AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Del Skrevet 10. november 2011 Har en amerikansk venn som flyttet til Norge i høst for å studere i et par år, og jeg sliter skikkelig med å finne ut hva jeg skal kjøpe i julegave til ham. Vil ha noe typisk norsk som han gjerne ikke ville tenkt på å kjøpe selv, helst noe litt morsomt eller spesielt, ikke for dyrt (rundt 3-400,-), men samtidig noe han kan ha i mange år. Har googlet litt og sett at folk foreslår ostehøvel, men det er jo dødskjedelig! Evt noe man kan lage selv, noe personlig er jo kjekt! (kan forøvrig ikke strikke..eller hekle..eller sy.. ) Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #2 Del Skrevet 10. november 2011 En skikkelig norsk genser. De er fine, norske og deilige å ha om vinteren. Du får sikkert kjøpt den ferdigstrikket et sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Del Skrevet 10. november 2011 En skikkelig norsk genser. De er fine, norske og deilige å ha om vinteren. Du får sikkert kjøpt den ferdigstrikket et sted. TS her Tenkte på det! Men jeg aner ikke størrelsen hans, og det vil liksom ikke passe seg å spørre med det første heller.. Er man "safet" om man kjøper str L til en normalt høy (kanskje 1.80 og noe) og ok trent mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 10. november 2011 #4 Del Skrevet 10. november 2011 En skikkelig norsk genser. De er fine, norske og deilige å ha om vinteren. Du får sikkert kjøpt den ferdigstrikket et sted. Tviler på at det koster 300-400 kroner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Del Skrevet 10. november 2011 Tviler på at det koster 300-400 kroner. Sant nok. Sjekket litt rundt, og det ville vært fler av mine venner som ikke hadde fått gave om jeg skulle kjøpt strikkegenser/lusekofte til èn :gjeiper: Ikke er det spesielt personlig heller. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 10. november 2011 #6 Del Skrevet 10. november 2011 Kjøp ei flaske VIKINGfjord! Hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 10. november 2011 #7 Del Skrevet 10. november 2011 Tviler på at det koster 300-400 kroner. Finner (hvertfall vinter i fjor) sånne til 200 kr i Oslo , (en av de første butikkene på venstresiden når man går oppover karljohan fra oslo s.) men det er ikke noe "merke". Men gode og fine, og absolutt verdt sine 200kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 10. november 2011 #8 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Hva med sånn her? EDIT: Selvfølgelig i herrestr. Endret 10. november 2011 av Labello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #9 Del Skrevet 10. november 2011 Vel, det er lurt å la være å kjøpe ostehøvel. Da jeg bodde i USA var det ferdigskivet ost som var tingen. Vertsfamilien min kjøpte aldri en hel ost. Jeg satte aller mest pris på melkesjokolade og leverpostei. Julemarsipan og julehefte synes jeg nesten er et must Ikke kjøp norske filmer, for det er forskjellige soner her og i usa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #10 Del Skrevet 10. november 2011 Hva med sånn her? EDIT: Selvfølgelig i herrestr. Den likte jeg!!! Men hvilken størrelse bør man kjøpe? Er skikkelig elendig på å kjøpe klær til det motsatte kjønn Vel, det er lurt å la være å kjøpe ostehøvel. Da jeg bodde i USA var det ferdigskivet ost som var tingen. Vertsfamilien min kjøpte aldri en hel ost. Jeg satte aller mest pris på melkesjokolade og leverpostei. Julemarsipan og julehefte synes jeg nesten er et must Ikke kjøp norske filmer, for det er forskjellige soner her og i usa. Han bor i Norge, så melkesjokolade og leverpostei kan han gå rett bort i gaten og kjøpe selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 11. november 2011 #11 Del Skrevet 11. november 2011 Den likte jeg!!! Men hvilken størrelse bør man kjøpe? Er skikkelig elendig på å kjøpe klær til det motsatte kjønn Jaa, den er ganske kul og elg er jo utrolig norskt Hmm, det jeg pleier å gjøre er å sammenlikne megselv med han jeg kjøper til, og heller et hakk for stort enn for lite. Gutter kan jo bruke klær som er for store, men aldri for små (Eller du kan kanksje spørre søsken, kamerater eller noe (av han) om str. hans? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #12 Del Skrevet 11. november 2011 Den likte jeg!!! Men hvilken størrelse bør man kjøpe? Er skikkelig elendig på å kjøpe klær til det motsatte kjønn Han bor i Norge, så melkesjokolade og leverpostei kan han gå rett bort i gaten og kjøpe selv Haha, jeg leste selvfølgelig feil og trodde du hadde en venn som reiste til USA for å studere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #13 Del Skrevet 11. november 2011 Jaa, den er ganske kul og elg er jo utrolig norskt Hmm, det jeg pleier å gjøre er å sammenlikne megselv med han jeg kjøper til, og heller et hakk for stort enn for lite. Gutter kan jo bruke klær som er for store, men aldri for små (Eller du kan kanksje spørre søsken, kamerater eller noe (av han) om str. hans? Sant nok! L er vel ok for de fleste da? XL blir kanskje litt i største laget.. Vet du om størrelsene er små eller store på spreadshirt.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 11. november 2011 #14 Del Skrevet 11. november 2011 Sant nok! L er vel ok for de fleste da? XL blir kanskje litt i største laget.. Vet du om størrelsene er små eller store på spreadshirt.no? Ja, L er som regel ok. (Mange gutter som kanskje synes M høres "barnslig" ut ) Og XL blir kanksje frekt? (nå har ikke jeg sett han kompisen din, men) Aner ikke størrelsene, men det er helt sikkert en størrelseguide der håper den faller i smak! god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #15 Del Skrevet 11. november 2011 En god flaske juleakevitt? Det finnes mye å velge i, den beste i den prisklassen er etter min mening Steinvikholm, den har litt røykpreg og passer godt til en persom som liker whisky. Ellers er det jo også gøy med Linie akevitten da, det er jo litt gimmick med det. Kommer også an på hvor dere befinner dere, en lokal akevitt er jo koselig å ta med seg til USA, for eksempel Oslofjord, Drammensakevitt, Trondhjemsakevitt osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 11. november 2011 #16 Del Skrevet 11. november 2011 Selbuvotter eller en NRK t-skjorte fra www.probat.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #17 Del Skrevet 11. november 2011 Hva med denne? Sverd til pynt Kniv med navn lysholder i manndig stil Bokstøtte Sitteunderlag De har også topakkning uten sele til 420 kr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 11. november 2011 #18 Del Skrevet 11. november 2011 Om han liker å lage mat så kanskje denne. Den har (iallefall den norske utgaven) en oppskrift på smalahove. http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?au=1&cid=114175 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 11. november 2011 #19 Del Skrevet 11. november 2011 Hva med Selbuvotter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. november 2011 #20 Del Skrevet 17. november 2011 Stikk innom Alle Tiders på Fridjof Nansens plass http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=8897&Name=Alle+Tiders!+-+Fridjof+Nansens+plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå