AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Ja som tittelen sier, så snakket hun jeg liker med en god venninne av meg.Tydeligvis så hadde de begynt å snakke om meg. Og da spurte hun jeg liker om venninnen min visste om jeg var keen på henne. Så sa hun at hun ikke visste noe om det. Så sa hun jeg liker at vi ikke har snakket så mye sammen. Det er ihvertfall alt jeg har fått vite, er også svært frustrende siden det ikke er så informativt som jeg ønsker. Men som sagt, er dette positivt?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Glemte å poengtere dette: Tror dere da(er vanskelig for dere å si noe om dette) at hun mener sånn at det er kleint eller rart av meg, eller at hun kanskje er litt nysjerrig eller interessert? Tror ikke de kjenner hverandre sånn altfor godt, men B som A spurte(kaller vennine for B og hun jeg liker for A herreter) er liksom bestevenninnen min. Ville dere gjort noe lignende? Og da evt hvis dere syntes at det var kleint eller hvis dere selv kanskje var litt interessert eller nysgjerrig? Beklager for mange spørsmål, men er litt forvirret akkurat nå
Gjest bellabulla Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Hvis hun visste at B var bestevenninnen din, så visste hun også at du kom til å få høre at hun spurte. Dermed vil hun nok at du skal like henne, og du har uansett ikke noe å tape på å be henne med ut Om hun syntes at det var kleint at du ga henne oppmerksomhet, så ville hun nok heller ha diskutert det med sine egne venninner enn ei som hun ikke kjenner så godt. Jeg tar ALDRI opp personlige og sensitive tema med noen jeg ikke vet om jeg kan stole 100% på, så hun mente det nok som positivt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Hvis hun visste at B var bestevenninnen din, så visste hun også at du kom til å få høre at hun spurte. Dermed vil hun nok at du skal like henne, og du har uansett ikke noe å tape på å be henne med ut Om hun syntes at det var kleint at du ga henne oppmerksomhet, så ville hun nok heller ha diskutert det med sine egne venninner enn ei som hun ikke kjenner så godt. Jeg tar ALDRI opp personlige og sensitive tema med noen jeg ikke vet om jeg kan stole 100% på, så hun mente det nok som positivt. Når du sier det sånn :D Fungerte sikkert da ikke like godt som hun hadde håpet siden det var bare ved en ren tilfeldighet at B sa det. Men kanskje det er derfor jeg har sett at A har sett litt på meg og sånn i gangen osv Dessverre så er jeg ganske balleløs når det kommer til sånne ting
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Ok ts her igjen. Tenkt å be henne ut, men hvordan bør jeg gjøre det? Er det dumt av meg å virke for interessert eller gjøre det klart at det er en date liksom?
o..o Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Hvis hun hadde snakket med en venninne som ikke kjente deg kunne hun gjort det fordi hun var interessert i deg, fordi hun syntes det var litt pinlig eller fordi hun ville skryte av beundrere (overraskende mange jenter elsker å fortelle om alle som er interessert i dem). Men siden hun snakket med en god venninne av DEG, så kan jeg bare se muligheten at hun er interessert i deg, men sjernert. Ok ts her igjen. Tenkt å be henne ut, men hvordan bør jeg gjøre det? Er det dumt av meg å virke for interessert eller gjøre det klart at det er en date liksom? Ikke noe dumt å virke for interessert! Interessert er bra, men ikke masete (men du forstår vel forskjellen?). Ingen vits i å bruke ordet date, men gjerne noe bare dere to gjør sammen. Det er ikke så farlig hva dere gjør, men helt ikke noe overambisiøst. Men en kaffe/øl/kino/konsert/hjemmefilm er ofte greit
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Hvis hun hadde snakket med en venninne som ikke kjente deg kunne hun gjort det fordi hun var interessert i deg, fordi hun syntes det var litt pinlig eller fordi hun ville skryte av beundrere (overraskende mange jenter elsker å fortelle om alle som er interessert i dem). Men siden hun snakket med en god venninne av DEG, så kan jeg bare se muligheten at hun er interessert i deg, men sjernert. Ikke noe dumt å virke for interessert! Interessert er bra, men ikke masete (men du forstår vel forskjellen?). Ingen vits i å bruke ordet date, men gjerne noe bare dere to gjør sammen. Det er ikke så farlig hva dere gjør, men helt ikke noe overambisiøst. Men en kaffe/øl/kino/konsert/hjemmefilm er ofte greit Gikk opp for meg akkurat det samme. Som sagt, sikkert derfor jeg har sett at hun kikker bort på meg og prøver å se vekk når jeg ser tilbake, men allikevel etter det prøver å få øyekontakt. Får vel manne meg opp og be henne ut. Har tenkt å bare snakke litt sånn casually, og kanskje senere eller neste dag bare sånn, foresten så skal jeg, og noen venner(nevner to- tre andre) på kino, eller bare nevner det sånn random(eller noe sånt) på fredag. Så kan jeg sikkert si at hun kan bli med hvis hun vil i forbifarten. Dette da kanskje etter at vi har snakket om filmer eller kino generelt, hvis jeg klarer å spore inn samtalen da. Eller så kan jeg bare spørre om hva hun skal gjøre etter skolen og om vi kanskje skal øve til en prøve sammen eller noe sånt. Er åpen for råd til hva man burde gjøre og ikke burde gjøre!
o..o Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Hun virker interessert! Flott med iniativ! Men pass litt på å be henne med i forbifarten på en venneaktivitet. Min nåværende kjæreste gjorde dette. Det gikk ikke bra. Vi fikk veldig liten alenetid. Jeg gledet meg SKIKKELIG påforhånd, men ble skuffa og følte vel at han ikke var interessert alikvel... Egentlig var historien litt identisk med din, begge var sjernerte, spesielt meg. Uansett, jeg mista litt håpet etter konserten, men en uke senere så han meg med på kino (men ble tur med en øl etterpå isteden) og det var topp! Det spørs hvor unge dere er, men kino eller en øl er ofte veldig greit. Det sender tydlige "jeg er interessert"-signaler, men hvis det går dårlig, er det jo noe du gjør med venner også. Ellers synes jeg at det med å øve til prøve sammen kan virke, siden det bare blir dere to og hun sannsynligvis forstår at du er interessert.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Føler bare at jeg har brukt litt lang tid med å få til noe, så får bare gjøre det, men kommer til å gi henne mye oppmerksomhet. Ikke for mye da, sånn at jeg virker masete eller klengete. Vi må nå vente to år før vi kan ta en øl sammen(om vi drikker på fest er en annen sak). Ja håper det fungerer hvis jeg spør om vi kan øve til prøve eller noe sånt sammen, eller bare sier at jeg ikke er så flink i det og det faget, men at jeg er flink i det faget så kan jeg bare foreslå ar vi hjelper hverandre. Men har hørt at det er viktig å ta initiativ. Har også merket det selv før, når jeg flørter med jenter, men har aldri prøvd å bli sammen med noen før. Både siden det er litt i kulturen vår, og at hun er ganske sjenert eller hard to get som noen sier. Da tenker jeg både på at jeg kommer med forslag til hva vi skal gjøre og når. Og også sånn, istedenfor å spørre hele tiden hva hun vil så tar jeg kommandoen litt ala, jeg vil heller gjøre det, la oss se på den filmen og ikke den etc. Er det lurt? Tenker nå bare på hvor dum jeg har vært, at jeg ikke bare tok de signalene. Husker jeg også var i telefonen på en fest, og da hørt jeg faktisk henne og en kamerat av meg, var for opptatt med telefonsamtalen(var viktig, men det er en annen sak) så hørt jeg han si: "Gå å snakk med han da!" og at hun svarte ganske usikkert... Begge vi to er noe sjenerte av oss dessverre. Men det jeg ikke skjønner helt, høres veldig overfladisk ut, men det er at hun er utrolig pen. Det er det ikke bare jeg som mener, husker noen kamerater av meg diskuterte hvorvodt hun er en "nier" eller "tier". Har vel bare skutt gullfuglen, eller nesten skutt den regner jeg med :gjeiper: Får vel bare si hvordan det går til uken da
mari4ever Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Føler bare at jeg har brukt litt lang tid med å få til noe, så får bare gjøre det, men kommer til å gi henne mye oppmerksomhet. Ikke for mye da, sånn at jeg virker masete eller klengete. Vi må nå vente to år før vi kan ta en øl sammen(om vi drikker på fest er en annen sak). Ja håper det fungerer hvis jeg spør om vi kan øve til prøve eller noe sånt sammen, eller bare sier at jeg ikke er så flink i det og det faget, men at jeg er flink i det faget så kan jeg bare foreslå ar vi hjelper hverandre. Men har hørt at det er viktig å ta initiativ. Har også merket det selv før, når jeg flørter med jenter, men har aldri prøvd å bli sammen med noen før. Både siden det er litt i kulturen vår, og at hun er ganske sjenert eller hard to get som noen sier. Da tenker jeg både på at jeg kommer med forslag til hva vi skal gjøre og når. Og også sånn, istedenfor å spørre hele tiden hva hun vil så tar jeg kommandoen litt ala, jeg vil heller gjøre det, la oss se på den filmen og ikke den etc. Er det lurt? Tenker nå bare på hvor dum jeg har vært, at jeg ikke bare tok de signalene. Husker jeg også var i telefonen på en fest, og da hørt jeg faktisk henne og en kamerat av meg, var for opptatt med telefonsamtalen(var viktig, men det er en annen sak) så hørt jeg han si: "Gå å snakk med han da!" og at hun svarte ganske usikkert... Begge vi to er noe sjenerte av oss dessverre. Men det jeg ikke skjønner helt, høres veldig overfladisk ut, men det er at hun er utrolig pen. Det er det ikke bare jeg som mener, husker noen kamerater av meg diskuterte hvorvodt hun er en "nier" eller "tier". Har vel bare skutt gullfuglen, eller nesten skutt den regner jeg med :gjeiper: Får vel bare si hvordan det går til uken da ja hun er sjenert fordi hun er forelska. sånn blir jeg også. egentlig så er jeg en sprudlende person som snakker mye, men når jeg er forelska, blir jeg nervøs, stammer og blir generelt helt dust når jeg skal snakke med personen. men lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 ja hun er sjenert fordi hun er forelska. sånn blir jeg også. egentlig så er jeg en sprudlende person som snakker mye, men når jeg er forelska, blir jeg nervøs, stammer og blir generelt helt dust når jeg skal snakke med personen. men lykke til:) Sånn hadde jeg også det.. Eller har det sånn sett, husker da jeg snakket med henne så glemte jeg hva jeg skulle si/kom ikke på noe særlig å si, og jeg begynte å snakke veldig fort og stamme. Men vet ikke helt hva som har skjedd nå. Ifølge facebook så ble hun sammen med en annen rundt midnatt mellom lørdag og søndag. Er syk og lei meg, så orket ikke å gå på skolen. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke gjorde noe mens jeg fortsatt hadde sjansen. Noen har sagt at det bare er kødd, får håpe at det er sant. Men mest sannsynlig så er det ikke det, angrer nå på at jeg ikke turte å gjøre noe særlig, og når jeg først hadde tenkt å gjøre det så var det forsent.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Jeg fant forresten ut at hun ikke er sammen med han. Det var bare kødd :D Da er det fortsatt håp for meg
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Føler meg så og si frisk(har vært syk), og føler meg klar til å gå på skolen imorgen. Har noen, noen tips til hva jeg kan bruke som en åpner, etter et hei da sevfølgelig. For å få igang en samtale osv. Er det bare å hoppe i det, selv om hun prater med noen andre venninner? Eller sitter alene med bare en annen? Er det best når hun er alene, sammen med andre etc? Takker for svar (Ser at det blir mange poster fra min side her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå