Gå til innhold

Gave til de som har alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tomt for ideer. De har alt de trenger, biler, 2 hus, hytter, penger, alt. Når jeg spør dem hva er det de ønsker seg til jul, så svarer de at de har alt de trenger, jeg ikke trenger å bekymre meg.

Å herregud. Hjelp!

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med noen spiselige gaver? En kurv med for eksempel spekemat som utgangspunkt, eller en kurv med god kaffe, te, rødvin, hvitvin, sjokolade og/eller konfekt? Dette er i hvertfall gaver jeg tror alle setter stor pris på. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her og takk for svar. De har allerede fått fra meg dyr mat, dyre drikker, osv, SPA gavekort. Det eneste de ikke har er barnebarn så kanskje prøver vi med dette, men vi har litt dårlig tid. :fnise: I fjor fikk en venninne et gavekort som dekket betaling av et matlaging kurs for eksotisk mat. Kanskje får jeg noe sånt til dem? Det blir spennende kanskje ... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Jeg skjønner ikke at dette kommer opp i en million tråder.

Om de har "alt" må jo det beste være at du kjøper ei geit, noen kyllinger eller en brønn gjennom kirkens sos, vaksine-myggnett ol gjennom leger uten grenser Evt. donerer en sum til Kirkens bymisjon slik at de kan arrangere julefeiring for dem som ikke har "alt"

Jeg er på ingen måte religiøs, men har selv valgt å gi slike gaver fordi det føltes mest riktig.

God jul :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de idealister så må jo veldedighet være en god idé. Om ikke så hva med konsert/teater/sportsbilletter, opplevelser, spekemat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet gaver til hele familien på Handysize, nettbutikk som selger reiseprodukter. Lag f eks en pakke til svigermor av pakkesystemer (bager i forskjellige str), microfiberhåndkle, overtrekk til solseng, bagasjemerke og en Flight bag, eller kjøp et reisesmykkeskrin. Kjøp slipsetui til svigerfar, en god drikkeflaske fra Camelback, hodelykt og en microfiberhandduk.

Lunsjboks til både kald og varm mat, silkelakenpose, voldsalarm, myggstrømper, mygghatt med nett til ansiktet, pekebok for turister, vinkjøleveske, beskyttelsesetui til passet....Noe for enhver smak, altså.

På coolstuff.no eller andre gadgets-sider, kan du finne ting som usb koppvarmer, automatisk sausvisp, snugrug til svigermor og elektrisk slipshenger til svigerfar.

På enklereliv.no har de også mye kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sånne gir jeg alltid enten noe spiselig, eller opplevelser av noe slag. Og det blir altid tatt godt imot. Kan jo gjøre litt mer ut av det, sammen med et par vinflasker kan du gi en bok om vin (om de ikke kan så mye fra før av), kjøpe en spesiell vin (lagringsvin fra året svigerforeldrene dine giftet seg etc), teaterbilletter til et stykke som har blitt godt mottat men som de kanskje ikke har tenkt over selv å gå på, etc. Matkurs som ble nevnt tidligere her er også en fin gaveide! :)

Edit: Kom på en ting til. Forseggjorte fotoalbum, gjerne med en miks av gamle og nye bilder, og litt tekst, har blitt godt mottat her! Har dere vært på ferietur sammen, eller tilbragt annen lengre tid sammen, er det ofte fint å gi bort temaalbum. Viser at man har satt pris på tiden sammen, og at man gir noe litt mer personlig.

Endret av Mononoke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett gitt bøker til de som "har alt", jeg. Selv om man "har alt", har man sjelden kjøpt alle bøker som er kommet ut i løpet av det siste året. Gaven passer best til de som er leseinteressert, selvsagt.

Bortsett fra bøker, forsøker også jeg å unngå ting som fyller opp skap og hyller permanent. En god og dyr dusjsåpe eller bodylotion (til svigermor først og fremst), god vin, kvalitetskonfekt eller gavekort i operaen er heller ikke å forakte. Til mine svigerforeldre kjøpte vi gode og skikkelige skinnhansker et år, og de ble satt stor pris på. Ikke akkurat veldig spennende, men bruksting de hadde glede og nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags prisklasse du tenker, men noe som alltid slår an er å få malt et fint bilde som betyr noe spesielt.. Bringte ihvertfall frem tårene da jeg og broren min ga et til bestefar :) Jeg brukte denne: www.portrettmaleren.no

Lykke til!

Endret av Amber1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke nødvendigvis å gi noe nødvendig til jul til folk, som de trenger. Derfor har de ikke ALT. Så gi dem noe de ikke trenger, men noe de kan kose seg meg :)

Noen forslag

- En reise - gjerne sammen med dere. Kommer ann på hvor mye penger du vil legge i gaven selvfølgelig, men det trenger jo ikke å være så veldig dyrt.

- En opplevelse som konsertbiletter etc.

- Personlig kalender for 2012, med personlige bilder. Kan lages selv eller kjøpes hos fotokutsen og lignende. ( Det skal jeg gi til flere i år ) :)

- Fotobok, alltid kjekt å få og ikke minst gi.

- Bøker, trenger ikke å være en roman dersom den ikke skal gis til en lesehest, men et tema som interisserer dem.

- Treningsmedlemskap hos et treningssenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg lager gaver :) Sjokoladekonfekt, drops, marsipanfigurer(kan ha hjemmelaget marsipan) og såper. Sistnevnte ble utrolig populær i fjor. Var visst innmari bra for hendene(kjøper såpemasse på Panduro) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er tomt for ideer. De har alt de trenger, biler, 2 hus, hytter, penger, alt. Når jeg spør dem hva er det de ønsker seg til jul, så svarer de at de har alt de trenger, jeg ikke trenger å bekymre meg.

Å herregud. Hjelp!

:daane:

Ta de på ordet og dropp hele gaven. Det er høyst fortjent når man gjør julegaveshoppingen til et helvete for de rundt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt slik jeg har det med mine besteforeldre, de har alt og huset stappet til randen med "husfyll", nips og fotoalbumer.

Jeg har derfor gått inn for å fikse forbruksvarer..

I år er det månedskalendere med familiebilder som er den store slageren.

I fjor fikk feks min bestemor en årsplanlegger med bursdager til alle barn, barnebarn og oldebarn lagt inn.

Velværeprodukter, gavekort, nytt brannslukningsapparat (Hmm, idé til neste år: Seriekoblede varslere, de har kun gamle typen)..

Tenk litt helårlig også, noen sommerprodukter (hagemøbel, grill/gillutstyr) som de kan ønske seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...