Gå til innhold

huden min i ansiktet klør når jeg trener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er en jente på 21 år som har et STORT problem! kom akkurat hjem fra spinning nå, og huden i ansiktet mitt ser helt forferdelig ut! Med en gang jeg begynner å svette i ansiktet(noe jge gjør bare jeg skal gå et par hundre meter) blir huden min rød, og begynner å klø og prikke. Ser ofte opphovnet ut. . I dag var det så gale på spinning at jeg vurderte å gå derifra. Er det noen som har samme problemet?

Har sinnsykt tørr og sensitiv hud til vanlig, og finner ikke noen kremmer som hjelper meg skikkelig. Når jeg kommer ut av dysjen flammer ansiktet mitt opp, og jeg ser ikke ut. dysjer derfor aldri i offentlighet. Får av og til røde "nupper" i huden, som ligner på kviser, men de forsvinner gjerne etter en dag.

Er det noen som har noen råd, eller kan hjelpe meg med dette problemet? Vil gjerne fortsette å trene, men skal jeg se ut som en kjøttpølse i ansiktet etter hver treningsøkt og noen timer femover, så kommer jeg nokk desverre til å slutte å trene, for det er virkelig ikke verdt det! blir så deprimert av alt sammen:/

Plis hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du sterke produkter? F.eks MD formulations? Noen makeupmerker gjør også at man klør og prikker ved svetting. Jeg tåler f.eks ikke Bare Minerals id.

Gjest shirelle
Skrevet

kan være elveblest f.eks. eller noe annet.. gå til lege?

Skrevet

Fjern sminken før du trener!

Det hjalp i alle fall meg :)

• Liker 1
Skrevet

Det kan være rosacea. Det beste er å dra til legen, og kjøpe en liften batteridrevet vifte som du kan hekte på sykkelen eller noe for å kjøle ansiktet litt.

Skrevet

jeg har atopisk eksem og derfor veldig tørr hud (spesielt nå på høsten når det begynner å bli kaldt). Jeg har akkurat samme problemet under trening - det klør og svir. Det er ikke så mye jeg kan gjør med det. Du kan prøve å kjøpe kuldekrem på apoteket og se om det hjelper. Den inneholder ikke vann (bra når det er minusgrader) og er veldig fet.

Eneste tipset jeg kan gi er å prøve å ta litt solarium. Sol hjelper på min hud - den blir mindre tørr og sår.

Skrevet

Hva slags sminke bruker du? I mye mineralfoundation (som f.eks Bare Minerals) er det bismuth som svært mange reagerer på, spesielt når man trener og dermed blir varm og svetter.

Skrevet

Bruker everyday minderal, siden ID-pudderet tørket ut huden min. Bruker ikke så mye sminke når jeg trener.

Har vært hos hudlegen, og akkurat begynt på lysbehandling, så jeg får virkelig håpe at det hjelper. Kan hende jeg har atopisk eksem. har astma og alergier også, så ser ikke bort i fra det. huden min ødelegger virkelig alt for meg. ser fortsatt ut som en kjøttpølse etter i går, så er lenge til jeg vil på spinning igjen :(

rosacea, er ikke det bare de som er litt eldre som har? noen flere tips? jeg kan ikke bare leve med å se ut slik etter hver trening!

Skrevet

Ville uansett fjernet all sminke før du trener! Hvis du leter etter gode kremer ville jeg definitivt gått for Decleor, kjøp det på nettet, da er det ikke så dyrt. Slikt man finner på parfymerier o.l. er fullt av stoffer man kan reagere på.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat når bruker jeg babor som er et skikkelig merke fra hudpleier. har også prøvt decleor, men til ingen nytte. ingenting fungerer:/ hjelp!

Skrevet

Jeg tåler heller ikke svetten min, men dette gjelder faktisk ikke hver gang jeg trener (dog ikke i ansiktet, men på kroppen). De gangene jeg faktisk reagerer så hovner jeg litt opp i huden og blir rød og det klør som helv... Så jeg har alltid allergitabletter liggende i treningsbagen min til de dagene jeg kjenner jeg begynner å reagere. Kanskje dette kan være et tips til deg?

Skrevet

Har du prøvd clinique redness solution? :)

Skrevet

Hvilke alergitabletter er dette da? har klødd hver gang i det siste, så er det mulig å ta de før hver treningsøkt?

nei clinique redness solution tror jeg ikke at jeg har prøvt, er den god?

Skrevet

Ja, det er mulig å ta de når du vet du kommer til å reagere. Zyrtec heter den :)

Skrevet

Du får tak i allergitabletter uten resept på apoteket. Det du må tenke på er at du kanksje må ta dem i opptil en uke før du får effekt av dem. Og mange blir trøtte av allergimedisin (skjønt det gjelder mest de "gamle" medisinene) så du bør ikke prøve en talett rett før du går ut døren.

Når du har astma og allergi, skal du ikke se bort ifra at du har atopisk hud, da dette er et trekløver som henger sammen. Du må ikke ha alle tre, men har du en eller to av dem, er sjansen for at du har dem alle sammen større enn om du ikke har noen. Jeg for min del har allergier og atopisk hud, heldigvis ikke astma. Tok legen allergitest av deg når du var der? Om ikke bør du spørre om det. Det kan enten tas ved blodprøve, eller ved prikktest. Ved prikktest får du svaret umiddelbart.

Jeg har som sagt også atopsik hud, med eksem (herlig) som reagerer på svette. Jeg blir heldigvis ikke knallrød i flere dager, men det klør ofte, spesielt midt under økten. Mitt beste tips er at du prøver å droppe sminken og ser om det hjelper. Du kan jo tenke sånn: sminke deg så du føler du ser bedre ut (går ut ifra at det er derfor du sminker deg på trening?) i den/de timene du er på treningsstudioet, eller å bli rød i ansiktet som oss andre, men ikke forbli rød i flere dager? Verdt et forsøk, ettersom du er så plaget som du sier kanksje?

Skrevet

Ja, det kan være sminken.. føler selv denne kløen og prikkingen om jeg bruker pudder og blir varm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...