Augustbrud02 Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Jeg har aldri hatt noe sansen for det å dele ut salmebøker under en vielse, synes det er mye mer personlig og hyggelig med et kirkeprogram. Det koster heller ikke så mye å lage, så det er noe jeg synes et brudepar bør ta seg bryet med å gjøre. Og som dere sikkert skjønner hadde altså vi kirkeprogram i vårt bryllup. Veldig enkle, men allikevel personlige.
frosken Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Kirkeprogram. SYnes selv det er litt koselig å kunne få med seg navn på solist, diktleseren, presten osv når jeg er i en vielse.
April Skrevet 11. desember 2003 #6 Skrevet 11. desember 2003 Vi skal ha kirkeprogram! Men svigermor mente det var veldig uvanlig :o Jeg har ikke akkurat inntrykket av det da..
Gjest Tex Skrevet 11. desember 2003 #7 Skrevet 11. desember 2003 Har aldri vært oppe til diskusjon engang. Har aldri hørt om en vielse uten kirkeprogram.....
April Skrevet 11. desember 2003 #8 Skrevet 11. desember 2003 Har aldri vært oppe til diskusjon engang. Har aldri hørt om en vielse uten kirkeprogram..... Nå har vel heller ikke svigermor vært i så mange bryllup etter 1980 og tror at alt er som det var den gangen hun giftet seg for snart 28 år siden! Det er en gjenganger i alle våre diskusjoner..Mamma giftet seg også på samme tid, men hun er da såpass opplyst at hun skjønner at enkelte ting endrer seg! *rister oppgitt på hodet over svigermor*
Gjest Tex Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 *rister oppgitt på hodet over svigermor* *er med på svigermorristing*
LaCoste Skrevet 11. desember 2003 #13 Skrevet 11. desember 2003 Vi skal også ha kirkeprogram, synes det passer best i en vielse! Har ikke laget det enda, men har tenkt over hvordan det skal være.. Litt god tid enda.. :D
lampeskjerm Skrevet 11. desember 2003 #14 Skrevet 11. desember 2003 Da vi giftet oss brukte vi salmebøker. Det er ikke uvanlig det. Av de vielsene jeg har deltatt ved har vel ca 1/3 brukt salmebøker. Forskjellen på å bruke salmebøker og program er at man kunngjør salmenummer og solistinnslag (prest eller klokker gjør det) når man bruker salmebok. Det gjøres ikke når man har program. Jeg har ingen sterke meninger for eller mot. Estetisk synes jeg salmebok kan være like bra som program. Noen programmer er veldig glorete.
Gjest Tex Skrevet 11. desember 2003 #15 Skrevet 11. desember 2003 Kan ikke huske å ha sett glorete kirkeprogram, men jeg har sett sånne som ser veeeldig hjemmelaget ut... Trykket skjeft på papiret og fullt av skrivefeil, korrekturlakk osv.... Da er det nok bedre m salmebok, ja....
smile Skrevet 11. desember 2003 #16 Skrevet 11. desember 2003 Salmebok er nok ikke uvanlig og du sparer jo noen kroner. Vi hadde kikreprogram. Det blir jo mer personlig.
Isiselin Skrevet 11. desember 2003 #17 Skrevet 11. desember 2003 Min kjæres svoger er grafisk designer og designer alle trykksaker for oss, inkludert kirkeprogram. Snakket senest med ham i går og han hadde mange fine ide'er som passer fint med våre (les: mine) ide'er. Mange fordeler med å ha en grafisk designer i familien; * Mindre styr for oss * Ser profft ut, men likevel skreddersydd for oss. * Vi får visstnok ikke lov til å betale ham for arbeidet. Er en bryllupsgave til oss! Finfint!! Liker best kirkeprogrammer i vielser da jeg har flere minner å ta med hjem og lime i album. Slikt liker jeg!
zmurfette Skrevet 11. desember 2003 #18 Skrevet 11. desember 2003 Nå har vel heller ikke svigermor vært i så mange bryllup etter 1980 og tror at alt er som det var den gangen hun giftet seg for snart 28 år siden! Det er en gjenganger i alle våre diskusjoner..Mamma giftet seg også på samme tid, men hun er da såpass opplyst at hun skjønner at enkelte ting endrer seg! *rister oppgitt på hodet over svigermor* Din tilkomne svigermor høres i grunnen nøyaktig ut som min tilkomne svigermor... Er det bare gutter som får slike mødre? Uansett...Vi skal har kirkeprogram. Svigermor får ta en salmebok om hun ikke liker det.
ringblomst Skrevet 11. desember 2003 #19 Skrevet 11. desember 2003 Enten kirkeprogram og salmebok, komme an på lengden og antall vers på salmene, eller bare kirkeprogram.
Snurre Skrevet 11. desember 2003 #20 Skrevet 11. desember 2003 Vi skal ha hjemmelaget kirkeprogram, håper bare de ikke blir glorette og skjeve.... hi hi :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå