Gå til innhold

Huff, hva gjør jeg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har brukt masse tid og en del penger på å lage hjemmelagede og personlige julekort med hele tre fotografifremkaltebilder av babyen min til den nærmeste familien og de fem nærmeste venninnene mine. (Andre får vanlige julekort, uten bilder.) De fleste har spurt om det kommer til å bli kort med babyen på, for det har de lyst på. Problemet er bestevenninnen min. Hun er ikke spesielt barnekjær og i går, da jeg sa at jeg laget julekort, sa hun spydig at det kom vel til å være med bilde av babyen min på. Jeg jugde og sa jeg ikke hadde bestemt meg helt ennå, selv om jeg er ferdig med dem. Jeg lurer på om jeg skal gi henne det julekortet jeg allerede har laget, med bilder av babyen, eller om jeg skal gi henne et helt vanlig julekort. Jeg synes det er leit å ikke få gitt bort det hjemmelagede, ettersom jeg har brukt mye tid på det og skrevet en lang hilsen der, men er det noe poeng å gi det når hun ikke kommer til å like det? Hun reagerer jo helt sikkert dersom hun ikke får likt kort som de andre venninnene mine, men et enkelt kjøpekort også. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjip venninne du har da.

Send kortet du har laget du - hun burde være takknemelig for å ha så gode venner som deg som går til det bry å lage egne julekort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Natasha.

Kjip venninde du har! :evil:

Hvis ikke hun vil ha kortet kan du godt sende det til meg, jeg syns det er myyye hyggeligere å få julekort med nydelige babyer på enn ferdigprintede kort m en julenisse....

Hvis hun virkelig var spydig hadde jeg ikke giddet å sende henne kort i det hele tatt.......

*Tex blir lett fornærmet* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Kjip venninne, SEND kort!

Likre hun det ikke, så kan hun jo bare legge det bort.

De andre som får kort med bilde blir sikkert kjempeglad!

Jeg elsker kort med bilder på jeg.. Ja, det vil si helt til barna blir 10 år eller noe sånn.. Tantefamilien til mannen sender alltid ut julekort med sine 3 barn + forloveden til han på 18.. Tatt på hytta eller på ferie eller noe... De er 14, 16 og 18.. Sikkert kult for besta liksom..

Heia julekort med bilder av babyer og små barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva - jeg synes ikke hun fortjener å få det kortet jeg! Glatt hadde jeg sendt et ordinært kort. Men det er meg det - hevngjerrig som few :ler: . Leste innlegget ditt en gang til og ser at du har skrevet en lang hilsen. Føler du det ubehagelig skal du ikke sende det, men du må selv kjenne på det. Kanskje hun vil sette større pris på det enn du tror. Kanskje hun innerst inne skulle ønske at hun hadde en hjerteknuser, men er for stolt for å innrømme det? Uansett - lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da får jeg gi henne det da... Jeg har jo forståelse for at ikke alle liker den type kort, men jeg mener også at som bestevenninner bør man ha et minimum av interesse for det som opptar den andre, i mitt tilfelle babyen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller IKKE gitt det kortet jeg hadde lagt så mye sjel og arbeid i!!

Ihvertfall ikke til bestevenninna, så kan hun heller bli fornærmet for at hun ikke fikk samme som de andre venninnene - men hun har jo allerede sagt at hun ikke ville ha et slikt et...!!! :x :wink:

Send et "vanlig" et, så kan man håpe på at hun angrer i ettertid... :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaahhhh babyer på julekort...

Ikke for å være kvalm med deg nå - men altså vi får hvert år en dullion julekort med bilde av fremmede babyer og barn. Jeg er ikke mot bilde av babyer - men jeg ville så gjerne hatt bilde av de voksne også.

Jeg har laget en tråd om dette før, og nei, det er ikke jeg som er din venninne. Men dette har ikke noe med barnekjær og gjøre eller ikke. Og jeg forstår at du elsker ungen din og kan ikke tenke deg finere julekort... men det blir altså mange skrytebilder av barn og babyer i julen og jeg kan helt seriøst ikke se forskjell på dem. Jo, altså, selvsagt, men poenget er at jeg aldri har møtt disse ungene og kjenner dem ikke - for meg er de fremmede. Men de voksne som jeg kjenner godt og kanskje ikke har sett på et par år fordi de bor helt andre steder - det hadde vært noe å se bilde av det.

Jeg skjønner også at dette er en nær venninne som kjenner ditt barn. Men vær så snill, ta det ikke så ille opp. Hun har sikkert ikke ment det så ille, og om hun har tenkt det så burde hun ikke ha sagt det. Men hev deg over det - og neste år sender du bilde av deg selv! Sammen med barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det hadde vært fint med julekort av annet enn bare barna innimellom, ta med foreldrene - familiebilde, det nye huset, bilde fra årets store ferie o.l Samtidig blir det for dumt ,mener jeg, å henvise til julekort som "skrytekort"!! :roll: Skryte er for meg, et negativt ladet ord, jeg sender ikke bilde av mine barn for å "skryte" av dem, men for å vise alle mine kjære!! :D :P De er tross alt det kjæreste jeg har!!! Er det sjalusi/misunnelse inne i bildet?! Andre kan sende bilder av det kjæreste DE har; den nye motorsykkelen, huset, kjæresten :wink: , eller hva det måtte være!!! Dessuten, det viktigste er vel at noen faktisk har tenkt på deg denne jula også og sendt deg en hilsen, uansett motiv...?! :wink::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig å få julekort/bilder av venninders barn, i og med at jeg ikke har barn selv. Men hvis venninden din ikke har barn, kan det være at hun er misunnelig.

Jeg ville rett og slett strøket henne fra listen!!! Hvis hun spør hvorfor det ikke har kommet julekort til henne i år, svarer du at du bestemte deg for å sende bilde av babyen i år. Og du skjønte at det var noe hun ikke ville ha.

Ikke lag ett eget kort til henne!! Husk at det er tanken bak kortet som teller, og hvis hun ikke kan sette pris på den, så får hun klare seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusenfryd; i dette tilfellet var det jo snakk om den nærmeste familie og de fem nærmeste vennene som skulle få kort med babybilde. Det blir litt annerledes enn å få bilder av unger du aldri har sett eller kommer til å se fra fjerne bekjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusenfryd; i dette tilfellet var det jo snakk om den nærmeste familie og de fem nærmeste vennene som skulle få kort med babybilde. Det blir litt annerledes enn å få bilder av unger du aldri har sett eller kommer til å se fra fjerne bekjente...

Jadda - det skrev jeg også. Jeg kom med både generelle betraktninger rundt temaet og så sa jeg at jeg skjønte at ting var annerledes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

seriøst... ikke send det til henne!! kan være at hun sa i fra sånn at du ikke skulle bruke masse penger på kortet til henne, for alt jeg vet. men helt ærlig. JEG hadde ikke sendt ett slikt kort til henne. bare et vanlig et. så kunne hun sett i ettertid hvor "kjedelig" det er i forhold til sånn du har laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hva dere hisser dere opp for..

sende henne et vanlig julekort eller det du alt har laget.. opp til deg..

den slags bemerkninger synes jeg man bør tåle.. uten å komme med den evindelige "hun er nok misunnelig"-kommentaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for alle svar!

Tusenfryd; har lest flere steder at du helst vil ha bilder av hele familien, ikke bare barnet. Hvis du fikk velge mellom bildet av ungen og et vanlig kjøpekort, hvilket hadde du valgt?

Blåveis; jeg er ikke hissig i det hele tatt, jeg lurer bare på hvilket kort som vil glede venninnen min mest. Jeg har ikke sagt hun er misunnelig, jeg skrev at hun ikke er spesielt barnekjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...