Gå til innhold

Sopp i underlivet

Avalon

Anbefalte innlegg

Så fikk jeg sopp av penicillinen også :snurt:

Som regel, de sjeldne gangene jeg har hatt sopp så går det veldig fort over.

Men, jeg tror at denne gangen vil det nok ta en tid pga penicillinen, har enda en uke igjen av kuren.

Så da skal jeg kjøpe ny krem i dag samt vagitorier.

Tenkte også på slike melkesyre vagitorier, men har ikke brukt disse før, skal jeg bruke disse etter kuren med canesten eller samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk melkesyrekapslene etter Canestenkuren. Du kan bruke kapslene samtidig med kremen, men ikke sammen med Canesten vagitorien. Det kan hende at soppinfeksjonen kommer tilbake siden du fortsatt skal gå på antibiotika i en uke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk melkesyrekapslene etter Canestenkuren. Du kan bruke kapslene samtidig med kremen, men ikke sammen med Canesten vagitorien. Det kan hende at soppinfeksjonen kommer tilbake siden du fortsatt skal gå på antibiotika i en uke til.

Takk for svar!

Jeg har ca. 6 dager igjen på penicillinen, og fikk kur med cantesten vagitorier i 6 dager. Kremen varer nok lenger så kommer til å fortsette med den et par dager etter endt penicillinkur. For å være sikker.

Vil ikke ha den typen penicilin igjen iallefall, har aldri fått det av det før :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel egentlig smøre med kremen inntil 2 uker etter symptomfrihet for å hindre tilbakefall. Så ikke gi deg med smøringen med en gang kløen gir seg!

Jeg kjøper alltid med melkesyrekapsler til underlivet om jeg skal hente ut pencillin, og starter med det så fort som mulig for å unngå soppinfeksjon.. Det er så fælt å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel egentlig smøre med kremen inntil 2 uker etter symptomfrihet for å hindre tilbakefall. Så ikke gi deg med smøringen med en gang kløen gir seg!

Jeg kjøper alltid med melkesyrekapsler til underlivet om jeg skal hente ut pencillin, og starter med det så fort som mulig for å unngå soppinfeksjon.. Det er så fælt å få!

Urk ja, som om grunnen til penicillinen ikke var nok i seg selv, så skal man få sopp i tillegg.

Første gangen jeg har fått sopp av penicillin, veldig misfornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp i underlivet ved penicillin er skrevet i pakningsvedlegget som vanlig bivirkning, da penicillinen også funker mot de snille bakteriene du faktisk trenger der nede ;) Da blir det bakteriell ubalanse og soppen får kose seg. Melkesyretabletter, stikkpiller, whatever, hjelper på mens du går på antibiotikaen, og canesten hjelper etter endt kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopp i underlivet ved penicillin er skrevet i pakningsvedlegget som vanlig bivirkning, da penicillinen også funker mot de snille bakteriene du faktisk trenger der nede ;) Da blir det bakteriell ubalanse og soppen får kose seg. Melkesyretabletter, stikkpiller, whatever, hjelper på mens du går på antibiotikaen, og canesten hjelper etter endt kur.

jada, er fullstendig klar over det du :) Jobber ikke innenfor helsevesenet for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...