Gå til innhold

Han spiser i stuen og har ikke stuebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere: har en kjæreste som liker å spise i stuen mens han ser på TV.

Han drar med seg all mulig slags mat ut der...hverdags som i helgene.

Han har en slags liten kiste som han bruker som "spisebord" og det er veldig lavt. Når han plasserer middagstallerkenen sin der - et måltid jeg har brukt lang tid på å planlegge, handle inn og tilberede - så bøyer han seg helt ned til kiste-"bordet" (som har mye ting og greier på seg og er ganske lite), og det hele blir ikke spesielt hyggelig.

Hva synes dere:

Burde han skaffe seg et spisebord der - eller er det greit å spise slik?

Jeg klarer ikke å sitte i sofaen med en middagstallerken i fanget. Jeg er liksom mange år siden jeg var student.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere sammen eller? Uansett - kjøp et bord dere kan ha foran sofan!

Skrevet

Jeg synes dere bør ta noen måltider rundt kjøkken/spisebordet.

Husker samboer var sånn. Jeg brukte lang tid på et måltid i helga. Vi spiste ved stuebordet. Han gaflet innpå mens han så på tv. Føltes som om jeg bare kunne ha servert ham en Grandiosa.

Jeg spiser ofte ved stuebordet nå, men så bor jeg alene og synes det er greit med tv på mens jeg spiser.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg besøkte kjæresten min da vi først ble sammen, hadde han bare et bittelite bord foran TV-en, så der måtte vi spise middag. Det var for øvrig ikke plass til to asjetter der, så vi delte asjett, hehe.

Hvordan han vil spise maten sin, får da bli opp til ham, men om du ikke trives med å holde asjetten din mens du spiser i sofaen, så syns jeg du skal foreslå at han skaffer et spisebord, så blir måltidene deres sammen litt hyggeligere?

Skrevet

forstår ikke helt hva som er så galt med å nye maten foran tven

• Liker 4
Skrevet

forstår ikke helt hva som er så galt med å nye maten foran tven

Det kan fort bli ufint...og hvis en har anstrengt seg spesielt med maten, forsvinner gjerne oppmerksomheten til TV'n.

Det er også en uting å sitte med middag på fanget, eller på et lavt og dårligl bord som ikke er ment til å spises middag/større varmmåltider ved. Blir lite hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Det kan fort bli ufint...og hvis en har anstrengt seg spesielt med maten, forsvinner gjerne oppmerksomheten til TV'n.

Det er også en uting å sitte med middag på fanget, eller på et lavt og dårligl bord som ikke er ment til å spises middag/større varmmåltider ved. Blir lite hyggelig.

Så her har vi det svart på hvitt, kvinner blir faktisk sjalu på tv'n nå også. Du vil heller at han skal sitte og takke deg og komplimentere for maten i stedet for å se på tv?

La han få spise og ha det som han vil i sitt eget hus, ærlig talt.

• Liker 3
Skrevet

Kan vi ikke ha poll om hvorvidt han burde ha bord eller ikke? :popcorn:

• Liker 5
Skrevet

ta bort "kiste-bordet" å se hva som skjer. :sjenert:

Skrevet

ufint å spise middag foran tven? den eneste det er ufint for er den som ikke liker det.

hva om han ikke liker å sitte rundt et spisebord å spise? jeg liker det ikke og foretrekker å sitte foran tven. det samme gjør samboer.

hvorfor er det nødvendigvis hyggeligere å sitte rundt et spisebord?

hvorfor skal alltid mannen føye seg etter jenters ønsker men ikke omvent?

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

hvorfor skal alltid mannen føye seg etter jenters ønsker men ikke omvent?

Her er svaret ditt kjære ts. Hvorfor skal han føye deg etter ditt ønske om å droppe kiste-spisingen... Hvorfor kan du ikke bare la han nyte maten sin sånn som han gjør? Ærlig talt..

Gjest Daenerys
Skrevet

Hehe, vi spiser middag foran tven (gjerne en serie vi begge liker) hver dag. Har spisebord, men det brukes kun ved spesielle anledninger.

Hvorfor? Fordi det er veldig greit, og maten nytes jo selv om man kanskje ikke ser på hverandre gafle i seg...

Skrevet

Jeg spiser også foran Tv. Er liksom litt kleint å bare sitte to stk ved et spisebord. Jeg har spisebord til 6 stk, men er litt rart å sitte to stk på et så stort bord og spise middag. Synes det er koselig foran tv med noe spennende å se på :)

jeg tror det er noe annet som ligger bak enn det j.... kistebordet hans.

Jeg er jente, om det skulle ha noe å si.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva synes dere: har en kjæreste som liker å spise i stuen mens han ser på TV.

Han drar med seg all mulig slags mat ut der...hverdags som i helgene.

Han har en slags liten kiste som han bruker som "spisebord" og det er veldig lavt. Når han plasserer middagstallerkenen sin der - et måltid jeg har brukt lang tid på å planlegge, handle inn og tilberede - så bøyer han seg helt ned til kiste-"bordet" (som har mye ting og greier på seg og er ganske lite), og det hele blir ikke spesielt hyggelig.

Hva synes dere:

Jeg klarer ikke å sitte i sofaen med en middagstallerken i fanget. Jeg er liksom mange år siden jeg var student.

Hvorfor bruker du lang tid på å lage mat til kjæresten din når du er hos ham, eller for å spørre på en annen måte, hvorfor er det du som lager maten? Jeg forstår det slik at dere ikke bor sammen. Han setter jo ikke pris på maten din, gafler i seg samtidig som han ser på tv. Det er ikke snakk om å nyte maten, ha oppmerksomheten på hva man spiser.

• Liker 2
Skrevet

Kan vi ikke ha poll om hvorvidt han burde ha bord eller ikke? :popcorn:

:skratte:

Gjest navnelapp
Skrevet

Kleint å spise saman ved eit spisebord? Sjalu på tv-en? Men i alle dagar, kva er dette for neandertalarfakter? Ein et saman fordi ein har det hyggeleg saman, fordi ein likar kvarandre, fordi ein er interessert i kva den andre tenker på, kva som har skjedd den dagen og kva som er viktig for den andre akkurat no. Viss ein manglar sosial trening såpass at det vert kleint å spise saman er det jammen på tide å få den treninga.

Det å spise saman er jo ein utruleg viktig del av det sosiale samspelet, av det som bitt oss saman som menneske. Å snakke om at den eine parten er sjalu på tv-en er jo berre komisk. Å spise framfor tv-en, med eller utan sofabord er for meg ein singelvane, når ein er kjærestar så er det å spise saman nesten like viktig som sex for å pleie forholdet, syns eg. Det gjeld desto meir viss ein av partane har gjort seg føre med å lage eit godt måltid som ein kan dele. Det er også veldig koseleg å lage maten saman, slike ting er med på å gjere samlivet rikare og betre.

• Liker 13
Gjest Kokken Tor
Skrevet
er det greit å spise slik?

Ja, som du sier så søler han ikke oppi sofaen. Når han ikke deler din lidenskap for mat så kanskje du skal gi han en julegave, ett-eller-annet så maten blir et høydepunkt og ikke noe en tilfeldigvis MÅ se ned på før det skal føres inn i munnen.

Det er mange muligheter TS...

Gjest Daenerys
Skrevet

Kleint å spise saman ved eit spisebord? Sjalu på tv-en? Men i alle dagar, kva er dette for neandertalarfakter? Ein et saman fordi ein har det hyggeleg saman, fordi ein likar kvarandre, fordi ein er interessert i kva den andre tenker på, kva som har skjedd den dagen og kva som er viktig for den andre akkurat no. Viss ein manglar sosial trening såpass at det vert kleint å spise saman er det jammen på tide å få den treninga.

Det å spise saman er jo ein utruleg viktig del av det sosiale samspelet, av det som bitt oss saman som menneske. Å snakke om at den eine parten er sjalu på tv-en er jo berre komisk. Å spise framfor tv-en, med eller utan sofabord er for meg ein singelvane, når ein er kjærestar så er det å spise saman nesten like viktig som sex for å pleie forholdet, syns eg. Det gjeld desto meir viss ein av partane har gjort seg føre med å lage eit godt måltid som ein kan dele. Det er også veldig koseleg å lage maten saman, slike ting er med på å gjere samlivet rikare og betre.

Er ikke helt enig. Om man spiser i sofaen foran tv/film/serier betyr det ikke at man ikke snakker om hva som har skjedd den dagen, fremtidsplaner, og alt slikt. Jeg syns bare det er litt... teit? å spise ved bordet når man bare er to. Så fort vi får besøk bruker vi spisebordet, det er noe annet.

Skrevet

det er det verste jeg vet når jeg skal spise middag og folk plaprer og sakker mens man spiser. når jeg spiser vil jeg gjerne spise uten å hlde foredrag om dagenmin på jobb. og er dagen så mye å snakke om med mindre man har gjort noe spesielt? man har vært på jobb liksom, big deal!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...