Cornelia84 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg og gubben er ofte på fjellet og har i hele sommer snakket om å kjøpe telt. Så i år blir hans julegave lett, siden det er nettopp det jeg kommer til å kjøpe. Men jeg trenger litt tips til hva som er et bra telt. Kommer til å legge litt ekstra penger i det siden det blir litt til begge, men har ikke behov for det det aller aller beste heller. Et bra telt, til bruk på vår/sommer/høst på nordvestlandet. Må tåle litt vann og blest. Gi gjerne tips om hva jeg burde tenke på, hvilke typer er å anbefale og om det er noen jeg burde styre unna. På forhånd takk
kanelsnurr Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Vi kjøpte oss for et år siden et Fjellreven Akka Shape, og er kjempefornøyd; * Lett å sette opp * Relativt lett (selv om det ikke er det aller letteste teltet) * Stort fortelt, så man kan lege mat under tak om det regner * God ventilasjon * Og ikke minst; vi var på en 5 dagers tur i september, med veldig dårlig vær, men det var fortsatt tørt inne da vi våknet siste morgenen. Eneste minuset jeg kan se med dette teltet, er at jeg misliker utforingen på teltpluggene. Men det er et tresesongers telt da, du må ha noe mer solid om du skal på fjellet om vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå