Gå til innhold

Anmelde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tidligere i år var jeg på fest. Da ble jeg ALT for full, og slokna på sofan hos en "kompis".

Ett parr timer senere våknet jeg naken og ante ingenting. Jeg skjente meg jo øm og sånt, hatet han for å ha sex med ei ubevist jente, men ville ikke tenkte mere på det, og glemte det.

Nå i senere tider har jeg fått høre at det finnes bilder av meg, naken, nærbilder osv på hans telefon.

Så er spørsmålet? skal jeg anmelde dette?

Jeg har jo ingen bevis, og kansje har han ikke bildene lengre?

Jeg vil jo helst ikke at disse bildene skal sees av flere som sikkert allerede har det.

Siden politiet ligger på "latsiden" for tiden, vet jeg ikke om det har noen hensikt å anmelde?

Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ANMELD!! Denne mannen har VOLDTATT deg!

Jeg ber deg: ANMELD!

• Liker 7
Skrevet

Du må anmelde, ja!

Skrevet

Realistisk sett er det ingen sjanse for at han kommer til å bli dømt for voldtekt. Sannsynligvis blir saken henlagt etter bevisets stilling, men du må værsågod anmelde ham.

• Liker 2
Skrevet

Realistisk sett er det ingen sjanse for at han kommer til å bli dømt for voldtekt. Sannsynligvis blir saken henlagt etter bevisets stilling, men du må værsågod anmelde ham.

Selvsagt kan han det om han faktisk er så idiot at han har filmet overgrepet. Det har vært flere dommer der domfelte har filmet overgrep av bevisstløse. Har han feks sendt noen bilder til noen eller lagret på pcn, kan politiet få dette gjenopprettet selv om han og mottaker av bildet har slettet det.

Klart hun må anmelde!

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan han det om han faktisk er så idiot at han har filmet overgrepet. Det har vært flere dommer der domfelte har filmet overgrep av bevisstløse. Har han feks sendt noen bilder til noen eller lagret på pcn, kan politiet få dette gjenopprettet selv om han og mottaker av bildet har slettet det.

Klart hun må anmelde!

Et nakenbilde er ikke automatisk bevis på voldtekt. Dog, finnes det vel en lov mot å ta bilder av personer, som ikke har gitt tillatelse.

• Liker 1
Skrevet

Han filmet vel igrunn ikke selve overgrepet da, men tok bilder før eller etterpå..

Takker for svar, selv om jeg i grunn enda ikke vet hvordan jeg skal gjøre dette. Bildene må ivertfall bort! og jeg har aldri før følt et sterkere hat, og vet det er svakt av meg og si.. men hevn skal han få!

:snurt::kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Om han har tatt noen bilder der man kan se ansiktet ditt og se at du er helt borte eller sover, og du i tillegg sier at du sovnet på sofaen og våknet naken, og der er vitner som sier du sov når de gikk så har du gode muligheter for å få han dømt. Du MÅ anmelde!!

• Liker 4
Skrevet

Men det som også ligger og gnager her, er at han er en syyyk, syk mann. Han har tidligere blitt dømt for en rekketing, som fyllekjøring, tyveri, og vold. Jeg kjenner til han såppas godt at jeg vet at det hadde ikke vært noe problem for han og banke opp en jente.

Så, jeg er redd for at saken ikke fører noen sted, og at han kommer etter meg. Har jo hørt mye om politiet og hvordan de ligger på latsiden med alt.

Men har kansje det at han har blitt dømt for ganske alvorlige ting før, noe å si? kansje ser de mere alvorlig på det da?

Skrevet

Og ja, du ser at det er meg, ellers hadde ikke de som hadde sett bildene vist at det var meg. Han hadde vist nok vært veldig overbeskyttende over telefonen og bildene sine.

Skrevet

Tråden er ryddet på bakgrunn av denne regelen:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

(...)

* Noe som strider mot norsk lov.

SportyShorty, mod

Skrevet

jeg syned du skal anmelde det. selv om det er en mulighet for at det blir henlagt vil man kunne se et mønster hvis han blir anmelt for det igjen, noe som vil kunne gi strengere straff.

Skrevet

Det er ikke du som vet om det er mulig å bevise noe, det er politiet som har kontroll over :) Om du er sikker på at du ble voldtatt så annmeld fyren! Blir saken henlagt, så blir saken henlagt.

Skrevet

Hvorfor skal du anmelde? Det var jo i utgangspunktet du som drakk deg full.

Skrevet

så bare fordi hun drakk seg full så er det greit å forgripe seg på henne? det er ganske strenge strafferammer for å forgripe seg på noen som er ute av stand til å samtykke.

Skrevet

Fordi loven sier at det er begått et straffbart forhold - fra hans side ;)

Hva .hun. har gjort er irrelevant for hvorvidt dette kan anmeldes eller ikke, men det kan selvsagt spille inn på straffeutmålingen. Det at hun drakk seg full spiller generelt liten rolle akkurat der. Det ligger som regel andre forhold til grunn.

• Liker 1
Skrevet

Er du seriøs? Hva om hun bare hadde sovnet da? Mener du hun burde anmelde ham da eller ville du sagt "hvorfor skal du anmelde? Det var jo i utgangspunktet du som sovnet,"?

Skrevet (endret)

Jeg er pasifist og redd for sinte mennesker, men innimellom får jeg lyst til å ta med en kjempedildo rundt på ulike nachspiel, og bekjempe holdninger som dette... :filer:

edit: Til TS. Det blir nok henlagt som så mange andre voldtektssaker, men det kan legge press på han slik at han fjerner bildene? Eventuelt kan du jo bare si at du har anmeldt det, så vil han nok kvitte seg med alle bevis.

Endret av melly666
  • Liker 2
Skrevet

Er du seriøs? Hva om hun bare hadde sovnet da? Mener du hun burde anmelde ham da eller ville du sagt "hvorfor skal du anmelde? Det var jo i utgangspunktet du som sovnet,"?

Om du sovner så merker du for faen hvis du får en kuk inn der!!!

Hvis du er så hensynsløst full at du ikke merker at du blir voldtatt så er det store mengder som er inntatt og mange hjerneceller som har falt av på veien - men de skal nå ha vært der i begynnelsen!

Og NEI, jeg syns ikke det er greit å forgripe, men jeg vil si at siden jeg har vært i samme situasjon selv så føler jeg selv at jeg er MEDSKYLDIG fordi jeg ikke var i stand til å forhindre at det skjedde.

Skrevet

Og NEI, jeg syns ikke det er greit å forgripe, men jeg vil si at siden jeg har vært i samme situasjon selv så føler jeg selv at jeg er MEDSKYLDIG fordi jeg ikke var i stand til å forhindre at det skjedde.

Så man er medskyldig om man ikke er i stand til å forhindre at man blir voldtatt????? Hva fanden er det for en ting å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...