Gjest nilsen Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 jeg pleier å være fast bruker men velger å vere anonym her og skal vere ganske kort. Går det an å få streng bakom tennene på et offentlig tannlege kontor? jeg er litt oppi åra og ønsker en penere tannstilling uten å se ut som en tenåring.... Håper på positivt svar! Bor ikke i Oslo, men på vestlandet...
Gjest Poirot Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Så vidt jeg vet må man til en reguleringstannlege, da disse har ekstra erfaring mht dette. Hvorvidt disse er offentlig eeller ei varierer vel. Kjenner ihvertfall flere voksne som har gjort det slik (med streng bak), det er ganske vanslig nå med mindre synlig regulering.
Sarah_Michelle Skrevet 11. desember 2003 #3 Skrevet 11. desember 2003 Ja, dette er mulig, men jeg tror du bør gå til en vanlig tannlege, og så vil han/hun sende deg videre til en "tannreguleringstannlege". Det spørs jo litt hva du ønsker å fikse på...
Gjest Turi Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Jeg har spurt tannlegen min om dette, men ikke fått noe positivt svar så langt dessverre. Det de KAN gjøre, er å gi en gjennomsiktig/hvit regulering i stedet for ståltråden. For å rette mine tenner, må dessverre reguleringen ligge på utsiden, men det kommer helt an på hva som skal rettes opp slik jeg forstod det. (Optimisten meg hadde håpet det skulle holde med gom om natten - men den gang ei) Så jeg har skjeve tenner jeg....
jordbær Skrevet 11. desember 2003 #5 Skrevet 11. desember 2003 Kjæresten til søstra mi, hadde tannregulering bak tennene. Og de var fryktelig skjeive! :-o
ringblomst Skrevet 11. desember 2003 #6 Skrevet 11. desember 2003 Husker at den gangen jeg fikk tannregulering (på barneskolen) fikk vi en liste på reguleringstannleger her i Oslo (det har de sikkert på ditt hjemsted også), så hvis din vanlige tannlege ikke har en slik liste så kan du vel bare kontakte skoletannlegen. Ellers er det en vurderingssak for tannlegen på hva slags type oppretting du trenger.
Gjest Nilsen Skrevet 12. desember 2003 #7 Skrevet 12. desember 2003 Problemet mitt er ikke å finne tannlege. For kjeveortuped finnes.... Jeg lurer på om dette er vanlig på offentlig kontor eller om dette er kun som blir gjort på spesielle klinikker siden det ikke er så vanlig. Streng bak tennene altså.......
Gjest GreenSky Skrevet 12. desember 2003 #8 Skrevet 12. desember 2003 Går det an å få streng bakom tennene på et offentlig tannlege kontor? Ja, det er det som er mest vanlig som "voksen-regulering."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå