AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Jeg har lyst å strikke et skjørt til meg selv. Men hva slags garn bør jeg egentlig bruke da? Et garn som får plagget til å holde seg fint selv om man veksler mellom å sitte/stå/gå osv. Ser for meg at det fort kan få en annen passform enn man egentlig hadde tenkt seg?
Gjest Daenerys Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Pass på merinoull, og hold deg LANGT unna all form for alpakka. Bomull kan også bli vanskelig, det er jo ganske kompakt. Jeg vil tro at helt vanlig ull fungerer best, men hør med noen på en garnbutikk. Det viktigste for passformen er jo at strikkefastheten stemmer, og at garnet ikke "slipper" slik alpakka og noen former for merinoull gjør
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Hva er galt med alpakka? Nybegynner i strikkefaget
Gjest Daenerys Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Alpakka vider seg veldig ut, det holder ikke formen Mykt og godt, men ikke sats på store plagg av det, i str genser eller skjørt
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Alpakka vider seg veldig ut, det holder ikke formen Mykt og godt, men ikke sats på store plagg av det, i str genser eller skjørt Mulig det var Alpakka eller noe i samme kvalitet favorittgenseren min da jeg var barn var laget av. Jeg var vel rundt 8 år gammel da jeg fikk den, og jeg brukte den godt til jeg var rundt 11-12. Det som var så rart var at selv om jeg vokste i disse årene (og jeg vokste fort!) så ble genseren bare større og større til meg. Som 8-åring var den ganske passelig, som 11-12-åring var den et telt til meg.
Mayza Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Hei! Hvis du kikker litt på forskjellige strikkeplagg som kommer fra butikker osv hender det at de syr inn bånd eller stoffstykker som hjelper til med å holde ullen "på plass"slik at det begrenser litt av tøyeligheten og holder fasongen bedre. Bare et tips :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå