treffes og holde kontakten? det er hærlig å ha kjæreste, men merket at det gikk alltid utover andre deler i livet mitt. jobbet mindre og tankene var anna sted mens jeg var sammen med barna... Det kommer sikkert ikke til å funke med å bare date i årevis, nei. Har man mindreårige barn så man leve i sammen hvis det skal fungere.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Ja, det gjør det for mange av oss. En kvinne med barn fra før er totalt uaktuell som kjæreste for meg, og jeg er garantert ikke alene om å tenke slik. For å liste en del ankepunkter: - Hun vil prioritere barnet/barna før meg (naturlig nok). - Hun vil være mer bundet hjemme og ikke like enkelt kan ta en kino, restaurant eller weekend-tur på sparket. Ei heller dersom det planlegges. - Hun vil for all tid ha kontakt med sin ex-kjæreste (barnets/barnas far). - Hennes kropp vil aldri bli helt den samme. - Oppdragelse av hennes barn. Hvor mye skal/kan man blande seg inn? - ... I starten av et forhold er det naturlig å bruke masse tid sammen for å finne ut av hverandre og om man er den rette for hverandre. Barn vil jo da klart tilsi at hun ikke har like mye tid å gi som ei barnløs. Jeg ønsker selv barn og mitt første barn skal være begges førstefødte. Det er naturlig at begge deler denne gleden sammen, og at begge stiller likt. Så, nei takk til alenemødre! 1
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Ja, det gjør det for mange av oss. En kvinne med barn fra før er totalt uaktuell som kjæreste for meg, og jeg er garantert ikke alene om å tenke slik. For å liste en del ankepunkter: - Hun vil prioritere barnet/barna før meg (naturlig nok). - Hun vil være mer bundet hjemme og ikke like enkelt kan ta en kino, restaurant eller weekend-tur på sparket. Ei heller dersom det planlegges. - Hun vil for all tid ha kontakt med sin ex-kjæreste (barnets/barnas far). - Hennes kropp vil aldri bli helt den samme. - Oppdragelse av hennes barn. Hvor mye skal/kan man blande seg inn? - ... Er du riktig "heldig" så risikerer du at hun prioriterer ex-kjæresten høyere enn deg også. Pga felles barn. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Hm, jeg har aldri vært alene med barnet hele tiden, så har ikke følt meg som en alenemor. Barnet vårt er ti år og bor mye hos faren sin, som har ny familie, vi deler ansvar, oppdragelse og økonomi i forhold til dette barnet. Siden faren har reisejobb er jeg faktisk mye alene;)( barnet er med ) Jeg er ressursterk med høyere utdanning,og når jeg leser svar her inne begynner jeg fort å lure på intelligensnivået hos folk. Som om det MÅ bli konflikter, generelle FORDOMMER der, og enormt PROBLEMFOKUSERTE skildringer enkelte serverer. Det er mye hva en gjør det til, ingen som har garantier for noe som helst her i livet, voksne ansvarsbevisste og flotte mennesker vet dette.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Er du riktig "heldig" så risikerer du at hun prioriterer ex-kjæresten høyere enn deg også. Pga felles barn. Du er virkelighetsfjern og utrolig problemfokusert.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 (endret) Du er virkelighetsfjern og utrolig problemfokusert. Feil. Jeg er direkte virkelighetorientert. Sånn er nemlig virkeligheten i dag. I litt for mange tilfeller. Barnefaren har nå fått så mange rettigheter overfor barna at det har blitt et stort problem ved samlivsbrudd. Alle disse rettighetene forutsetter nemlig at paret fortsatt bor 100 meter unna hverandre etter bruddet. Endret 13. november 2011 av Steinar40 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Feil. Jeg er direkte virkelighetorientert. Sånn er nemlig virkeligheten i dag. I litt for mange tilfeller. Barnefaren har nå fått så mange rettigheter overfor barna at det har blitt et stort problem ved samlivsbrudd. Alle disse rettighetene forutsetter nemlig at paret fortsatt bor 100 meter unna hverandre etter bruddet. Du er så forbanna problemorientert, det finnes mange enslige der ute som gir opp om å finne en ny fordi det er så mange FORDOMMER, og DU sprer dem, vedder på at du ikke har barn en gang, du er for opptatt med å mene alt og vite best i alle tråder her inne, ta deg en pause og lev litt.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Du er så forbanna problemorientert, det finnes mange enslige der ute som gir opp om å finne en ny fordi det er så mange FORDOMMER, og DU sprer dem, vedder på at du ikke har barn en gang, du er for opptatt med å mene alt og vite best i alle tråder her inne, ta deg en pause og lev litt. Jeg har opplevd dette problemet selv på nært hold. Og da blir det faktisk litt vanskeligere å ignorere det. Og det skader absolutt IKKE å gjøre andre folk oppmerksomme på åpenbare "feller" som man fort kan gå i selv.
eva-80 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 13. november 2011 ja, da tror jeg venter med forhold greiene til barna blir voksne.. synd på menn som går glipp av snille meg i mellomtiden :D :D får håpe at da kan de se forbi at jeg har barn, selv om de er voksne, men fortsatt kjæm te å bety mye for meg men så er det en anna ting.. når mine barn er voksne, så blir jeg såvidt over 40... i dagens samfunn virker det som om det er flere og flere menn som får sine første barn når de er rundt 35-40... blir det slik at DA er det meg som må passe meg for skillte småbarnsfedre???? tjihi :D
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 - Hennes kropp vil aldri bli helt den samme. Vil bare påpeke at det finnes damer som har født, men allikevel har bedre kropp enn mange som ikke har født. Ikke alle som får løs hud, store strekkmerker og henepupper.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 ja, da tror jeg venter med forhold greiene til barna blir voksne.. synd på menn som går glipp av snille meg i mellomtiden :D :D får håpe at da kan de se forbi at jeg har barn, selv om de er voksne, men fortsatt kjæm te å bety mye for meg men så er det en anna ting.. når mine barn er voksne, så blir jeg såvidt over 40... i dagens samfunn virker det som om det er flere og flere menn som får sine første barn når de er rundt 35-40... blir det slik at DA er det meg som må passe meg for skillte småbarnsfedre???? tjihi :D Du trenger jo ikke å passe deg hvis du ønsker å bli småbarnsmor igjen da vettu hehe
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Jeg har opplevd dette problemet selv på nært hold. Og da blir det faktisk litt vanskeligere å ignorere det. Og det skader absolutt IKKE å gjøre andre folk oppmerksomme på åpenbare "feller" som man fort kan gå i selv. Det har du faen ikke. Du var utro med ei gift dame som ikke ville flytte fra barna sine, det er ikke det samme.
eva-80 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 13. november 2011 Du trenger jo ikke å passe deg hvis du ønsker å bli småbarnsmor igjen da vettu hehe hehehe :D nånei du... gleder meg til den tiden jeg kan leve livet mitt akkurat som det passer meg .. selv om jeg elsker livet jeg lever nå, så synes jeg at det kommer en tid der man må få slippe (små)barn, og kan tenke på seg selv... det er vel naturens gang.. jeg mener at det er vel en grunn til at fra naturens side er kvinner mest fruktbar og egnet til å føde friske barn når de er 18-30 år. selv om alle må få bestemme selv når de får barn selvfølgelig
eva-80 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 13. november 2011 Det har du faen ikke. Du var utro med ei gift dame som ikke ville flytte fra barna sine, det er ikke det samme. ups.. det var kjippt... nei, d e ikke d samme ... ( man må uansett være varsom og tenke bredt når barn er med i bildet.. men å dra alle alenemødre under en kam blir feil.. og så hva med alenefedre? jeg føler et snev av diskriminering her altså.. for de fedre er vel ikke like dårlig stillte som mødre eller hva?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 (endret) ups.. det var kjippt... nei, d e ikke d samme ... ( man må uansett være varsom og tenke bredt når barn er med i bildet.. men å dra alle alenemødre under en kam blir feil.. og så hva med alenefedre? jeg føler et snev av diskriminering her altså.. for de fedre er vel ikke like dårlig stillte som mødre eller hva? Ja, man må vel nesten si at mannfolka har tatt tilbake makta igjen. Så overraskende det var! Nå kan mannen slippe unna med å ha barna annenhver helg, og samtidig nekte ex-dama å flytte pga at han skal ha omgang med hans barn. Er ikke det supert? Endret 13. november 2011 av Steinar40 1
eva-80 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 13. november 2011 hehe,joda, hvis det gjør han lykkelig å gjøre livet surt for xen.. men det kan også ha sine grunner for å ha slike ønsker... du skjønner jeg er faktisk FOR at foreldre burde ikke få lov til å flytte langt fra hverandre om det ikke ligger veldig spesielle grunner til det.. barna må få slippe å miste det miljøet de bor i , eller måtte miste mye av kontakten med det andre forelder.. jeg ville egentlig vært lykkelig om min x ikke betalte bidrag men hatt kidza annahver uke. for jeg mener foreldre som har riktig balanse mellom frihet og tid for seg selv og daglig ansvar for barn er lykkeliger og mere opplagt når de faktisk har barna.. men skjønner at det er ikke gjennomførbar for alle familier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå