Gå til innhold

Anmelde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så man er medskyldig om man ikke er i stand til å forhindre at man blir voldtatt????? Hva fanden er det for en ting å si?

Utifra min egen situasjon så ser jeg det slik at: ok jeg drakk mye mer enn jeg visste var bra, shit happened. Life goes on. Man VET jo at man drikker, man merker man begynner å bli full og da er det fint å kunne stoppe. Så kan man også unngå fadeser på denne måten.

Nå mener jeg ikke at man er utrustet mot andre type voldtekter, men voldtekter som har skjedd fordi du har vært et bevisstløst hull kan unngås på den måten. Evt. skifte fest-krets.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sier jo TS forresten at hun ikke husker noe heller så 1) hvordan vet hun 100% sikkert at hun har hatt sex og 2) hvordan vet hun at hun ikke sa ja?

Gjest Eurodice
Skrevet

Men det som også ligger og gnager her, er at han er en syyyk, syk mann. Han har tidligere blitt dømt for en rekketing, som fyllekjøring, tyveri, og vold. Jeg kjenner til han såppas godt at jeg vet at det hadde ikke vært noe problem for han og banke opp en jente.

Så, jeg er redd for at saken ikke fører noen sted, og at han kommer etter meg. Har jo hørt mye om politiet og hvordan de ligger på latsiden med alt.

Men har kansje det at han har blitt dømt for ganske alvorlige ting før, noe å si? kansje ser de mere alvorlig på det da?

Det som er skjedd, er skjedd. Men jeg forstår meg ikke på deg som blir med en sånn mann hjem uansett hvor full du er. Man har faktisk et ansvar selv for ikke å sette seg i risikosituasjoner. Han har et langt synderegister, dømt for vold blant annet, forteller du.

Skrevet

Hvorfor skal du anmelde? Det var jo i utgangspunktet du som drakk deg full.

Så du mener at om du drikker deg full på en fest, så har alle rett til å gjøre hva de vil med deg? Litt av en holdning du sitter med.

• Liker 1
Skrevet

Man bør anmelde av rent prinsipp. Men at vedkommende skal bli hektet for dette, er selvsagt meget usannsynlig. For det første vet TS altså ikke om han har forgrepet seg på henne rent fysisk, eller kun tatt bilder?

Man vil selvsagt bli straffet for å ha tatt bilder av henne naken, men så fremst man ikke ser ansiktet på bildene og kan si at man er sløv og ute av stand til å vite hva som skjer, er det umulig å bevise at man ikke selv var med på dette.

Dessverre lever vi i en tid hvor svært mange jenter frivillig legger ut lettkledde bilder av seg selv på nettet. Mange også splitter naken. Et nakenbilde av en jente er derfor ikke lenger et stort sjokk for folk flest, og de færreste tenker på at dette er ufrivillige bilder....

Skrevet

Utifra min egen situasjon så ser jeg det slik at: ok jeg drakk mye mer enn jeg visste var bra, shit happened. Life goes on. Man VET jo at man drikker, man merker man begynner å bli full og da er det fint å kunne stoppe. Så kan man også unngå fadeser på denne måten.

Nå mener jeg ikke at man er utrustet mot andre type voldtekter, men voldtekter som har skjedd fordi du har vært et bevisstløst hull kan unngås på den måten. Evt. skifte fest-krets.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2710731.ece - så dette er helt greit også?

Skrevet

fellesnevneren for begge at at den som sovnet i fylla har blitt "tatt for seg" av andre på festen.

Skrevet (endret)

I hvilken sammenheng har denne hendelsen med voldtekter å gjøre?

Det var vel mer et svar til dette om at man har et ansvar selv for å ikke drikke for mye - og det har man jo for så vidt, men at noen er full og sovner på fest er ingen unnskyldning for å gjøre som man vil med dem.

TS, synes du skal anmelde av prinsipp, selv om det er stor mulighet for at saken henlegges.

Endret av Trollbarn
  • Liker 1
Skrevet

I hvilken sammenheng har denne hendelsen med voldtekter å gjøre?

Det som padawan sier :jepp:

Gjest Eurodice
Skrevet

fellesnevneren for begge at at den som sovnet i fylla har blitt "tatt for seg" av andre på festen.

Jeg er sikkert treg, så ikke denne koblingen. Selvfølgelig er ingen av disse sakene greie, men jeg ser forskjeller her. For å gjøre en ting klart, voldtekt er overgrep. Det er imidlertid gradsforskjeller, en voldtekt kan utføres uten vold i snever forstand, og den kan være mer eller mindre brutal. Jeg synes TS skal anmelde på prinsipielt grunnlag, selvom saken nok blir henlagt. Men det har betydning for politiets statistikk over det faktiske antall anmeldte voldtekter.

I det andre tilfellet er det snakk om regelrett mishandling og skamfering. Å helle et etsende middel i trusen på noen slik at vedkommende blir ødelagt i underlivet for alltid, er ikke sammenlignbart med TS' opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...