AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg vet vi kvinner har mer underlagsfett enn menn, men de er i selskap med skjorte og blazer på, mens vi kvinner har bare armer, i tynne kjoler. Jeg fryser! Jada, jeg kan jo bare kle på meg, jeg vet det, men det er bare så frustrerende å ta på fin kjole og så "ødelegge" kjolen med en cardigan som jeg alltid gjør. Hvorfor kan det ikke være gode varme pene ullkjoler med lange armer, i salg i butikkene. (Kanskje det er det uten jeg har fulgt med i timen) som man kan bruke på julebord osv. Mitt mantra, ja til å holde seg varm, verste jeg vet å fryse. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Seriøst? Er det kun meg som ikke kan gå i tynne kjoler uten ermer fordi det blir for kaldt? Hmmmm...
Kladd Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Er jo bare å ta en ekstra akkevitt det! Neida, jeg kjenner til problemet. Men om du har en fin cardigan så er det kanskje ikke så farlig? Eller kanskje et sjal?
Wildy Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Jeg kjøpte meg for noen år siden en svart,knelang kjole i tynn ull med lange ermer på Husfliden. Enkel og uten mye detaljer; veldig grei å pynte opp med smykker, brosje el. Og jeg slipper å fryse. Den var ikke akkurat billig, tror jeg betalte nærmere to tusen for den. Men den har vært verdt det; har brukt den mye og er fortsatt like fornøyd med den.
Snop Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 kjøp ullundertøy - en singlet og en bukse/shorts som stopper midt på låret. I tillegg kan du jo velge en kjole med lange armer, det finnes mange av de
challenger Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Man må lide litt for skjønnheten dessverre:p Dans deg i varmen da, eller gjør som ei over her sa; ta en ekstra akevitt!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Jeg endte opp med en kjole jeg brukte over ullstrømpebuksee og ullgenser (en slik tynn, trøyelignende sak) et år. Jobben min er så sær at de gjerne velger dårlig isolerte, rustikke steder til julebordet også. Likevel går alle tynnkledde og blir syke. Jeg kan gå i tynne klær andre steder hvor det virkelig er mulig å holde seg varm, men på jobbjulebordene er det heller ingen som danser, så det er ikke en mulighet. Vil gjerne ha tips om varme penklær selv.
Frøken Smilla Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Mitt tips er å investere i ullkjoler ala de som "tulip og tatamo" selger. Kjempefine, samtidig som de er gode og varme! (... men de koster en del, da ...)
kanelsnurr Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Jeg har sett lite ullkjoler med lange ermer, som er pynta nok til julebord desverre. Men på Oasis har jeg i alle fall sett at de har noen penkjoler med lange ermer (Har og kjøpt meg en penkjole i ull der tidligere, men den har korte ermer). Stemmer i Snop sitt forslag om å ha ullundertøy under. Det er ganske mange steder de har sånne tynne trøyer i ull/silke, både undertøysbutikker, lindex og sparkjøp har i hvertfall dette. Jeg hari alle fall fler i mitt klesskap som er tynne og utringa nok til kunne brukes under de fleste plagg uten å synes.
Ethereal Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Kan du ikke kjøpe en singlet i ull som du kan ha under, og ullstrømpebukser?
Snop Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Jeg synes faktisk Pierre Robert sine ullsingleter, som de selger på dagligvarebutikker, er kjempefine! De sitter så fint på, og så liker jeg blondekantene
Eplemos Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 En mann som holder deg varm er en god investering
Djungelvrål Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Jeg skal gå i kort sort kjole, tynn hudfarget strømpebukse, pumps og kåpe. Jeg fryser IKKE, man er jo tross alt inne mesteparten av kvelden. Går ut og tar en røyk av og til. Hvor lenge rekker man å fryse på veien til drosja? Det er jo ikke blitt skikkelig kaldt i Norge enda engang... Ullundertøy på julebord??
Gjest NozMonster Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 jeg er en vaskeekte frysepinne, men jeg løser det ved bruke 3 tykke strømpebukser og ull strømper utenpå der igjen, under støvlettene så plieier jeg å holde håndleddene under rennene varmt vann på ddo i ny og ne! også holder jeg varmen ved å danse masse masse masse og shott jevnt og trutt hjelper også godt på
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 http://www.mettemoller.no/Products.aspx
Djungelvrål Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 http://www.mettemoller.no/Products.aspx Unnskyld meg men, GUSJ!! Fryser heller enn å gå i en slik kjole
Gjest Nanne70 Skrevet 14. november 2011 #17 Skrevet 14. november 2011 Vet ikke om du liker stilen, men hvis du velger en kjole som denne eller denne, så kan du jo lett ha en tynn ulltrøye/topp under. Har også sett bluse brukt under en strapless kjole, det kan også være ganske stilig: http://karlascloset.blogspot.com/2010/07/origami.html - og hvis du velger en mindre transparent bluse, er det jo mulig med ullundertøy her også.
Gjest mari kontrari Skrevet 14. november 2011 #18 Skrevet 14. november 2011 Min redning har vært ullsingletene fra pierre robert som de selger på matbutikker. De er utringet nok til at de ikke syns under de fleste kjoler, og holder rygg og mage god og varm i hvertfall. Til og fra fest pleier jeg i tillegg å ty til støvletter og ullstrømper som går langt over kneet - det er lett å ta av å bytte med pensko når man kommer inn. Det finnes også en del pene kjoler med lange ermer i år, har jeg sett, da kan man ha tettsittende, langermet ulletrøye under om man finner en som ikke går for langt opp i halsen. Evt. kan man snike sånne pulsvarmere under ermet, det hjelper veldig. Om kjolen ikke er for tettsittende kan man fint slippe unna med ullbokser under (jepp, jeg har vært på fest i veldig kalde lokaler). Jeg ser poenget med å ikke ville ødelegge kjolen med en cardigan over, men for meg har det også vært verdt det å investere litt i en veldig pen og pyntet ullcardigan i ekstra fint strikk og ull slik at den skiller seg litt fra hverdagscardiganer. Den var dyr, men jeg føler meg pyntet med den, og den passer til jul- og nyttårskjolene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå