Gå til innhold

Vil jeg få tilbake på skatten når jeg har BSU, studielån og AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg har fått spart 20 000 på BSU iår, OG har betalt tilbake ca.12 000 i studielån, OG jeg går på AAP og får utbetalt ca.9600 kr i mnd (ca.12 300 brutto)

Vil jeg få tilbake på skatten til våren, da? Og hvor mye isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du har betalt i skatt.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du har betalt i skatt.

12 300 - 9600 = 2700.

Jeg betaler 2700 i skatt hver mnd, dvs ca. 22% skatt.

Skrevet

Det kommer også an på hvor mye du har i studielån, og enkelte andre ting. Det finnes noen kalkulatorer på nett hvor du kan skrive inn all denne informasjonen og så regner den ut for deg om du får baksmell eller tilbakebetalt :) men skal jeg tippe utfra det du har skrevet, så tipper jeg at du får litt tilbake, ja :)

• Liker 1
Skrevet

Du får 4000 for BSU pengene og kanskje litt for rentene for studielånet. Er din eneste inntekt AAP? Da burde du jo få noe tilbake, ja. Med mindre du skylder noe.

Skrevet

12 300 - 9600 = 2700.

Jeg betaler 2700 i skatt hver mnd, dvs ca. 22% skatt.

Det har ingen ting å gjøre med hvor mye man betaler i skatt hver måned.

Det har å gjøre med hva du RIKTIG skatt er for deg. Altså hva utliknet skatt blir på skatteåret.

Men, jeg og tror du kommer å få nytte av dette.

Full uttelling på 20000,- spart er 4000,- tilbake i skatt. Altså må riktig skatt på året være kr 4000,- eller mer.

Skrevet

Det har ingen ting å gjøre med hvor mye man betaler i skatt hver måned.

Det har å gjøre med hva du RIKTIG skatt er for deg. Altså hva utliknet skatt blir på skatteåret.

Men, jeg og tror du kommer å få nytte av dette.

Full uttelling på 20000,- spart er 4000,- tilbake i skatt. Altså må riktig skatt på året være kr 4000,- eller mer.

Om man får tilbake på skatten har jo selvsagt også med å gjøre hvor mye du har betalt i skatt hver måned. Har du ikke betalt noe, så får du selvsagt ikke tilbake. Har du betalt enda mer, får du enda mer tilbake dersom det allerede var for mye... Det gjelder selvsagt også der du aldri behøvde å betale skatt i utgangspunktet ;)

Men dersom TS' spørsmål var om hun får uttelling for BSUen (jeg synes ikke spørsmålet var opplagt) må hun ha (riktig) inntektsskatt på minst 4000 det året ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...