Gå til innhold

Betennelse i hælene

Jill

Anbefalte innlegg

Tror jeg holder på å få betennelse i hælene. Kjenner det gjør vondt når jeg går og da spesielt på gulvet uten sko. Tenkte derfor å kjøpe meg noen gode innesko som kan hjelpe på, men vet ikke hvilke. Noen som kan anbefale noen? Har sett litt på crocs, men finner ikke noe spesifikt om hva de faktisk hjelper mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på plantar fascitt. Hvis dine symptomer matcher så burde du dra til legen før det blir verre.

Jeg hadde det samme i noen uker, og dro til slutt til legen og han satt meg på brexidol kur (ca samme som voltaren men sterkere) og det gikk bort av seg selv. Men det er mange som kan slite med de i mnd og noen tilfeller i flere år. En pakke med brexidol koster 40-50 kr så det er ingen dyr behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

trykkbølgebehandling er også mulig behandling som noen skriver over her, men hvis dette har nettopp begynt så kan det hende at det er nok med en betennelsedempende kur (ihverfall det jeg leste om trykkbølgehandling så kan det være ganske vondt, og dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde ta en tur til legen dersom det er betennelse på gang. Har du byttet skotøy i det siste? Sørg for å gå med gode sko som passer fot og ganglag, tøy leggmuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg holder på å få betennelse i hælene. Kjenner det gjør vondt når jeg går og da spesielt på gulvet uten sko. Tenkte derfor å kjøpe meg noen gode innesko som kan hjelpe på, men vet ikke hvilke. Noen som kan anbefale noen? Har sett litt på crocs, men finner ikke noe spesifikt om hva de faktisk hjelper mot.

Hadde det samme problemet i månedsvis. Det løste seg ved at jeg aldri går barføtt eller bare sokker, samt å ha litt hæl på skoene jeg bruker til daglig. Jeg trasket rundt på helt flate sko i den tro det var smarteste, men neida. Viktig å ikke gå for mye i helingsfasen. :)

Betennelsesdempende hjalp kun akkurat i den perioden jeg tok de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...