AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg studerer nå og sparer litt i BSU. Har alt av kontoer i den lokale banken der jeg kommer fra. Om et par år er jeg ferdig med studiene og det vil bli aktuelt å søke om boliglån. Jeg er medlem i OBOS, og leste der at de gir 5,05% rente på BSU. Renten jeg har nå er 4,5%. Jeg vurderer å bytte bank, noe som vil gi med noen hundre ekstra i renter pr år, men er usikker på om det er så lurt med tanke på søknad om lån om noen år. Jeg har hørt at det er en fordel å kunne vise til et stabilt, godt kundeforhold når man søker om boliglån. Stemmer det? Hva ville dere gjort?
Østlandet Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 (endret) Jeg studerer nå og sparer litt i BSU. Har alt av kontoer i den lokale banken der jeg kommer fra. Om et par år er jeg ferdig med studiene og det vil bli aktuelt å søke om boliglån. Jeg er medlem i OBOS, og leste der at de gir 5,05% rente på BSU. Renten jeg har nå er 4,5%. Jeg vurderer å bytte bank, noe som vil gi med noen hundre ekstra i renter pr år, men er usikker på om det er så lurt med tanke på søknad om lån om noen år. Jeg har hørt at det er en fordel å kunne vise til et stabilt, godt kundeforhold når man søker om boliglån. Stemmer det? Hva ville dere gjort? Med forbehold om at du betaler lite, eller ingen skatt.... Om du ikke betaler nok skatt, så vent med sparingen i BSU til du gjør det. Det er da du virkelig får nytte av BSU. "Litt" høyere rente har liten betydning i forhold til skattefordelen. Da blir BSU sparing VELDIG mye mer lønnsomt. Det forundrer meg virkelig at så mange som skriver her ikke synes å være klar over dette..... Kundeforhold til banker har i dag lite eller ingen betydning, er min påstand. det er noe som hører fortiden til. Endret 11. november 2011 av Østlandet