Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes jo mange såkalte "statusyrker" og "statusstudier". Studier man hører om hele tiden er jo f.eks. juss, medisin, psykologi. Og kjente yrker kan f.eks. være lege, psykiatrer, advokat, arkitekt og ingeniør.

Hva med litt mer ukjente yrker eller studier!? Vet du om noen? Går du kanskje et slikt studie selv? Ville du anbefalt studiet eller yrket til andre?

Kjør debatt!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på bioingeniør studiene, og det er kjempe interessant og det er veldig bruk for bioingeniører i hele Norge. Som bioingeniør kan en jobbe innen for sykehusene, legekontor, blodbanken, eller dersom man ikke vil jobbe med pasienter kan en jobbe på andre laboratorier innenfor oljeindustrien, fiskeriindustrien eller på veterinærinstitutt. Ja, en kan egentlig jobbe de fleste plasser der det er laboratorier :jepp:

Så det er absolutt et studie å anbefale dersom en ikke er redd for blod og nåler og liker/takler kjemi..

Skrevet

Det finnes noe som heter Foreningen for små og verneverdige fag, eller noe slikt. Her kan du søke om du ønsker å bli blant annet parykkmaker, salmaker, bundtmaker eller hovslager. Jeg har ikke studert noe slikt selv, men har vurdert det flere ganger. Vanskelig å få jobb, men utrolig givende hvis du først klarer å leve av det.

Skrevet

Håper det dukker opp noen interessante, spennende yrker her. :kaffekopp:

Skrevet

Jeg synes det er synd at så få vet om Gründerskolen... Jeg gikk der i 2007 og kan anbefale det på det varmeste!

Det er ikke sånn at man MÅ starte eget firma etter å ha gått der, men man lærer mye om å jobbe i små og nystartede bedrifter, samt om innovasjon i større bedrifter

Men vanskelig å få jobb da, fordi de fleste arbeidsgivere ikke har hørt om utdanningen :erter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...