Gå til innhold

Oversikt over ammevennlige steder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være kjekt med en oversikt over steder med ammerom/annen ammevennlig løsning. Spesielt med tanke på julestresset som nærmer seg, hadde det vært supert å vite hvilke kjøpesentre som har ammerom f.eks.

La oss dele inne etter fylke, og så etter by/tettsted. Lager en liten mal, så kan vi fylle inn etterhvert. Hvis dere gidder da... :fnise:

Østfold

Sarpsborg - Storbyen kjøpesenter - ammerom

Akershus

Oslo

Oppland

osv..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hater ammerom! Det stinker bæsj fra bleier som ikke er ordentlig pakket inn i søpla. Og lukter det ikke dritt kan du vedde på at noen kommer for å skifte på ungen sin! Så sitter du der med ungen på puppen mens drittlukta sprer seg i rommet. Blæh!!

Ammer heller på en benk eller senterets kafé. Om noen skulle se puppen min, så værsågod!

Endret av Piri Formis
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du vil gi oss stedsnavn på disse forferdelige ammerommene? Er jo greit å vite hvilke som er uhyggelige og ikke også! ;)

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Akershus: Vet det er ammerom innerst i barnas hus, på strømmen storsenter.

Og eget leke, stelle og ammerom på metro senter, på skårer.

Endret av Annaires
Skrevet

Supert!!

Østfold

Akershus

Strømmen storsenter - ammerom i Barnas hus

Skårer - Metro senter - amme/leke/stellerom

Oslo

Oppland

Skrevet

Hordaland:

Oasen senter - Fyllingsdalen (Bergen): Amme/stellerom

Galleriet senter - Bergen sentrum: Amme/stellerom

Skrevet

Kanskje du vil gi oss stedsnavn på disse forferdelige ammerommene? Er jo greit å vite hvilke som er uhyggelige og ikke også! ;)

Det kunne jeg ha gjort, men da vet plutselig alle hvor jeg bor!

Skrevet

Oslo: Storo senter. Et helt supert amme-/stellerom, med sofaer, bord og barnestoler til de litt større som skal mates, 5 eller 6 stelleplasser, micro, vask osv. Det lukter kun når du lukker opp bleiebøttene. De vanlige toalettene er rett ved siden av. Jeg velger ofte å dra på Storo kun fordi jeg vet at ammerommet er såpass bra der. :)

Flere av spisestedene der er også barnevennlige og blir ikke sure når man kommer med barnevogn. (Jeg har ikke vært der med flere enn 3 vogner da, men vi ble møtt med smil og hyggelig betjening i hvertfall.)

Skrevet

Fikk lyst til å dra til Storo jeg nå! :fnise: Kjekt med slike detaljer!

Østfold

Akershus

Strømmen storsenter - ammerom i Barnas hus

Skårer - Metro senter - amme/leke/stellerom

Oslo

Storo senter - Flott amme/stellerom med plass til store og små.

Hordaland

Bergen, Fyllingsdalen - Oasen senter - Amme/stellerom

Bergen sentrum - Galleriet senter - Amme/stellerom

Oppland

• Liker 2
Skrevet

Storo er veldig barnevognvennlig, ja! Stort amme- og stellerom, og senteret er sånn sett et veldig fint sted å "henge" i permisjon når ungen "popper" midt på tjukkeste, iskalde vinteren. Det kan være voldsomt masse barnevogner der, men er såpass stort at det ikke blir plagsomt syns jeg. Bra utvalg butikker og ok utvalg spisesteder (jordbærpikene er en smule overprisa, men til gjengjeld veldig mottakelig for barselgrupper).

Litt lenger ned langs elva ligger Copa Con Oro. Der er det stellebord på det ene toalettet, og sånne hvite barnestoler til låns. Man kan ikke ta med vogner inn, men i sommersesongen er det veldig fint å sitte ute. Stort uteområdet med brede benker og store parasoller. Maten og kaffen er også strålende!

(dette stedet er også veldig godt besøkt av barselgrupper, så det er vel ikke som om jeg røper noens hemmelig oase ved å omtale det her :fnise: )

Skrevet

Storo er veldig barnevognvennlig, ja! Stort amme- og stellerom, og senteret er sånn sett et veldig fint sted å "henge" i permisjon når ungen "popper" midt på tjukkeste, iskalde vinteren. Det kan være voldsomt masse barnevogner der, men er såpass stort at det ikke blir plagsomt syns jeg. Bra utvalg butikker og ok utvalg spisesteder (jordbærpikene er en smule overprisa, men til gjengjeld veldig mottakelig for barselgrupper).

Litt lenger ned langs elva ligger Copa Con Oro. Der er det stellebord på det ene toalettet, og sånne hvite barnestoler til låns. Man kan ikke ta med vogner inn, men i sommersesongen er det veldig fint å sitte ute. Stort uteområdet med brede benker og store parasoller. Maten og kaffen er også strålende!

(dette stedet er også veldig godt besøkt av barselgrupper, så det er vel ikke som om jeg røper noens hemmelig oase ved å omtale det her :fnise: )

Ser nå at det først og fremst var ammevennlighet som var temaet her. Da "ryker" Copa Con Oro, for der er det ikke noe mer (eller mindre) tilrettelagt enn andre steder.

Skrevet

OSLO:

På senteret på Aker Brygge er det ett kjempefint ammerom.

Føltes nesten som å være på spa!

Tre egne små sofaer med forheng, ammeputer, micro, dempet belysning.... Anbefales!!

Her kan man tilogmed ligge å amme, hvis man som meg er uheldig å ha ei lita med kiss (vond nakke) som ikke klarer å amme sittende.

Har vært på Storo også, som jeg syntes var helt greit.

På Barnehuset på Grunerløkka har de også en liten ammekrok med forrheng. Inne der er det en stressless til amming og et lite stellebord.

Skrevet

Var nettopp i Trondheim: Det er ammerom ved toalettene i 3. etg, bortenfor Åhlens, på City Syd. Ikke verdens kjekkeste, men en slipper iallefall å sitte på en benk midt i mølja. Dette var et trangt kjøpesenter, synes jeg!

Skrevet

Ammer heller på en benk eller senterets kafé. Om noen skulle se puppen min, så værsågod!

• Liker 6
Skrevet

Nei takk! :nei:

Da får du se en annen vei. Og den pekefingeren din kan du stikke et sted sola aldri skinner. Jeg er ved min fulle rett når jeg ammer på offentlige steder.

• Liker 5
Skrevet

Da får du se en annen vei. Og den pekefingeren din kan du stikke et sted sola aldri skinner. Jeg er ved min fulle rett når jeg ammer på offentlige steder.

Nei, å blotte seg er ikke lov! Sånne som deg gjør meg kvalm. Du har ikke større rettigheter enn andre bare fordi du har satt et barn til verden.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=599407&st=0

• Liker 5
Skrevet

Nei, å blotte seg er ikke lov! Sånne som deg gjør meg kvalm. Du har ikke større rettigheter enn andre bare fordi du har satt et barn til verden.

Også var vi der igjen... Kan ikke denne tråden få slippe denne diskusjonen, vær så snill? Det dere ser av en pupp når en mor ammer er i 99% av tilfellene like mye hud som hvem som helst annen fjortis viser i utringningen sin...

• Liker 6
Skrevet

Du har linket til en tråd om bleieskift på kafé. Bleier skifter jeg på ammerom/stellerom - når ingen allerede sitter der og ammer.

Også var vi der igjen... Kan ikke denne tråden få slippe denne diskusjonen, vær så snill?

Ja, helt i orden for meg. Ikke min jobb å opplyse ignorante mennesker at amming ikke har noe med blotting å gjøre. Heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Du har linket til en tråd om bleieskift på kafé. Bleier skifter jeg på ammerom/stellerom - når ingen allerede sitter der og ammer.

Blotting er blotting. Jeg har like lite lyst til å se skinnfillene dine som jeg har lyst til å se en mann lufte laksen...

• Liker 2
Skrevet

Blotting er blotting.

Og gulost er gulost.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...