AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Plutselig har min helt vanlige, normale katt blitt halvnaken. Det er slik at det er store, nakne flekker på katten. Du kan se rett ned på huden, som faktisk er rosa. Jeg har vært hos to dyrleger, først en gang fordi jeg oppdaget en hårløs flekk, også en gang til fordi det kom flere. De tok masse prøver, undersøkte i øst og vest, men ingen vet hva det er for noen. Det er en korthåret katt, har ikke peiling på rase siden det er en fra dyrebeskyttelsen. Det virker heller ikke som katten lider noe nød, det bare ser litt merkelig ut, og jeg har aldri vært borti lignende.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Ingen ideer, eller teorier, eller noe..?
daemonia Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Ingen ideer, eller teorier, eller noe..? Kanskje den har vært ute og sloss? Eller kanskje noe har hengt fast i pelsen og katten har revet ut både det og pelsen. Naboens langhårete katt gjør det med floker og den har bare flekker på kroppen.
Gjest Lille-pus Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Ingen ideer, eller teorier, eller noe..? Årsaker til hårtap hos katt kan være utrolig mange. Liten (ikke komplett) liste her. Vetrinær med spesialistkompetanse kan kanskje komme nærmere en løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå