Ethereal Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Ei venninne ønsker seg en god bok til jul, men jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe. Hun liker blant annet bøkene: Bøkene til Jo Nesbø, spesielt Snømannne. Rødhette av Unni Lindell. Tusen Strålende Soler. Havets Datter-serien. Hun er generelt veldig glad i sånne type serier. Noen som har en ide?
Gjest Cecilia L Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Barnepiken - Kathryn Stockett Høres ut som det kan være en roman hun kan like.
Ethereal Skrevet 12. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2011 Barnepiken - Kathryn Stockett Høres ut som det kan være en roman hun kan like. Hehe, den har hun også lest - og likte den veldig godt
Gjesten Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Har hun lest The Book Thief? Jeg har ikke lest noe av det du nevner i HI, så jeg vet ikke hva slags type bøker hun liker, men jeg likte også The Help ("barnepiken"), og er blant annet veldig glad i bøkene I know this much is true og Extremely loud and incredibly close (som også nettopp er blitt filmatisert).
Gjest Thessie! Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Dersom hun liker Tusen strålende soler, vil kanskje andre lignende bøker falle i smak? Jeg vil anbefale Morgen i Jenin, Drageløperen, Huseet ved moskeen, Øya og Hjemkomsten.
Sweet77 Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Hun vil snnsynligvis like "Guden for små ting" av Arundhati Roy. Dette er hennes debutroman, fikk en sekser da den kom ut og ble oversatt til 19 andre språk tvert. eller "Mannen som kledde seg naken for sin elskede" av Jan Wiese. Tror ikke han har skrevet fler, ville forundret meg, umulig å gjenta det han gjorde i denne boken...
Ethereal Skrevet 12. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2011 Takk for tips! Her var det mye fint som jeg tror hun kan like godt! Blir nesten vanskelig å velge ut bare en
Ethereal Skrevet 12. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2011 Da ble hele 5 bøker bestilt! det ble "I Know This Much", "The Book Thief", "Extremly Lound and...", "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" og "Idas dans". Takk for gode tips, jeg tror hun kommer til å bli kjempefornøyd
Gjest fireflies Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Hvis hun likte Tusen strålende soler, vil hun garantert like Morgen i Jenin. Leste ut boka på et par dager. Den fanger fra første side. Det er en rørende, fin, trist og viktig bok! Henning Mankell har uttalt at dette er den mest fascinerende boka han har lest om Palestina og Isreal.
Gjesten Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Hvis hun likte Tusen strålende soler, vil hun garantert like Morgen i Jenin. Leste ut boka på et par dager. Den fanger fra første side. Det er en rørende, fin, trist og viktig bok! Henning Mankell har uttalt at dette er den mest fascinerende boka han har lest om Palestina og Isreal. Jeg elsket Tusen strålende soler, men hatet Morgen i Jenin. Vet jeg er i sterkt mindretall, men jeg syntes virkelig den boken var gørrkjedelig
Gjesten Skrevet 14. november 2011 #14 Skrevet 14. november 2011 Da ble hele 5 bøker bestilt! det ble "I Know This Much", "The Book Thief", "Extremly Lound and...", "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" og "Idas dans". Takk for gode tips, jeg tror hun kommer til å bli kjempefornøyd Si fra hvis du får tilbakemeldinger da. Alltid moro å høre om anbefalingene faller i smak
Gjest Thessie! Skrevet 14. november 2011 #15 Skrevet 14. november 2011 Jeg elsket Tusen strålende soler, men hatet Morgen i Jenin. Vet jeg er i sterkt mindretall, men jeg syntes virkelig den boken var gørrkjedelig Bra du innser det! :gjeiper: Begge de er to av mine absolutt favorittbøker!
Gjest Badabing Skrevet 14. november 2011 #16 Skrevet 14. november 2011 Bra du innser det! :gjeiper: Begge de er to av mine absolutt favorittbøker! Jeg likte også begge de to veldig godt! Morgen i Jenin er utrolig rørende. Det har kommet mange lignende bøker i det siste, men jeg har ikke helt klart å sortere ut hvilke som er bra og hvilke man ikke trenger å kaste bort tiden på. Kom gjerne med tips
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 #17 Skrevet 14. november 2011 Har hun lest The Book Thief? Jeg har ikke lest noe av det du nevner i HI, så jeg vet ikke hva slags type bøker hun liker, men jeg likte også The Help ("barnepiken"), og er blant annet veldig glad i bøkene I know this much is true og Extremely loud and incredibly close (som også nettopp er blitt filmatisert). The Book Theif er også sinnssykt bra ja - en av mine favoritter Men jeg har den på norsk da, som "Boktyven"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå