Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettet vårt har i det siste vært veldig treng, og vi mistenker at noen kanskje bruker det. Dette har vi også vært plaget med før, men nå er situasjonen slik at vi ikke finner ut av noe på selve datamaskinen og lurer på om noen vet av noe program hvor man kan se hvor mange enheter/ip-adresser som er tilkoblet vårt nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passordbelegge det kanskje?

• Liker 4
Skrevet

Du får sjekke loggen på den trådløse routeren din....

• Liker 2
Skrevet

Passordbelegge det kanskje?

Vi har passord på det. Men så er også greia at det er eks.kona til samboeren min som før kom seg inn på nettet, dette gjorde hun med å gå inn på sønnen sin datamaskin, så fikk hun passordet. Vi er naboer skjønner du! :romeo: :romeo:

Skrevet

Bytte passord i ny og ne da, spesielt etter sønnen har vært på besøk med dataen.

• Liker 1
Skrevet

Vi har passord på det. Men så er også greia at det er eks.kona til samboeren min som før kom seg inn på nettet, dette gjorde hun med å gå inn på sønnen sin datamaskin, så fikk hun passordet. Vi er naboer skjønner du! :romeo: :romeo:

Passord til det trådløse nettet blir ikke lagret i klartekst på pcen, så her har hun nok fått litt "hjelp". :gjeiper:

Skrevet

Passord til det trådløse nettet blir ikke lagret i klartekst på pcen, så her har hun nok fått litt "hjelp". :gjeiper:

Det gjør det på min laptop (mac) dersom jeg logger ut, og skal koble til igjen, så kommer passordet automatisk, og da kan jeg velge "vis passord" for å få det i tekst.

Uansett, om uvedkommende bruker nettet er det enkelt å finne ut ved ålogge deg på routeren din: (http://blog.sgaah.com/?p=32 hvis du ikke vet hvordan). Her kan du se hvilke maskiner som bruker nettet ditt, og eventuelt stenge de ut.

Dersom det ikke er noen andre som bruker nettet, ville jeg kanskje prøvd å bytte ut ruteren.

Skrevet

Jo faktisk. Hvis jeg har blitt koplet av nettet og skal på igjen, så kommer det opp at jeg må kople meg på nytt og da ser man brukernavn og passord (som stjerner) for passordet mitt har dataen husket.. og da har jeg mulighet til å trykk på "vis passord".

Jeg har mac, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre...

Kan være lurt å skifte passord ofte i en periode (etter at ungen har vært hos dere). så kanskje hun forstår at det ikke funker lenger og må skaffe seg sitt eget.

Skrevet

Det gjør det på min laptop (mac) dersom jeg logger ut, og skal koble til igjen, så kommer passordet automatisk, og da kan jeg velge "vis passord" for å få det i tekst.

:overrasket: Jeg har alltid trodd mac var sikkert som banken?

Skrevet

:overrasket: Jeg har alltid trodd mac var sikkert som banken?

Eple-maskiner renner over av sikkerhetshull, Men til forskjell fra Vindu.maskiner så må du ha fysisk tilgang til maskinen for å utnytte disse sikkerhetshullene.

Skrevet

Husk å kryptere det trådløse nettes med WEP2 kryptering. Alt annet bryter en seg inn i på minutter.

Skrevet

Husk å kryptere det trådløse nettes med WEP2 kryptering. Alt annet bryter en seg inn i på minutter.

WEP2 var nytt for meg. Kan du gi meg noen detaljer om denne eminente krypteringen? Er det 256bit WEP du mener?

Skrevet

WEP2 var nytt for meg. Kan du gi meg noen detaljer om denne eminente krypteringen? Er det 256bit WEP du mener?

Ups.. Var tidlig i sherryen i dag... WPA2 var det jeg skulle frem til...

Skrevet

Ups.. Var tidlig i sherryen i dag... WPA2 var det jeg skulle frem til...

:Hehe:

:skaal:

Skrevet

Joda det blir du, når du er på nett nettverk, kan du trykke på " Vis tegn " så ser du passordet :D

Skrevet

Jeg har prøvd alt men er en ting til. Om jeg trykker på den resert knappen kommer jeg meg da inn på internettet igjen uten passordet?- Er det sånn at du må skrive inn nytt passord om noen skjønner? Ja vet jeg er utrolig dårlig til å forklare ting :D

- Vet man bytter Ip-adresse på det, men kan man bytte passord på den måten også?

Skrevet

Du trenger ikke reset'e noe, bare "gå inn på" routeren og velg en annen kode for krypteringen.

Skrevet

Du trenger ikke reset'e noe, bare "gå inn på" routeren og velg en annen kode for krypteringen.

Hvordan gjør jeg det? :roll:

Skrevet

Hvordan gjør jeg det? :roll:

Bruksanvisning. Les den, ord for ord. Du trenger ikke foratå, bare akseptere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...