Gå til innhold

ER egentlig skandinavere de peneste menneskene på jorden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er ikke første gangen denne debatten er tatt opp, men jeg synes det er interessant.

Personlig føler jeg meg ikke attrahert til mennesker, menn i mitt tilfelle, av afrikansk eller de fleste asiatiske opphav. Da spesielt ikke kinesere(japansere, vietnamesere etcetc), afghanere o.l. I Europa synes jeg øst-europeere generelt ikke ser noe spesielt ut, på grunn av ulike ansiktstrekk jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Da spesielt slovakere, polakker, russere, albanere, bulgarere o.l. Heller ikke tyrkere er noe særlig. Engelskmenn synes jeg ser ut som polakker, og går dermed under nevnte kategori. Også tyskere synes jeg slettes ikke er vakre. Her lurer jeg veldig på hvorfor, da både franskmenn, belgiere, nederlendere o.l. generelt ser mye bedre ut?

Derimot synes jeg mange amerikanere ser bra ut, australiere, franskmenn, italienere og skandinavere - men sist, men ikke minst, nederlendere! Jeg vet ikke hva det er med meg og nederlendere, men de ser helt skandinaviske ut(mao bra!!).

Selvfølgelig, du har både pene og mindre pene i alle typer folkeslag, men nå snakker jeg om generelle ulikheter. Dette er også basert på mitt inntrykk og mine meninger, ikke fakta. Det er mange pene kvinner fra India, f.eks. Og for ikke å glemme Latin-Amerika! :)

Så, da lurer jeg på hva dere tenker? Denne tråden går ene og alene ut på UTSEENDE.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt synes mennesker at personer som har trekk som likner på de man har selv er penest. Siden det hovedsaklig er etniske nordmenn som leser denne tråden vil mange være enig med deg.

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønte aldri helt begeistringen for nordiske mennesker da jeg var yngre, for jeg synes de litt mørke så spennende ut. Men så reiste jeg og ble kjent med innvandrere i Norge, og jo; jeg syns nok vi er penere enn andre folk.

Vi er sunne og friske (stort sett), er propsjonelle i kroppen og symmetriske i ansiktet. Nordvest-europeere, og spesielt i Norden, har også veldig pene hoder syns jeg. Jeg liker ikke flatt bakhode, og man skal ikke så veldig langt østover før dette blir en gjennomgående trekk. Dessuten liker jeg rødt, blondt eller brunt hår og syns denne variasjonen er estetisk. Svart hår er også veldig pent, men kjedelig å besøke et land hvor 100% alle innbyggerne har det. Også elsker jeg blå øyne :)

Jeg tror forøvrig det er en mennskelig egenskap å foretrekke sin egen type jeg da. Er man thai, så liker man thai best, er man afrikans så tiltrekkes man av afrikans utseende osv. Har sikker noe med å velge det som er "kjent" og "familiært", jeg vet ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns skandinaviske er verdens peneste mennesker.

De styggeste er negre.

Etter min smak da........

• Liker 8
Skrevet

Jeg syntes også skandinavnere er de peneste, og afrikanere ligger nederst på listen over hvem jeg blir tiltrukket av.

Dette betyr sannssynligvis at jeg både er rasist, nazist og et dårlig menneske, ikke sant?

• Liker 8
Skrevet

Det er jo bra/sunt at man er mest tiltrukket av sitt eget folkeslag, da ... ville vært synd om det var annerledes.

Det er mange stygge nordmenn, veldig mange storvokste, klumpete med lite beinstruktur i ansiktet, stutte bondekropper og brede og krumme rygger/skuldre. Mange er også rødmussede eller blåbleke i huden. Veldig få er ordentlig pene egentlig. Men helt ok, de fleste.

Det er pene mennesker og stygge mennesker i alle land. Hvis man synes "negre er stygge" er det fordi man ikke kjenner mange nok, og fordi man aldri har vært i noe land der de fleste er mørke lenge nok. Da vil man jo synes alle ser helt like ut. Det er veldig mange vakre mennesker med mørk hud også. Men vi liker alle best de som ligner oss selv, selvfølgelig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror forøvrig det er en mennskelig egenskap å foretrekke sin egen type jeg da. Er man thai, så liker man thai best, er man afrikans så tiltrekkes man av afrikans utseende osv. Har sikker noe med å velge det som er "kjent" og "familiært", jeg vet ikke.

Definitivt! Jeg tror det skal være forsket på dette området, og mener å huske at det er svært sjelden man finner partnere av "en annen rase" selv i områder hvor det finnes alle slags folk.

Nå finner jeg ikke denne artikkelen, men.

En annen ting som jeg er fan av med skandinaviske menn er den typiske "skogsarbeideren", altså den høye, velbygde litt skjeggete fyren. Nam!

Jeg har en thaivenninne som sier hun ikke takler den typiske skandinavieren, og en afrikansk venninne som alltid foretrekker mørke menn selv om hun utelukkende har "hvit" omgangskrets. En pakistansk venninne av meg sier hun blir kvalm av norske menn med blondt hår og lyse øyne, mener de ser ut som albinoer hele gjengen. (Da jeg spøkte med at jeg ble kvalm av pakistanske menn var jeg forresten rasist)

Så jo.. Tror mange av oss automatisk tiltrekkes av egen "rase"

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bra/sunt at man er mest tiltrukket av sitt eget folkeslag, da ... ville vært synd om det var annerledes.

Det er mange stygge nordmenn, veldig mange storvokste, klumpete med lite beinstruktur i ansiktet, stutte bondekropper og brede og krumme rygger/skuldre. Mange er også rødmussede eller blåbleke i huden. Veldig få er ordentlig pene egentlig. Men helt ok, de fleste.

Det er pene mennesker og stygge mennesker i alle land. Hvis man synes "negre er stygge" er det fordi man ikke kjenner mange nok, og fordi man aldri har vært i noe land der de fleste er mørke lenge nok. Da vil man jo synes alle ser helt like ut. Det er veldig mange vakre mennesker med mørk hud også. Men vi liker alle best de som ligner oss selv, selvfølgelig.

Ikke enig. De fleste i Afrika har noen trekk som de har til felles, på tross av stor genetisk variasjon. Man klarer å finne ut om man kjenner tiltrekning til trekkene, enten man har vært i Afrika eller ei. Selv kommer jeg aldri til å finne meg kjæreste med afrikansk, asiatisk eller arabisk opphav simpelthen fordi jeg ikke syns de er attraktive fysisk :)

Skrevet

Definitivt! Jeg tror det skal være forsket på dette området, og mener å huske at det er svært sjelden man finner partnere av "en annen rase" selv i områder hvor det finnes alle slags folk.

Nå finner jeg ikke denne artikkelen, men.

En annen ting som jeg er fan av med skandinaviske menn er den typiske "skogsarbeideren", altså den høye, velbygde litt skjeggete fyren. Nam!

Jeg har en thaivenninne som sier hun ikke takler den typiske skandinavieren, og en afrikansk venninne som alltid foretrekker mørke menn selv om hun utelukkende har "hvit" omgangskrets. En pakistansk venninne av meg sier hun blir kvalm av norske menn med blondt hår og lyse øyne, mener de ser ut som albinoer hele gjengen. (Da jeg spøkte med at jeg ble kvalm av pakistanske menn var jeg forresten rasist)

Så jo.. Tror mange av oss automatisk tiltrekkes av egen "rase"

Nettopp. Jeg har hørt liknende oppfatninger og syns det er helt uproblematisk :) Flere nordiske menn på meg! nam!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes skandinavere er de fineste, men jeg er veldig fascinert over min egen kultur og vårt "folkeslag" (ikke misforstå, er absolutt ingen nasjonalist av noe slag). Synes mange andre nasjoner har store mengder vakre mennesker, blant annet Frankrike, Italia, øst-Europa (i hvert fall kvinnene der), Japan og mange sør-Amerikanske land.

Synes ingen nasjoner utpeker seg som "stygge nasjoner". Er ikke så flink til å se forskjellen på en god del afrikanere, så det er litt vanskelig for meg å vite hvilket afrikansk land jeg synes er "penest". Synes overhodet ikke at afrikanere og/eller mørkhudede mennesker er stygge.

Men sånn alt i alt så finnes det mindre pene og veldig pene mennesker i absolutt alle land. Alle mennesker har preferanser, og det skal de få lov til synes jeg. Så selv om jeg har en forkjærlighet for skandinavere, så er jeg ikke imot tanken om at andre land har pene mennesker og at andre synes at skandinavere er de styggeste menneskene på jorda om de vil.

Skrevet

Når det gjelder kvinner syntes jeg latindamer ofte er helt utrolig vakre. Det er noe med auraen deres, selvtillitten og bootyen som er helt nydelig.

Jeg har vært en del i Øst-Europa, og det som overrasker meg mest når det kommer til kvinnene er at det er (i min smak) ingen mellomting. Enten syntes jeg de er ordentlige ugler, eller så er de helt fantastisk vakre. Ingen "Average Jane", liksom.

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Det er da stor forskjell på utseendet til folk i Afrika; det er jo et helt kontinent!

Det er særlig èn type utseende som jeg synes er utrolig kult, men jeg aner ikke hvilket land det er snakk om, et sted i Øst-Afrika, kanskje?

Anyway, de damene som er slanke, atletiske og høyreiste, med lange lemmer, skarpe trekk, nydelig hodeform og mandeløyne - de er så vakre!

Jeg synes ikke aborginere er så pene, dessverre :gjeiper:

Når det gjelder hvem jeg er tiltrukket av, så er det stort sett skandinaviske menn det går i.

• Liker 3
Skrevet

Generelt vil jeg nok si nordmenn og svensker er av de penere slagene ja. Jeg har tilbragt en stund i Sør-Afrika og de svarte damene og mennene synes jeg alle ser ganske lik ut selv om de er pen. Litt kjedelig, som "renraset" kinesere. Australia har jeg ikke vært i, men utifra det jeg ser på tv vil jeg nok legge de opp med Norge og Sverige ja. Har inntrykk av at hawaiianske er pene, og indianere er veldig pene utblandet. Har sett endel pene utblandede asiatere også.

Minst pene vil jeg nok si kommer fra Baltikum, Russland, Midtøsten og Storbritannia.

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er da stor forskjell på utseendet til folk i Afrika; det er jo et helt kontinent!

Det er særlig èn type utseende som jeg synes er utrolig kult, men jeg aner ikke hvilket land det er snakk om, et sted i Øst-Afrika, kanskje?

Anyway, de damene som er slanke, atletiske og høyreiste, med lange lemmer, skarpe trekk, nydelig hodeform og mandeløyne - de er så vakre!

Jeg vet akkurat hva slags utseende du snakker om, men jeg aner heller ikke hvilket land det er. Irriterende igrunn, jeg har lyst til å finne et bilde :gjeiper:

Skrevet

Jeg vet akkurat hva slags utseende du snakker om, men jeg aner heller ikke hvilket land det er. Irriterende igrunn, jeg har lyst til å finne et bilde :gjeiper:

Ut fra beskrivelsen tipper jeg dere mener etiopere og eritreere, og en viss grad somaliere.

• Liker 2
Skrevet

Hmm jeg har likt og vært tiltrukket av mange ulike gutter/menn fra ulike steder.

Jeg syns egentlig ikke den typiske scandinaver er spesielt pen. Jeg tiltrekkes sjeldent av den typiske høye bredskuldrede norske skogsmann.

TS nevnte nederlendere og der må jeg og si meg veldig uenig, jeg tror aldri jeg har møtt en nederlender jeg har tenkt wow! Han/hun var skikkelig pen! At de derimot ofte er herlige personer er en annen sak.

Jeg syns ofte østasiatere er utrolig vakre! Ikke alle, men de som er pene er utrolig pene! Begge kjønn.

Generelt syns jeg ikke afrikanere er spesielt pene, men jeg kan si at jeg f.eks syns oftere at en fra Kenya er penere enn en fra Somalia.

Folk fra midtøsten etc er veldig variert, jeg syns de kan være både utrolig vakre og det stikk motsatte. Sånn har jeg det litt med folk fra øst Europa og.

Av franskfolk syns jeg det er flere pene jenter enn gutter.

Tror Berlin er den byen jeg har sett mest mennesker jeg har tenkt at oj! Hun var pen! Han var pen!

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier at folk fra afrika, asia osv har så mange like trekk, dere er klar over at de synes akkurat det samme om oss i vesten, eller?

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet

Dere som sier at folk fra afrika, asia osv har så mange like trekk, dere er klar over at de synes akkurat det samme om oss i vesten, eller?

Tenkte på det selv.

Da jeg var lita var jeg sikker på at afrikanere slet med å se forskjell på hverandre. Men jeg ser jo nå hvor stor forskjell det er på dem, på samme måte som hos oss. Det er jo utrolig mange flere ting enn hårfarge som skiller mennesker fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en kvinne fra øst Europa, og synes det er mange pene nordmenn, både kvinner og menn, men ikke større andel enn i øst Europa, kanskje derimot mindre. Og mange menn her som er altfor lave for meg. Hvis jeg skal gå med høye hæler, så må mannen være minst 1.85. Bare se på Dagens mann, de fleste som kommer dit er rundt 1.70, skuffende. Og jenter som har Viking-utseende, er ikke noe pent i mine øyne. Kvinnen skal være slank, tenker jeg.

Jeg har datet noen nordmenn, men til slutt valgte en mann fra øst-Europa, med blå øyne, mellomblondt hår og 1.89 høy. Kanskje det er sant at vi liker dem som ser ut som oss?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av menn så synes jeg definitivt at sør europere er penest; italienere , spanjoler, franskmenn, sukk. Nederst på listen min når det kommer til menn må være afrikanere og asiatere. Synes afrikanske menn rett og slett er stygge. Asitiske menn kan være pene, men jeg synes de liksom blir for søte på en måte. Menn fra Øst Europa synes jeg heller ikke noe særlig om, samme med Storbritania som noen nevnte over her. De har litt "polakk" i seg synes jeg. Synes nordiske menn er helt ok liksom, men all over er det spanjoler og italianos som vinner hos meg samme med latin amerikanere. Nederlendere synes jeg også er fine btw. De har en egen glød, friskhet i seg synes jeg.

Av det kvinnelige kjønn synes jeg at sør europeiske jenter pluss latinos er de mest sexy. Mørkt hår og markerte trekk er utrolig fint. Synes også at enkelte asiatere er utrolig pene, men mange er ikke pene. Synes det ofte er sånn at de som er pene er sånn WOW pene, resten er ganske stygge liksom. Det som er pent med asiatiske jenter er leppene, øyne og de markerte trekkene i ansiktet. Høye kinnben og markert kjeve etc. Skandinavia er de som har flest pene jenter synes jeg, men synes ofte at skandinaviske jenter er for "søte" i ansiktet til at jeg tenker WOW. Noen afrikanere, (da tenker jeg egentlig på etioperne)er også utrolig vakre. Vakker struktur i ansiktet, vakre kropper osv. Det eneste folkeslaget jeg ikke har så mye til overs for når det kommer til jenter er de i fra Øst Europa og U.K. igjen... Vet ikke helt hvorfor, men synes rett og slett at de fleste ikke er noe særlig. Men på toppen av stygge listen min troner russiske damer. HUff...

Noen her påstår at man blir tiltrukket av sin egen rase i mitt tilfelle er det totalt feil, er selv kinesisk med litt innblanding av søreuropeer.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...