AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Min lenke Syke menneske. Herregud, at det går an...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Fryktelig... Men bra det ble anmeldt til politiet!
LeaMichele Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 hadde jeg sett det, hadde jeg slått ihjel han med spaden! 3
Gjest Bobler Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Kvalmt rett og slett. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å gjøre slikt.. Hva de tenker med. Det er tross alt et liv, selv om det for mange "bare" er en katt.. Kvalmt.. 1
CaspertheGh0st Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Det finnes ingen unnskyldning at privatpersoner skal ta på seg opgaven å avlive dyrene. Har man et dyr så burde man vært pålagt å kastrere/sterilisere dyret med mindre man ønsker å beholde/finne nytt hjem til avkommet. Har du ikke råd til det, vel da har du ikke råd til å ha et jævla kjæledyr da.
Green Lady Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Hørte de sa det på radioen. Det hadde visst sprutet både "blod og hjernemasse fra det livredde dyret".. Håper det blir maksstraff på denne mannen, men jeg er redd for han i verste fall risikerer et forelegg på 2000 kr. Og så er den saken ute av verden. Hva skal vi med en dyrelov når den ikke blir fulgt? Blir så provosert. Enda godt de som så det var akkurat dem, og dermed ble de andre kattene reddet. Hjertet mitt gråter for den stakkar'n som endte sitt liv ved å bli slått ihjel av en spade i dag. Hvil i fred, lille venn!
Tullamore Dew Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Jeg kan faktisk være ærlig og si at dersom jeg hadde vært vitne til det der, så hadde det svartnet lett for meg, og jeg hadde kastet både spade og stein etter det uhyret. 1
Luppa Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Når lillebroren min var liten (7 år kanskje) ble han vitne til at en mann tok livet av nabokatta med en stein... Naboen, som var ei gammel dame, hadde hyrt en bekjent til å avlive pusen det men trodde han skulle skyte den...
CaspertheGh0st Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Hørte de sa det på radioen. Det hadde visst sprutet både "blod og hjernemasse fra det livredde dyret".. Håper det blir maksstraff på denne mannen, men jeg er redd for han i verste fall risikerer et forelegg på 2000 kr. Og så er den saken ute av verden. Hva skal vi med en dyrelov når den ikke blir fulgt? Blir så provosert. Enda godt de som så det var akkurat dem, og dermed ble de andre kattene reddet. Hjertet mitt gråter for den stakkar'n som endte sitt liv ved å bli slått ihjel av en spade i dag. Hvil i fred, lille venn! Men i ..... Håper denne mannen blir ekskludert fra nabolaget sitt slik at han eventuelt må flytte langt ut i gokk, og forhåpentligvis dø av å få hjernen spist av ett eller annet dyr.
lowercasecaps Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Det er ingenting i veien for at personer kan avlive katter selv, men denne personen hadde åpenbart ikke kunnskapen eller ferdighetene som skulle til. Bruken av spade kan det stilles spørsmåltegn til; det er langt mer hensiktsmessig å bruke en stor hammer. Av Forskrift om avliving av hund og katt kommer det frem at katter yngre enn 8 dager kan avlives med et kraftig slag mot hjernekassen. Katter som er eldre kan avlives ved bruk av hensiktsmessig skytevåpen, elektrisk apparat eller medikamenter. At noen foretrekker å gjøre dette selv har jeg full forståelse for; prisen for å avlive en katt ligger på 400-1000 kroner. Jeg reagerer med forakt når jeg leser om denne saken, og skjemmes over hvor respektløse enkelte kan være ovenfor dyr. I samme åndedrag har jeg forståelse for at enkelte i denne tråden vil la hodene rulle, men jeg reagerer på at noen villige til å bli forbrytere for å gå denne personen til livs. Det virker minst like respektløst. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #12 Skrevet 12. november 2011 Jeg er for at alle huskatter burde skytes og begraves, men dette var brutalt!
Green Lady Skrevet 12. november 2011 #13 Skrevet 12. november 2011 At noen foretrekker å gjøre dette selv har jeg full forståelse for; prisen for å avlive en katt ligger på 400-1000 kroner. Hvis du ikke har råd til dette, har du ikke råd til å ha dyr. Vil du ikke betale dette, SKAL du IKKE ha dyr. Prisene til veterinærene kan ikke brukes som en unnskyldning her. Hvis du sitter igjen med masse kattunger og ikke har råd/ønsker å betale for avlivning, så har man hatt to valg: Man kunne la vær å skaffe seg katt, eller man kunne ha kastert katten. Så enkelt er det det faktisk. Verken mer eller mindre. 3
CaspertheGh0st Skrevet 12. november 2011 #14 Skrevet 12. november 2011 Det er ingenting i veien for at personer kan avlive katter selv, men denne personen hadde åpenbart ikke kunnskapen eller ferdighetene som skulle til. Bruken av spade kan det stilles spørsmåltegn til; det er langt mer hensiktsmessig å bruke en stor hammer. Av Forskrift om avliving av hund og katt kommer det frem at katter yngre enn 8 dager kan avlives med et kraftig slag mot hjernekassen. Katter som er eldre kan avlives ved bruk av hensiktsmessig skytevåpen, elektrisk apparat eller medikamenter. At noen foretrekker å gjøre dette selv har jeg full forståelse for; prisen for å avlive en katt ligger på 400-1000 kroner. Jeg reagerer med forakt når jeg leser om denne saken, og skjemmes over hvor respektløse enkelte kan være ovenfor dyr. I samme åndedrag har jeg forståelse for at enkelte i denne tråden vil la hodene rulle, men jeg reagerer på at noen villige til å bli forbrytere for å gå denne personen til livs. Det virker minst like respektløst. Hadde du avlivd/eller synes at det er greit å 'avlive' et menneske ved bruk av hammer, elektrisk apparat eller medikamenter? Tror neppe det, så hvorfor er det plutselig greit fordi det er dyr? 'Bare' fordi det er et dyr? Og...400-1000 kr er ingen stor sum. Jeg tror du bare troller. You can't be serious.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #15 Skrevet 12. november 2011 Nå virkelig hater jeg katter og har tidvis fantasert om å slå ihjel den mannevonde katten vår selv, men jeg ville jo aldri gjort det. Slemme menneske som faktisk gjør noe slikt! Håper han selv blir slått med en spade!
lowercasecaps Skrevet 12. november 2011 #16 Skrevet 12. november 2011 Hvis du ikke har råd til dette, har du ikke råd til å ha dyr. Vil du ikke betale dette, SKAL du IKKE ha dyr. Prisene til veterinærene kan ikke brukes som en unnskyldning her. Hvis du sitter igjen med masse kattunger og ikke har råd/ønsker å betale for avlivning, så har man hatt to valg: Man kunne la vær å skaffe seg katt, eller man kunne ha kastert katten. Så enkelt er det det faktisk. Verken mer eller mindre. Jeg forstår tankerekken din, men jeg har ingen forståelse for at brorparten i denne tråden mener at avliving, på død og liv, skal skje hos en veterinær. Det var aldri ment som noe unnskyldning for det denne personen gjorde - for det finnes ikke. Uten å forsøke å trakke på noen tær tør jeg påstå at dere som hevder at avliving av katter skal skje oss veterinær ikke vet hva dere snakker om. Selvsagt skal det ikke foregå på måten som fremkommer i dette emnet, ei heller på de hundre andre groteske måtene vi har fått kjennskap til gjennom media i andre tilfeller. Men; det er ingenting som taler imot at personer kan avlive katter selv, men det fordrer at de har kunnskapen og ferdighetene som skal til. 3
Lutetium 71 Skrevet 12. november 2011 #17 Skrevet 12. november 2011 Hvis du ikke har råd til dette, har du ikke råd til å ha dyr. Vil du ikke betale dette, SKAL du IKKE ha dyr. Prisene til veterinærene kan ikke brukes som en unnskyldning her. Hvis du sitter igjen med masse kattunger og ikke har råd/ønsker å betale for avlivning, så har man hatt to valg: Man kunne la vær å skaffe seg katt, eller man kunne ha kastert katten. Så enkelt er det det faktisk. Verken mer eller mindre. Om man takker nei til å få en katt, hvor havner den da? Kastrering koster også. Tror folk tenker sånn at man kan bruke penger på kastrering av katten sin, om man en gang har betalt for den. Katter som blir gitt vekk, er nok ikke folk like villige til å legge ut penger på. Noe som igjen fører til nok ett kull med kattunger som må gis vekk, og dermed har man det gående. Katter er for billige, rett og slett. Beklager at jeg leker litt djevelens advokat her, men pris har nok en del å si på dette feltet. 1
daemonia Skrevet 12. november 2011 #18 Skrevet 12. november 2011 Min lenke Syke menneske. Herregud, at det går an... GI MEG DEN SPADEN!!! NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Skulle faen meg ha vist han der hva den spaden kunne blitt brukt til ja!!!!!
HopelessFear Skrevet 12. november 2011 #19 Skrevet 12. november 2011 Skulle vært billigere å gå til veterinæren, men dyrere å anskaffe seg katt. Slik som det er nå, kan hvem som helst skaffe seg katt. 2
Gjest badeand1 Skrevet 12. november 2011 #20 Skrevet 12. november 2011 Han skulle vært pint til døde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå