Gå til innhold

Kjøpe kamera til mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min blir 40 år neste helg, og jeg har hittil ikke ant hva jeg sal kjøpe. Men så kom jeg på at han har nevnt at han ønsker seg et Olympus Pen. Nå har jeg lest litt på nettet, og jeg er offisielt forvirret! :)

Er det noen som har peiling på disse kameraene? Forskjellene på disse, og om det har mye for seg å f.eks kjøpe den dyreste modellen (pen e-p3) heller enn e-p2? Det siste er så uhorvelig dyrt, og hvis det egentlig ikke er store forskjellen på de hvis man ikke er supernerd så vet jeg ikke om det er helt verdt det?

Noen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for P-3'en. Det blir raskere lukkertid (den tar bilde med en gang du trykker på knappen, istedenfor at den må bruke tid på å drive å fokusere) og bedre bildekvalitet med den. Mindre risiko for ustabile, skurrete bilder. Enklere i bruk.

Hilsen tidligere ansatt i el-butikk :)

Skrevet

Koster ca 4500 hos pixmania for P3

Flere objektiver kan han jo kjøpe selv dersom han ønsker det

Skrevet

Koster ca 4500 hos pixmania for P3

Flere objektiver kan han jo kjøpe selv dersom han ønsker det

Er det ikke PL3 som koster det? L-en står vel for light? Det blir vel ikke det samme?

Skrevet (endret)

Er det ikke PL3 som koster det? L-en står vel for light? Det blir vel ikke det samme?

Jo, beklager. P2 fra ca 3800, P3 fra ca 6500,-

Endret av Henkie
Skrevet

Det blir raskere lukkertid (den tar bilde med en gang du trykker på knappen, istedenfor at den må bruke tid på å drive å fokusere)

Bare at dette ikke har noe med lukkertid å gjøre...!

Det du nevner er responstid, som selvsagt er en fordel at er kort.

• Liker 2
Skrevet

Bare at dette ikke har noe med lukkertid å gjøre...!

Det du nevner er responstid, som selvsagt er en fordel at er kort.

Var selvfølgelig det jeg mente... :P

Haha. Som sagt, TIDLIGERE ansatt i el-butikk.

Og hvis du vil finne kameraet billigst mulig så søker du det opp på prisjakt.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...