Gjest Madelene1 Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Farmor til min datter skal ha henne hos seg idag. Hun har to så gutter på 13 og 11 som har fått spy syken. Smitter dette lett over på babyer? (Hun er snart 7 mnd). Burde jeg holde henne hjemme? Håper på svar litt fort, siden hun er her om 20 min. :/
onyx Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Ja, det smitter relativt lett, kommer an på hvor nøye de klarer å være på hygienen. Bruke håndsprit, vaske spy med en gang etc og holde de syke unna babyen... Selv hadde jeg droppet besøket.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Hadde også droppet det. man utsetter ikke en baby for omgangssyke frivillig. det er veldig smittsomt.
Carrot Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Min sønn fikk spysyken da han var tre uker og holdt på å dø av dehydrering så jeg ville definitivt IKKE sjangset på dette..
Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Jeg ville droppet det. Når så små barn begynner å spy så er det ikke bare leit for barnet, med alt det medfører, men det pleier å være fortvilende for foreldrene, med mye ekstra nattevåk, sengeskift etc. Jeg måtte skifte på senga til eldste min tre gangen er en natt når ho hadde det i samme alder.
Gjest Madelene1 Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Tusen takk for svar. Hun blir hjemme hos meg !
Gjest Annaires Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Tusen takk for svar. Hun blir hjemme hos meg ! Men hun har jo ganske sannsynlig blitt smittet selv da... Så da er jo det like dumt :/
Harlekin Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Men hun har jo ganske sannsynlig blitt smittet selv da... Så da er jo det like dumt :/ Mente ikke TS at babyen ble hjemme hos henne, ikke at farmoren skulle det? Eller?
Gjest Annaires Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Mente ikke TS at babyen ble hjemme hos henne, ikke at farmoren skulle det? Eller? Trodde hun mente at farmoren kom til henne(altså babyens hjem) for å passe babyen der?
Gjest Madelene1 Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Dette er hva som skjedde. Farmor til barnet har henne hjemme hos seg 1 gang i uken (som regel), Idag var den ene dagen i uken og siden jeg ikke har bil, så kommer hun å henter babyen hos meg før de reiser hjem til henne igjen. Avtalen var at hun skulle hente henne i ni tiden med hun dokket ikke opp. Jeg ringte til min mann som var på jobb (det er hans mor) og sa at hans mor ikke hadde kommet. Han ringte til henne for å spørre hvor hun var og om hun i det hele tatt var på vei. 1-2 min etter, ringte han meg opp igjen og sa at hun var ca 20 min unna. Han sa også at hans mor hadde sagt at hennes to yngste sønner (småbrødre til min mann) var hjemme fra skolen, siden de hadde spy syken & diare. Når jeg fikk vite det, satt jeg meg rett ned og skrev spørsmålet til dere her på kg, om det var greit og om det smittet lett. Farmor kom og skulle hente henne, men siden dere her på kg sa at man IKKE måtte ha babyer med folk som har spy syken, så sa jeg at hun fikk hente henne en annen dag når alle i huset var friske. Så min datter ble hjemme hos meg og farmor reiste hjem til sine syke barn. takker for alle gode råd og svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå