Gå til innhold

Juebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada. Så blir det julebord på båt i år. Kielferga. Er det visse "regler" for hvordan man skal kle seg der? Og særlig nå når det er julebordsesong?

Det kommer til å bli en del opplegg; to middager (hvor den ene er julebordet), to show og to felles lunsj. Antrekket for middag og show må være det samme ettersom jeg ikke har tid til å skifte i mellom. Og det bør også kunne brukes senere på kvelden når vi er i baren. Og kan jeg gå med hverdagslige klær til lunsj, eller bør jeg pynte meg litt ekstra da også? Eventuelt hvor mye?

Pynter meg gjerne, men er redd for å pynte meg for mye, samtidig er det heller ikke moro å være den som pynter seg minst.. Vet ikke om det har noe å si, men jeg blir en av de yngste i "gjengen" min. Jeg er i midten av tjueårene, de andre er førti pluss.

Tar gjerne i mot tips til antrekk :) for jeg har virkelig ikke snøring :gjeiper:

Skrevet

Støtter dette og håper på gode svar, jeg skal selv på førjulscruise med min noe eldre kjæreste, det blir julebord ombord og jeg aner ikke hvordan jeg skal kle meg til det.. :)

Noen som har vært på julebord på kielferga/danskebåten og kan gi oss noen gode råd?

Skrevet

jeg kan med hånden på hjerte si at på disse båtene blir det kaldt, spes under middagen, så ta med en pen jakke over evt kjolen.

Det er ganske avslappet, så man må ikke stivpynte seg.

Selv har jeg alltid kjole, oppsatt hår, litt tykke strømper, småsko uten heler pga bølger og en fin varm strikkejakke.

For de som liker sjorts, er dette et alternativ, husk bare ikke gjennomsiktige strømper...

http://www.bubbleroom.no/nn/dame/fransa/cardigan-ash-melange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...