Gå til innhold

Hvor får man tak i billige biffstrimler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biffstrimler er jo svin dyrt!! Da mener jeg strimler av okse... Hvordan kan jeg få tak i billigere biffstrimler ? Er det billigere å kjøpe biffen hel... eller noen spesielle butikker som har billigere?

Koster jo ofte 200 kr kiloet for biffstrimler på Rema 1000, og hvis vi trenger f.eks. 800 gram, da blir det mye penger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å utsette handelen til kvelden jeg, har ofte funnet biffstrimler på 50% avslag pga de går ut på dato dagen etter. For det første er biffen bare god og mør et par tre dager over dato, og resten fyker i frysen. Masse, MASSE gode biffstrimler til billig penge, ja takk :)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg bruker å utsette handelen til kvelden jeg, har ofte funnet biffstrimler på 50% avslag pga de går ut på dato dagen etter. For det første er biffen bare god og mør et par tre dager over dato, og resten fyker i frysen. Masse, MASSE gode biffstrimler til billig penge, ja takk :)

Dette gjør jeg også :) Hvis biffstrimlene skal brukes samme dagen, er det jo inget problem at de går ut på dato neste dag.

Skrevet

Dette gjør jeg også :) Hvis biffstrimlene skal brukes samme dagen, er det jo inget problem at de går ut på dato neste dag.

Ikke sant, man kan spare en hel del der :)

Skrevet

Pleier de fleste kjedene å gjøre det på denne måten? Altså sette ned prisen på biff/kjøtt før stengetid?

Skrevet

Man får sikkert billige strimler, men da ville jeg ikke stolt på at det var kjøtt fra møre deler av dyret. Dvs indrefilet, ytre, mørbrad eller entrecote.

Skrevet

Pleier de fleste kjedene å gjøre det på denne måten? Altså sette ned prisen på biff/kjøtt før stengetid?

Spar gjør det, og Rimi, og Rema 1000 også, det er der jeg har opplevd å få det til 50% :) Da gjerne 1-2 timer før stengetid. Rimi her stenger kl 22, jeg bruker å komme 20.30-21.00 rett etter trening, og da står de som regel og limer på 50% merket. Yes, please.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Kiwi har av og til entrecote, ytrefilet og indrefilet på fredagstilbudet sitt. Da pleier vi å hamstre. Er jo bare å snitte de opp selv. Stort sett sparer du alltid mye penger på å ikke kjøpe ferdig oppskjært, men heller gjøre den jobben selv.

• Liker 1
Skrevet

Du kan også se etter First Price-pakker med kjøtt. De har ytrefilet, mørbrad og entrecote i stykker på mellom 500 og 800 gram. Jeg har kjøpt disse lenge nå, og jeg har fremdeles til gode å treffe på et kjøttstykke som har lavere kvalitet og er mindre mørnet enn det vanlige fra Gilde. Veldig ofte er det bedre mørnet også.

På Kiwi tror jeg ytrefilet ligger på 189,- for kiloet, altså ikke kjempebillig, men jeg er ganske sikker på at den ytrefileten vil gi deg svært mye bedre biffstrimler enn de ferdige fra de andre produsentene.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

På Kiwi tror jeg ytrefilet ligger på 189,- for kiloet, altså ikke kjempebillig, men jeg er ganske sikker på at den ytrefileten vil gi deg svært mye bedre biffstrimler enn de ferdige fra de andre produsentene.

Jeg mener at sist jeg så etter på kiloprisen lå ferdigstrimlet kjøtt nesten en hundrelapp over de hele stykkene i pris. Det er ganske så stor forskjell. Jeg har også ofte kjøpt de store stykkene, og strimlet de opp, fordelt i poser, og enten lagt i kjøleskapet eller i fryseren om de skal vare lenge :) Så godt tips fra Zzyzx.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...