Gå til innhold

Liv i universet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen (seriøse) beregninger for sannsynligheten for liv (og intelligent liv) i universet?

Jeg tenker at universet er så ufattelig stort at vi ikke engang klarer å forestille oss det, så det mååå jo være liv et eller annet sted. Jeg syns faktisk det er helt utrolig hvis det IKKE finnes liv!

Sjansen for at vi noensinne skulle få kontakt med eller finne ut av liv i universet er vel ekstremt liten, men et eller annet sted der ute må det da finnes noe? Man ser jo også på jorda at liv kan overleve under de mest utrolige forhold...

Hva tenker dere? Tror dere vi er alene i universet? Og finnes det noen seriøse sider der jeg kan lese om dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at vi er alene ;)!

Det er funnet liv, og liknende planeter som jorden der ute, i tilleg er det mange fenomen som tyder på det :D Håper ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som later som de setter opp seriøse regnestykker, men egentlig er det alltid bare vill spekulasjon siden vi ikke aner hva sjansen for at liv skal oppstå er. Det mest kjente er the Drake equation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de finner noe under isen på Enceladus!

De har ihvertfall plukket opp saltvanns-is-støv på detektorene til Cassini, en romsonde som raller rundt uti der. Eneste forklaringen er at det ligger ett hav under overflaten! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er kritisk til liv andre steder i universet tror jeg man har misforstått konseptet uendelig.

Om vi finner intelligent liv i vår levetid er jeg derimot skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...