Gå til innhold

Smerter i mangen når jeg strekker meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tidlig når jeg strekte meg mens jeg lå i sengen så stakk det skikkelig nede i magen. Det gjorde skikkelig vondt. Det hvor mens-smertene bruker å være. Jeg er 3-4 uker på veg og lurer på om dette er normalt? Eller om det kan være farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg også, og det er visst helt vanlig! Tror det er noe med at livmoren skal utvides eller noe.. Det hender det skjer fortsatt her (uke 8), men det er ikke like ofte lenger. Tidligere kom det bare jeg snudde meg, lo for mye eller hostet for hardt! Irriterende, men helt riktig! :)

Skrevet

Dette er helt vanlig.

Går med nr. 4 og denne gangen har det vært verre enn de andre gangene. Det kommer og går i perioder og kan gjøre skikkelig vondt noen ganger. Forebygger litt med å holde på undersiden av magen når jeg skal hoste eller reise meg brått.

Det er lingamentene i livmoren som strekker seg.

Skrevet

Det er ligamentsmerter. Smerter som oftest er merkbar i første trimester. Det er livmora som utvider seg. Det kan være ganske vondt når det røsker og drar sånn da.

Skrevet

Det er ligamentsmerter. Smerter som oftest er merkbar i første trimester. Det er livmora som utvider seg. Det kan være ganske vondt når det røsker og drar sånn da.

....og noen av oss har det også i 3. trimester.

Skrevet

Var forkjølet da det var på det verste her (så langt!) og det var særlig vondt å hoste liggende. Fant da ut at det hjalp å krølle seg sammen/trekke opp beina og ligge på siden hvis jeg måtte hoste... Tips&trix! :)

Skrevet

Ok, Takk for svar :D Vart veldig urolig for om noe kunne være galt, men det er heldigvis normalt, så jeg slepper å uroe meg! :fnise:

Skrevet

Jeg er i andre tri. og har de enda. Er annengangs. Med førstemann hadde jeg de kun i første tri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...