AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #1 Del Skrevet 12. november 2011 Var innom nettkjøp på Gina Tricot og kjøpte et plagg, siden det var tomt i butikken. Dessverre så var plagget feil størrelse, så jeg måtte sende det tilbake dagen etter. Med begrunnelse og kjøpelappen hang på. Altså bare prøvd på som det skulle være i butikk. Tror du ikke de sender et krav på 35 kr for frakt som første purring? For en jævla dårlig håndtering av retur av varer. skal faen meg aldri kjøpe noe mer der med sånn syk håndtering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 12. november 2011 #2 Del Skrevet 12. november 2011 Skjønte ikke helt dette. Du er sur fordi du selv må betale returfrakten på et produkt du ikke vil ha, som er kjøpt på en nettbutikk? Det er da vitterlig en selvfølge, spør du meg... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blair Skrevet 12. november 2011 #3 Del Skrevet 12. november 2011 Er ikke dette standard? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 12. november 2011 #4 Del Skrevet 12. november 2011 Det er ikke Gina Tricot sin feil at du har bestilt for liten størrelse. De har vel størrelsesguide på nettbutikken? De aller fleste har det. Så hvorfor skal de da straffes for at du gjør feil? Jeg har også måttet betale returfrakten selv de gangen jeg har måttet returnere noe til andre nettbutikker. Og det har vel også stått i kjøpevilkårene hos samtlige om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 12. november 2011 #5 Del Skrevet 12. november 2011 Mener du ellers i livet at andre skal betale for dine feil? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 12. november 2011 #6 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Butikken har vel ikke så mye til overs for deg heller da, som ikke kjenner reglene. (Og hvorfor slik språkbruk?) Endret 12. november 2011 av Østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 12. november 2011 #7 Del Skrevet 12. november 2011 Trodde det var vanlig å måtte betale retur ved nettkjøp jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 13. november 2011 #8 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg betalte 160,- i frakt for retur av noen varer for noen dager siden (norgespakke), så det er ikke så veldig uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #9 Del Skrevet 13. november 2011 Var innom nettkjøp på Gina Tricot og kjøpte et plagg, siden det var tomt i butikken. Dessverre så var plagget feil størrelse, så jeg måtte sende det tilbake dagen etter. Med begrunnelse og kjøpelappen hang på. Altså bare prøvd på som det skulle være i butikk. Tror du ikke de sender et krav på 35 kr for frakt som første purring? For en jævla dårlig håndtering av retur av varer. skal faen meg aldri kjøpe noe mer der med sånn syk håndtering. Oh noooooo, for en tragedie! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 13. november 2011 #10 Del Skrevet 13. november 2011 Viss du har valgt å bruke deg av angreretten gjelder angrerettloven: § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt. Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren. Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. november 2011 #11 Del Skrevet 13. november 2011 35 kroner var veldig billig, spør du meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 14. november 2011 #12 Del Skrevet 14. november 2011 Dette er god grunn til å ikke handle på nett. Jeg kan ikke skjønne dere som kjøper sko og klær uten å vite lesten og passformen... Glad når det funker for dere, men jeg synes det er vanskelig nok å finne rett str og passform selv i butikkene og intens prøving og leting... Nettet er som å handle i blinde... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 14. november 2011 #13 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg synes å huske at enkelte nettbutikker (feks Nelly) betaler porto ved retur. De legger ved en returlapp som er ferdig frankert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 14. november 2011 #14 Del Skrevet 14. november 2011 Dette er god grunn til å ikke handle på nett. Jeg kan ikke skjønne dere som kjøper sko og klær uten å vite lesten og passformen... Glad når det funker for dere, men jeg synes det er vanskelig nok å finne rett str og passform selv i butikkene og intens prøving og leting... Nettet er som å handle i blinde... Det har blitt en del bomkjøp på nett ja dessverre! Og jeg er typen som ikke gidder styret me retur, så da beholder jeg varen selv om den ikke passer, er stygg osv. Så skjønner godt at du ikke handler klær på nett, det er en risk med det:s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 14. november 2011 #15 Del Skrevet 14. november 2011 Viss du har valgt å bruke deg av angreretten gjelder angrerettloven: § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt. Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren. Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid. Her har du misforstått. Dette gjelder kun ved telefonsalg og salg utenfor fast utsalgssted. Ved vanlig netthandel gjelder angrerettloven § 15 - som sier at kjøper (forbrukeren) betaler returfrakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå