Gå til innhold

Antikkbeis?

vrimmel

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å bruke antikkbeis på møbler? Har et ubehandlet furubord som jeg gjerne skulle ha antikkbeiset (eller noe lignende) Og finnes det i forskjellige fargenyanser? :klø:

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt hvit antikkbeis på syrelutet furu. På ubehandlet furu har jeg brukt sort, hvit, nøytral og eikefarget.

Alt ble vellykket, unntatt det sorte. Der burde jeg nok hatt en annen farge i bunn. De lysere fargene blir veldig pene, syns jeg. Spesielt vellykket ble et syrelutet vitrineskap som plutselig ble et brukandes møbel igjen etter en omgan med hvit antikkbeis.

Beisen finnes i "alle" fargevarianter, og er meget enkel å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med et møbel som er beiset i mahogny...kan man overbeise med hvitt??

Mener du et maghognymøbel som er beiset (høres rart ut), eller et furumøbel beiset i mahognyfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte mahogny kan nok ikke beises. Har du et furumøbel beiset i mahogny, bør du pusse det før du beiser med en lysere farge.

Vi har antikkbeiset alle gulvene våre, tok flere strøk slik at det ble ganske hvitt med litt struktur. "Åh, så fint gulv dere har!" sier alle som kommer inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har antikkbeiset alle tk pluss vegger på loftstue i nye huset, kjempelekkert. Nå flytter vi inn, alt står på hdet idag, men moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt antikksyrebeis på både syreluta og vanlig furu. Litt forskjell blir det. Når du bruker denne beisen på vanlig furu, blir fargen mørkere. Syntes det holdt med ett strøk. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...