AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Ja, ble en litt brutal emne på denne tråden, men er ikke så ille som det ser ut til. Jeg er hverken ei ond stemor eller annet, men denne helgen har vi bonus barnet på besøk, han skal være hos oss til søndag før h*n skal på en ukes ferie sammen med sin mor. Nå kom far og barn sammen fram til at de ville sove i samme sengen og at jeg kunne vekke far når jeg skal legge meg for å få han over i vår seng, men nå tenker jeg at det vil være egoistisk av meg å gjøre det og vurderer heller å la dem sove sammen hele natten. Samtidig har jeg vært gjennom en abort idag, noe som ikke har vært helt enkelt for meg psykisk og fysisk...blærk! Er det egoistisk av meg å kreve far tilbake i løpet av natta eller er det riktig!? burde jeg kanskje bare la dem få sove sammen? Hvorfor skal egentlig så store barn sove sammen med foreldrene sine? skjønner det med nærhet og trygghet, men hvor lenge skal det egentlig holde på? holder det ikke med nærhet og trygghet i løpet dagen ? jada, slakt meg og skriv masse om hvor fæl jeg er. Jeg er bare et menneske!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Holder det ikke med nærhet og trygghet om dagen for deg da? 9
addict Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Legg han over i sin egen seng og du legg deg i din Det burde mannen forstå, og du er absolutt ikke fæl Skjønner deg GODT. Hadde gjort det selv, uansett om jeg hadde vært igjennom en abort eller ikke 2
vinterspeil Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Skal ikke slakte deg, men du er voksen og har utfra det jeg har forstått tatt valget om abort. 6-åringen er et barn som trenger faren sin og all den kjærlighet han kan få. La mannen og sønnen sove sammen, du kan sove med mannen nesten hver natt ellers. Barn er det viktigste man har 6
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Vekk han forsiktig og spør om han vil komme å legge seg med deg.. Var jo det de avtalte.. Eg ville hatt mannen min i senga mi, spesielt etter ein sånn dag, då det kan vera godt med ein god klem 3
Gjest Cosette Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Skal ikke slakte deg, men du er voksen og har utfra det jeg har forstått tatt valget om abort. 6-åringen er et barn som trenger faren sin og all den kjærlighet han kan få. La mannen og sønnen sove sammen, du kan sove med mannen nesten hver natt ellers. Barn er det viktigste man har Enig. Når TS sier at barnet er "på besøk" denne helgen, så er det jo nærliggende å anta at gutten ikke er der mesteparten av tiden. Klart far og barn har veldig godt av en slik stund med nærhet når de har sjansen. Jeg forstår at en abort ikke er gøy, men TS er den voksne her, og har mannen til sin disposisjon hele tiden ellers. Jeg ville ikke hatt samvittighet til å vekke mannen. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Dere har blitt enige om at du skal vekke far. Da gjør du det! 8
Audry76 Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg skjønner deg godt. Min holdning er at alle sover best i sin egen seng.. Og når du har vært gjennom noe som er vanskelig for deg synes jeg ikke du skal ligge alene på sofaen hvis det er alternativet. Og synes det er drøyt å bruke selvbestemmelsesrett til abort til et argument - et valg blir vel ikke mindre vanskelig fordi man velger det selv??? Et barn kan få kjærlighet, omsorg og oppmerksomhet uten å okkupere dobbeltsenga. 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Holder det ikke med nærhet og trygghet om dagen for deg da? Har du noengang vært igjennom en abort? 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg vet det at barn trenger all kjærlig og nærhet de kan få. Om jeg ikke hadde vært glad i dette barnet eller brydd meg om det så hadde jeg ikke gått inni et forhold med barnefar heller. Nærhet og kjærlig får om dagen, men når man har en liten 6 åring i hus så går mye av oppmerksomheten og nærheten om dagen til barnet, da er det godt å ha voksen tid når kvelden kommer og barnet har lagt seg. Men nå har jeg åpna meg en flaske vin og benker meg foran kvinneguiden enn så lenge så får far og barn natten sammen, som stemor har man egentlig ikke så mange rettigheter enn de man velger selv, bli eller gå. siste er ikke noe alternativ i dette tilfelle. Ja, aborten er selv valgt, men noen valg er tøffe selvom en tar beslutningen selv, men jeg var ikke alene om å bli gravid ! 5
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Du er ikke et barn. Barnet er viktigere enn deg. Hvorfor er det sånn at barn skal sove alene, mens et voksent menneske skal dulles med av den mannelige kosebamsen sin? grow up. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Enig. Når TS sier at barnet er "på besøk" denne helgen, så er det jo nærliggende å anta at gutten ikke er der mesteparten av tiden. Klart far og barn har veldig godt av en slik stund med nærhet når de har sjansen. Jeg forstår at en abort ikke er gøy, men TS er den voksne her, og har mannen til sin disposisjon hele tiden ellers. Jeg ville ikke hatt samvittighet til å vekke mannen. Mesteparten av tiden har ikke TS tatt en abort. Greit at abort er selvvalgt, men det er da likefullt vanskelig og gir behov for nærhet og noen trøstende ord. Selv om man er voksen slutter man ikke å føle behov for trøst og nærhet. Jeg ser ikke problemet med å vekke faren og få ham over i ei anna seng. Da har jo gutten fått pappatid og nærhet, mens TS får kjærestetid og trøst i en vanskelig periode. To fluer i en smekk. Jeg synes overhodet ikke TS er egoistisk, da det faktisk er lov å trenge andre i voksen alder også. 7
Audry76 Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 Jeg vil også tro at du får en tøffere natt enn 6-åringen... så at du er voksen synes jeg ikke er et argument her. Det er du som vil sitte våken og føle deg alene - gutten vil høyst sannsynelig sove godt i senga si. Så sov med kjæresten din - er tydeligvis inatt du har bruk for det! 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 Du er ikke et barn. Barnet er viktigere enn deg. Hvorfor er det sånn at barn skal sove alene, mens et voksent menneske skal dulles med av den mannelige kosebamsen sin? grow up. Nei, det er jeg fullstendig klar over for jeg vasker , lager mat til dette barnet, trøster h*n om det skulle være noe leit, legger av min fritid for å kunne glede dette barnet og gir nærhet og oppmerksomhet som om det skulle være mitt eget. voksen rollen her er fullstendig klar og tydelig, men jeg må da i det minste kunne sette spørsmålstegn ved om jeg kan da få ha far i vår dobbel seng alene når ting ikke er så enkelt for meg!? 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #15 Skrevet 11. november 2011 Jeg syns fint du kan vekke pappa. Han sover sikkert best i dobbelsengen likevel framfor i en liten barneseng. 1
Gjest badeand1 Skrevet 11. november 2011 #16 Skrevet 11. november 2011 Jeg vil også tro at du får en tøffere natt enn 6-åringen... så at du er voksen synes jeg ikke er et argument her. Det er du som vil sitte våken og føle deg alene - gutten vil høyst sannsynelig sove godt i senga si. Så sov med kjæresten din - er tydeligvis inatt du har bruk for det! Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #17 Skrevet 11. november 2011 Jeg vil også tro at du får en tøffere natt enn 6-åringen... så at du er voksen synes jeg ikke er et argument her. Det er du som vil sitte våken og føle deg alene - gutten vil høyst sannsynelig sove godt i senga si. Så sov med kjæresten din - er tydeligvis inatt du har bruk for det! takk for forståelsen! 1
Gjest Cosette Skrevet 11. november 2011 #18 Skrevet 11. november 2011 Slik jeg skjønte det så er det far som har lagt seg i barnets seng, ikke at de to har lagt seg i de voksnes dobbeltseng? Eller misforsto jeg? Uansett - om det er slik at du er deppa, føler du har vært igjennom noe traumatisk og trenger veldig mannen din akkurat nå, så vekker du ham. Det jeg tenker, er at om det er slik at barnet er der bare annenhver helg eller mindre (siden du skriver at gutten er "på besøk"), så hadde jeg latt mannen forbli sovende hos barnet så lenge behovet for trøst og omsorg ikke er så prekært at det ikke kan vente til neste dag. 1
Gjest Raindrops Skrevet 11. november 2011 #19 Skrevet 11. november 2011 Dere har jo avtalt at du kan vekke han. Jeg jeg synes ikke det er egoistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #20 Skrevet 11. november 2011 Du er ikke et barn. Barnet er viktigere enn deg. Hvorfor er det sånn at barn skal sove alene, mens et voksent menneske skal dulles med av den mannelige kosebamsen sin? grow up. Hvorfor er det sånn at voksne folk føler det nødvendig å svare så ufølsomt og lite reflektert på et innlegg? Selv barn skjønner jo at følelser kan være vanskelig å takle, så hvorfor skjønner ikke du det? 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå