Gå til innhold

Muligheter for faglig utvikling i statlige instututter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er masterstudent, men skal på jobbintervju og vil tro jeg kan ha en reell mulighet for jobb i et statlig insitutt (stor, tverrfaglig, mange med svært høy kompetanse, men også selvsagt mange på gølvet). Det er en jobb som i utgangspunktet ikke krever master, samtidig er det antagelig ikke en overkvalifikasjon i dagens marked, men arbeidsoppgavene ser ut til å variere fra nesten sekretæroppgaver til å bistå forskere o.l. Det jeg tenker på, er at hvis jeg får jobben og takker ja, så fullfører jeg ikke mastergraden, og jeg har egentlig hatt en plan om å prøve å få tatt en doktorgrad.

Nå funderer jeg - doktorgrad og forskerkarriere er spennende, men gir nokså usikre muligheter selv for en toppstudent, man må kanskje dra utenlands for å ta phD (og jeg er en eldre student, har lyst til å slå meg til ro, selv om det er flott å bo utenlands), og det er ikke lett å få fast jobb. Så det å kunne få en greit betalt forholdsvis interessant, og noenlunde relevant fast jobb på lavere nivå, kan være fristende. Men kjenner jeg meg selv rett ønsker jeg etter hvert faglig utfordring, og da er det nesten nødvendig for meg at det er utviklingsmuligheter på arbeidsplassen, selv om jeg skulle mangle en grad. Er det noen som har erfaringer med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...