Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med nettet. Har GET og blir kastet ut hele tiden. Har nettopp kjøpt ny router i håp om at det skulle hjelpe. Vi i

sitter et par meter fra den trådløse routeren...det hjalp ikke... Noen som har råd, hjelper det å bytte nettleverandør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en tekniker hos oss, og han fortalte at nettet i området her er overbelastet. Sikkert det samme hos dere også.

Skrevet

Har problemer med nettet. Har GET og blir kastet ut hele tiden. Har nettopp kjøpt ny router i håp om at det skulle hjelpe. Vi i

sitter et par meter fra den trådløse routeren...det hjalp ikke... Noen som har råd, hjelper det å bytte nettleverandør?

Blir dere kastet ut av nettet, eller fra det trådløse nettverket? Hvis det er det siste kan det være snakk om lokale forhold, f.eks mange som bruker samme kanal.

Skrevet

Hvos du kan velg ALLTID en internett-leverandør som har fiber helt inn i huset. ALLTID! Kobber er en anakronisme som å dø raskt!

Skrevet (endret)

Bytt kanal, som en over her nevner. Opplevde her at halve nabolaget lå på kanal 1, det utgjorde en stor forskjell i kapasitet å bytte kanal. En annen gang jeg selt med kapasiteten var det fordi jeg ikke hadde oppdatert ruteren med ny programvare på en stund.

Aner ikke hvordan man gjør det. Jeg ringte nettverksleverandøren, og de snakket meg gjennom det.

Endret av Atheene
Skrevet

At dere blir kastet ut av det trådløse nettverket har ingenting med nettleverandøren å gjøre.

Jeg forslår dere forsøker andre instillinger på routeren. Bytte kanal, frekvens (om mulig) og sendestyrke.

Skrevet

Hvordan bytter jeg kanal (frekvens ) på routeren? Det er sikkert det som er problemet..

Skrevet

Hvordan bytter jeg kanal (frekvens ) på routeren? Det er sikkert det som er problemet..

Du må logge inn på den og velde den kanalen den skal benytte. Det er her brukerveiledningen kommer inn i bildet.

• Liker 1
Skrevet

Med mindre det er mange andre i området som kjører på kanaler som ligger nærme den du bruker, vil det ha lite for seg.

Gjesten vet ikke hva det kan skyldes, og det vet heller ikke du -- derfor bør du ringe kundesupport.

Skrevet

Tusen takk for hjelpa. Jeg gikk selv inn og byttet kanal på routeren og har hatt stabil forbindelse siden da, fantastisk at dere finnes her på kvinneguiden!

Skrevet

Hvos du kan velg ALLTID en internett-leverandør som har fiber helt inn i huset. ALLTID! Kobber er en anakronisme som å dø raskt!

Næh, kobberet ligger der og det blir brukt til uendelig mye mer enn du tror. ;)

Vi har 40/20 over kobber. Funker fett det, men så har vi heller ikke mulighet for fiber her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...