Gå til innhold

øyeinfeksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk medisiner av legen i går for noe jeg tror er øyeinfeksjon. Røde øyne og følelse av å ha noe i øyet. Har brukt salve og dråper siden i går, men føles ikke som om det hjelper. Noen som har hatt det selv? Hvor langt tid tar det før man ser det virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3-4 dager ca. Hadde nettopp en runde med kloramfenikol dråper og øyet ble bedre 2 -3 dager ,rødheten ble borte rundt dag 3. Mne varierer sikkert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg bruker både salve og de dråpene. Rødheten irriterer meg mest. Håper bare dette fungerer:(blir så deppa av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødheten går som regel over etter tre dager med dråper, sårhetsfølelsen går over en dag eller to etter det igjen, og etter halvannen til to uker slutter det å være gugge i øya dine hele tiden :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødheten går som regel over etter tre dager med dråper, sårhetsfølelsen går over en dag eller to etter det igjen, og etter halvannen til to uker slutter det å være gugge i øya dine hele tiden :P

Hei takk for svar. Det er rødheten som er verst hos meg spessielt på nedre våtlinje. Jeg føler meg bedre i øynene. Jeg har ikke gugge i øynene, men mer vannn hvis du skjønner hva jeg mener. Føltes som om jeg hadde noe i øyet hele tiden nå er det borte. Håper bare det røde forsvinner snart :sjenert: ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du har den "lette" versjonen der du slipper å bruke vaskeklut for å åpne øynene om morgenen?

Samme prinsipp, rødheten skal i teorien forsvinne etter tre-fire dager etter behandlingstart, selv om du kan være litt smårød/rosa litt lenger enn det.

Få deg nok søvn også, så hjelper det på helbredelsesprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her nå er jeg sååååå lei disse øynene mine. Jeg har brukt disse dråpene og salven en stunf nå. Det har blitt litt bedre, men langt ifra helt bra. Jeg er forsatt rød på våtlinjen spessielt når jeg har vært ute i kulden. Jeg har opprettet en tråd før siden jeg brukte nuelash så opplevde jeg dett og trodde det kunne være allergi. Jeg har søkt masse på nette om rød på nedre våtlinje, men veldig lite informasjon om dette. Er dette en infeksjon eller er det noe helt annet? Bør jeg dra til legen IGJEN? Eller skal jeg forsette med medisinene en stund. Blir veldig glad for råd jeg er så desperat nå. Vil bare ha øynene mine tilbake:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager er da ikke så lenge, om du ikke har sagt feil tidligere i tråden. Du begynte med øyedråper den 11.november. Det betyr at du har minst en uke igjen på kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager er da ikke så lenge, om du ikke har sagt feil tidligere i tråden. Du begynte med øyedråper den 11.november. Det betyr at du har minst en uke igjen på kuren.

Begynte på fredag den 11. I dag var det litt bedre, men forsatter kommer den dumme rødheten. Kanskje jeg bare er utålmodig :( Jeg er mye bedre i øynene da bare rødheten på våtlinjen som plager meg. Tusen takk for at du svarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille rødheten som er der nå kommer til å gå over seinest i løpet av helga, du er nok bare litt utålmodig. :troest:

Sist jeg gikk med kose-kose-øyekatarr så jeg ut som jeg hadde røyka noe jeg ikke tålte i et par ukers tid :skratte: før det gav seg helt nesten over natta. Men det var øyekatarr med masse guffe også da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille rødheten som er der nå kommer til å gå over seinest i løpet av helga, du er nok bare litt utålmodig. :troest:

Sist jeg gikk med kose-kose-øyekatarr så jeg ut som jeg hadde røyka noe jeg ikke tålte i et par ukers tid :skratte: før det gav seg helt nesten over natta. Men det var øyekatarr med masse guffe også da.

Jeg håper bare det er øyekatarr og ikke noe annet farlig:( Jeg håper virkelig du har rett og at rødheten forsvinner. Jeg er ok i øynene som sagt de renner ikke og føles greie, men denne linjen på våtlinjen danner seg forsatt. Kan det være allergi eller noe annet? Jeg tenker å plage legen min enda mer hvis det ikke forsvinner:)Jeg kan ikke bruke sminke på våtlinjen blir enda verre da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke på våtkanten skal du da heller egentlig ikke bruke. Det gjør også at øynene ser smalere og mindre opplagte ut.

Og kjøp ny sminke i tilfelle bakteriene har satt seg på kajalen eller maskarabørsten din, for da blir du aldri kvitt faenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minya tusen takk for svar. Du er så snill. Jeg fikk ny maskara da je startet på medisinene. Må jeg bytte igjen? Kajalen kaster jeg og kjøper ny. Jeg bruker ikke maskara nede bare oppe så børsten har ikke kommet i kontakt med nedre våtlinje. Det jeg funderer litt på er om dette kan ha kommet av allergi? Jeg skrev et innlegg om dette før jeg jobber på sykehjem og kanskje jeg har utviklet en allergi. Jeg synes liksom øynene blir røde og sviende på jobben og når jeg er ute i kaldt vær... Begynte jo med nuelash også kom det røde på våtlinjen. Senere merket jeg at jeg ble ektra rød på jobb, men er ganske rød hjemme også. Jeg får bruke disse dråpene over helgen så ser jeg hvis ikke det forsvinner drar jeg til legen igjen. Kan legen ta prøver og se om jeg sliter med allergi? Uff beklager så mye at jeg plager deg minya, men dette beskymrer meg veldig:( Jeg er blitt bedre enn hva jeg var. Stirrer på meg selv i alle speil i håp om at rødheten er borte, men neida aldri helt:( Blir så deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så bra så :) I verste fall har du fått en reaksjon mot sminken du bruker. Ville heller tro du er tørr og sår pga været som har vært i det siste ;)

Gir det seg ikke til mandag, ringer du legen din og ber om ny time for sjekk. Da kan du spørre om allergitester og andre ting som kan hjelpe til å finne ut hva som er galt.

Mascara på øvre øyevipper kommer i kontakt med nedre øyelokk uansett hvordan du vrir og vender på det ;) Og Nuelash er bortkastede penger, så det ville jeg ikke brukt noe mer var jeg deg. Heller ikke andre typer falske øyevipper. Det kan hende du reagerer på festemiddelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nuelash Min lenke. Et serum som jeg påførte i noen uker senere merket jeg denne rødheten. Hvis det ikke forsvinner så drar jeg til legen. Tusen takk for at du er så snill og svarer meg. Tror du ar jeg kan ha fått en reaksjon av det seriumet nuelash. Jeg sendte dem en sinna mail, men de bare avfeide det jeg sa. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid masse drit i sånne greier og de funker som regel aldri heller. Litt som urteslankepiller og homeopatimedisin.

Det er høyst sannsynlig at du kan ha reagert på ett eller flere av stoffene i det, selv om det ikke nødvendigvis betyr at du _har_ reagert.

Se det an til mandag og gå til legen igjen da. Om legen bare "kikker" på øynene dine, be om en mer grundig undersøkelse og evt allergitester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring legen din og si at du ikke har blitt bedre, be om en henvisning til øyespesialist slik at han får vurdere deg skikkelig.

problem solved :)

hilsen øyelegesekretær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...