AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg har et spiseproblem. Jeg hater å spise. Jeg liker veldig lite forskjellig mat, og har veldig lett for å bortprioritere spising. Har prøvd mye forskjellig for å få en litt sunnere diett, men det meste sklir ut i sanden etter kort tid. Har nå kommet til et punkt hvor jeg er drittlei av å konstant gå med energiunderskudd, og drittlei av å aldri klare å legge på meg. Jeg fryser, for faen! Jeg har funnet en ende å begynne i, i hvert fall. Jeg har funnet ut at det på det nåværende tidspunkt er umulig for meg å klare å opprettholde et sunt og variert kosthold på jobb (uten seriøs catering-hjelp). Jeg har verken kunnskap, penger eller ork til det. Så jeg har bestemt meg for å begynne forsiktig; med frokost hjemme (som for det meste kommer til å bestå av forskjellige frokostblandinger med og uten yoghurt), og så en slags "måltidserstatter" kombinert med frukt på jobb. Jeg er klar over at det egentlig ikke finnes noe som heter måltidserstatter, men det jeg er ute etter er en shake som inneholder det jeg trenger av næringsstoffer, kanskje helst litt mer enn jeg trenger. Dette er kanskje vanskelig å tro ( ) men jeg har null peiling på hva jeg trenger av næringsstoffer og slikt. What so ever. Jeg sitter derfor her i håpet om at noen av dere kloke sjeler kan fortelle meg litt om hva kroppen min trenger, og kanskje noen til og med har noen tips til shakes som kan være aktuelle? Til gjengjeld kan jeg fortelle litt om meg selv: Er ei jente på straks 25 år, ca 165 høy og 40-43 kg. "tung". Selv om jeg i følge BMI er kraftig undervektig, er jeg ikke så undervektig som jeg høres ut. Jeg er utrolig sped av bygning, og selv om jeg også ser tynn ut, så ser jeg ikke syk ut. Enda. Jeg sykler en del (det vil si kanskje 40-50 min til sammen daglig, sykling til jobb), så jeg har faktisk greid å bygge opp litt muskelmasse, hovedsakelig i legger, lår, mage, over- og underarmer. Med andre ord er jeg halvveis på veien mot å bli bodybuilder - 0% kroppsfett og ca 2% muskelmasse. Resten er innvoller, tror jeg. Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Evig takknemlig.
Gjest Bartenina Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Kanskje du kan finne glede i å LAGE mat, da blir det vel mer spennende å spise også?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Kanskje du kan finne glede i å LAGE mat, da blir det vel mer spennende å spise også? Dessverre synes jeg det er drit kjedelig. Det kan sikkert ha sammenheng med at jeg liker veldig lite, men akkurat nå tror jeg at jeg må konsentrere meg om å få i meg det jeg trenger.
Gjest Bartenina Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Dessverre synes jeg det er drit kjedelig. Det kan sikkert ha sammenheng med at jeg liker veldig lite, men akkurat nå tror jeg at jeg må konsentrere meg om å få i meg det jeg trenger. Hmm, så vanskelig du skal være da Hva med herbalife-shaker? De skal jo kunne erstatte flere måltider og er sammensatt for at du skal få i deg det du trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå