Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende
Skrevet

Hei,

Jeg er kommer til dette forumet til aa proeve aa forstaa hva som skjer med dama mi. Vi har et distanse forhold som begynte uten at vi var sammen i mer en enn uke foer jeg flyttet til utlandet. Det har naa gaat 3 maaneder og alt har vaert helt fint inntil naa (jeg har vaert paa besoek 2 ganger, hun en gang). Hun har plutselig begynt aa tvile paa foelelsene sine for meg, og sier at hun foeler vi bare er gode venner naa :( ! Jeg har foelt at vi har hatt et nedbrudd i kommunikasjon de siste ukene, og vi har begge veldig mye stress med skole osv., kan dette vaere grunnen hun tror foelelsene sine har forandret? Jeg tror selv (og har sagt det til henne) at det er fordi naar vi er i et distanse forhold saa blir det vanskeligere aa gjenkjenne foelelsene man har for hverandre, og naar det naa har gaat en maaned saa freaker hun ut fordi hun ikke kjenner dem lenger. Men jeg vet at naar vi er sammen saa er alt bare helt utrolig, og haaper paa at alt vil ordne seg naar vi ser hverandre denne jula igjen!! Er det noen som har noen nyttige tips eller erfaringer aa dele med meg?

Paa forhaand takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Først et lite tips.. Selv om at du ikke har et norsk tastatur så kan du få æøå med å trykke f.eks alt + 0229 for å, 0248 for ø.. æ husker jeg ikke nå men.

Det blir litt lettere å lese hva du skriver om du bruker de tre siste bokstavene ;)

men til tema.. jeg levde i et avstandsforhold. han er ikke norsk så først bodde vi i to forskjellige land. etterhvert ble det for mye for oss så det endte med at jeg flyttet inn hos han. men jeg drar fortsatt tilbake hit i flere uker, flere ganger om året, og det merker jeg at sliter på forholdet.

jeg vet jo ikke hva din kjæreste sliter med, men når jeg var langt borte fra min kjæreste så var det all verdens slags "onde" tanker i mitt hode om dagene. "er han utro?", "har det skjedd han noe?", "elsker han meg fortsatt?". Det som løser dette problemet nå når jeg er borte fra han er en enkel tekstmelding fra han hvor han sier hva han føler for meg.

ellers møtes vi på nettet hver kveld og snakker i minst en time.

flere ganger har jeg også fått blomster på døren fra han, det er veldig hyggelig synes jeg. spesielt når jeg vet hvor vanskelig det må være for han å bestille blomster i et land hvor han ikke snakker språket ;)

angående om hun kun ser på deg som en venn nå..

de første månedene i et forhold er veldig viktige.. det er da man skal utforske hverandre, på alle måter, og finne ut om dette er noe man vil ha.. når du da går glipp av dette fordi dere bor så langt fra hverandre så kan det gå over ja. men det er jo aldri for sent. dere har bare ikke fått den gode starten dere burde ha fått.

om jeg skal anbefale noe så vil jeg be deg om å være mer romantisk.. kanskje dukke innom på besøk uten at hun vet noe om det? sende henne gaver? sende tekstmeldinger/mail hvor du forteller henne hva du føler. alt slikt.

jeg vet at det hjalp for meg og typen i allefall :)

lykke til :)

Mvh,

Dina_ som ikke husker passordet sitt.. sukk ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff da - avstandsforhold er vanskelig. Jeg har selv opplevd det før min mann og jeg flyttet sammen. Vi bodde riktignok ikke i hvert vårt land, men alikevel - det gikk på helger i ny og ne..

Det eneste rådet jeg kan gi deg er at du ikke får panikk du også, slapp av og bruk tiden i julen til å kjenne på følelsene.

Lykke til.

Gjest Uvitende
Skrevet

Jeg prøvde å komme på overaskelses besøk forrige helg men en av vennene hennes som jeg ville planlegge det med røpte det til henne for hun syntes hun skulle få vite det. Det var etter dette hun ringte meg å fortalte meg om hennes tvil.

Etter flere lange og tunge samtaler ble vi enig at jeg ikke skulle komme på besøk fordi hun trengte litt tid for seg selv!! Jeg forstår ikke helt!?? Problemene blir jo bare verre hvis hun ikke ser meg blir de ikke det? Hun sier at hun trenger tid til å finne ut hva hun føler men etter min mening er det vanskelig å vite uten at du er med den personen, spesielt etter lenger tid. Jeg føler på meg at alt vil bli bra igjen hvis vi bare er med hverandre så det er veldig vanskelig for meg å holde distansen, men det er likevel ikke lenge før vi treffes igjen (neste fredag). Risikerer jeg å skremme henne vekk hvis jeg tekster/ringer for mye? Jeg prøver også å minne henne på at det kommer ikke til å vaere sann distanse mellom oss mye lenger for det er ikke lenge til jeg flytter tilbake til Norge igjen. Uff så frustrerende!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

send henne blomster? ikke mas, men du kan jo sende én melding til henne. bare si hva du føler.

jeg vet ikke. kjenner ikke jenta. ellers er det kanskje best å vente til fredagen.

---

Dina_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...