Nieida Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Har problemer med nettet. Har GET og blir kastet ut hele tiden. Har nettopp kjøpt ny router i håp om at det skulle hjelpe. Vi i sitter et par meter fra den trådløse routeren...det hjalp ikke... Noen som har råd, hjelper det å bytte nettleverandør?
Titti72 Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Jeg hadde en tekniker hos oss, og han fortalte at nettet i området her er overbelastet. Sikkert det samme hos dere også.
Lutetium 71 Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Har problemer med nettet. Har GET og blir kastet ut hele tiden. Har nettopp kjøpt ny router i håp om at det skulle hjelpe. Vi i sitter et par meter fra den trådløse routeren...det hjalp ikke... Noen som har råd, hjelper det å bytte nettleverandør? Blir dere kastet ut av nettet, eller fra det trådløse nettverket? Hvis det er det siste kan det være snakk om lokale forhold, f.eks mange som bruker samme kanal.
Gjest MorAase Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Har problemer med nettet. Har GET og blir kastet ut hele tiden. Har nettopp kjøpt ny router i håp om at det skulle hjelpe. Vi i sitter et par meter fra den trådløse routeren...det hjalp ikke... Noen som har råd, hjelper det å bytte nettleverandør? Hvos du kan velg ALLTID en internett-leverandør som har fiber helt inn i huset. ALLTID! Kobber er en anakronisme som å dø raskt!
Athene Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 (endret) Bytt kanal, som en over her nevner. Opplevde her at halve nabolaget lå på kanal 1, det utgjorde en stor forskjell i kapasitet å bytte kanal. En annen gang jeg selt med kapasiteten var det fordi jeg ikke hadde oppdatert ruteren med ny programvare på en stund. Aner ikke hvordan man gjør det. Jeg ringte nettverksleverandøren, og de snakket meg gjennom det. Endret 12. november 2011 av Atheene
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 At dere blir kastet ut av det trådløse nettverket har ingenting med nettleverandøren å gjøre. Jeg forslår dere forsøker andre instillinger på routeren. Bytte kanal, frekvens (om mulig) og sendestyrke.
Nieida Skrevet 13. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2011 Hvordan bytter jeg kanal (frekvens ) på routeren? Det er sikkert det som er problemet..
Gjest MorAase Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Hvordan bytter jeg kanal (frekvens ) på routeren? Det er sikkert det som er problemet.. Du må logge inn på den og velde den kanalen den skal benytte. Det er her brukerveiledningen kommer inn i bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Med mindre det er mange andre i området som kjører på kanaler som ligger nærme den du bruker, vil det ha lite for seg. Gjesten vet ikke hva det kan skyldes, og det vet heller ikke du -- derfor bør du ringe kundesupport.
Nieida Skrevet 14. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for hjelpa. Jeg gikk selv inn og byttet kanal på routeren og har hatt stabil forbindelse siden da, fantastisk at dere finnes her på kvinneguiden!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Hvos du kan velg ALLTID en internett-leverandør som har fiber helt inn i huset. ALLTID! Kobber er en anakronisme som å dø raskt! Næh, kobberet ligger der og det blir brukt til uendelig mye mer enn du tror. Vi har 40/20 over kobber. Funker fett det, men så har vi heller ikke mulighet for fiber her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå