Gå til innhold

Har pakken forsvunnet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte tre pakker fra iherb for 3 uker siden,og de har enda ikke kommet.. Bestilte to pakker noen dager etter, og de har kommet.. Går ikke an å spore dem siden de er fra utlandet.. Bør jeg bestille nye, eller er det forsatt mulig at de kommer? erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wirmeline
Skrevet

Iherb tar tid, forrige gang jeg bestilte tok det minst tre uker før de kom :)

Skrevet

Iherb tar tid, forrige gang jeg bestilte tok det minst tre uker før de kom :)

men hvorfor kommer de andre pakkene ,de jeg bestilte noen dager etter, først? TS

Skrevet

da logger du deg inn på Iherb og sjekker der.Og send dem en mail om du er veldig usikker

Ingen her kan da vite hvor pakken er eller hvorfor den tar tid.Det kan være mange grunner. Kjøp av div.vitaminer som blir stoppet i tollen,overvekt og de må regne ut toll moms..osv osv

Skrevet

da logger du deg inn på Iherb og sjekker der.Og send dem en mail om du er veldig usikker

Ingen her kan da vite hvor pakken er eller hvorfor den tar tid.Det kan være mange grunner. Kjøp av div.vitaminer som blir stoppet i tollen,overvekt og de må regne ut toll moms..osv osv

TS her, Jeg har snakket med dem, men de kan ikke spore den for meg.

Jeg spurte etter erfaringer med iherb, var derfor jeg spurte her:)

Skrevet

Gå på postkontoret, sannsynligvis kommer de som brev som er for store for postkassen. Sist du hentet fikk du et stort A4-ark med pakken scannet som bilde, ikke sant? Spør pent om de kan lete for deg etter navnet ditt. Litt større sannsynlighet at de gjør dette i Post i Butikk enn på Postkontor, men verd et forsøk :)

Skrevet

Det er tre ting det kan være dersom det tar lang tid:

1. Posten bruker lang tid.

2. Du har handlet for over 200 kr og den ble stoppet i tollen.

3. Noe av det du har bestilt er ikke lov å importere til Norge (f.eks innhold i vitaminer), så tollen har stoppet pakken.

Skrevet

Mulighetene for hva som har skjedd er mange. Det hender seg at pakker blir sendt til feil land, og blir stoppet i tollen der før de blir sendt videre til Norge, og det tar kjempelang tid. Når de først har kommet til Norge skal det ikke ta mer enn litt over en uke før du får pakkene - det tar litt tid pga toll.

Regner med at de kommer frem snart :) men om det går ei uke eller to til uten at du får dem, ville jeg spurt om å få tilsendt på nytt fra iherb.

Skrevet

Leste et sted at tollen sjekker alle pakker fra iherb nå, og alle pakkene blir derfor stoppet, ergo lengre ventetid. Mine 3 pakker tok over 3 uker, selv om alle hadde en verdi på under 200 kr.

Skrevet

Mine pakker har ikke blitt åpnet av tollen, forutenom en gang. Og med mindre der er noe som er ulovlig legger den prosessen ikke stort mer enn en dag eller tre ekstra på leveringstiden.

Airmail går ofte seigt for meg, og kan lett ta 4 uker. Derfor betaler jeg mer for DHL frakt.

Skrevet

Mine pakker har ikke blitt åpnet av tollen, forutenom en gang. Og med mindre der er noe som er ulovlig legger den prosessen ikke stort mer enn en dag eller tre ekstra på leveringstiden.

Airmail går ofte seigt for meg, og kan lett ta 4 uker. Derfor betaler jeg mer for DHL frakt.

regnes stevia som ulovlig?

Skrevet

Jeg fikk aldri en av pakkene jeg bestilte, helt plutselig fikk jeg penger tilbake for en pakke som var blitt Sendt tilbake til dem, altså pakken jeg savnet. Vet ikke hvorfor det skjedde men..Bestilte bare lovlige ting:)

Skrevet

Det er jo mulig pakken har forsvunnet, det kan alltids skje, men trolig står den fast i tolla eller på postkontoret. Enten får du et brev i posten etterhvert om fortolling eller så returnerer de pakken din hvis den inneholder noe ulovlig. Mest sannsynlig får du den snart :)

Skrevet

regnes stevia som ulovlig?

Nei, ikke hvis det er ren stevia (noen typer flytende stevia inneholder alkohol), men ren stevia regnes som handelsvare og er lovlig å importere til privat bruk.

Stevia er dog. ikke lov å SELGE som menneskemat i Norge enda fordi det ikke er godkjent av mattilsynet, men import til privat bruk er lov (eller salg til bruk på husdyr). :)

Skrevet

Jeg fikk aldri en av pakkene jeg bestilte, helt plutselig fikk jeg penger tilbake for en pakke som var blitt Sendt tilbake til dem, altså pakken jeg savnet. Vet ikke hvorfor det skjedde men..Bestilte bare lovlige ting:)

Samme skjedde med min pakke. Den kom i retur til dem og pengene ble tilbakebetalt. Skjønner fremdeles ikke den dag i dag hvordan det skjedde. Nå venter jeg på en ny pakke, så det blir spennende å se om den kommer frem. Det er allerede 3 uker+ siden den ble sendt.

Skrevet

Har forstått det sånn at iHerb enten har varene på lager, og sender kjapt. Noen varer må etterbestilles, og det kan fort ta både en og tre uker ekstra.

Vanligvis ringer sjåføren like etter at jeg har klikket på Betal Nå!

Skrevet

Samme problem her.Bestilte kun lovlige ting,og når har det gått over tre uker.Bestilte også en annen pakke samtidig og den kom nå nettopp.

Har aldri opplevd at det har tatt så lang tid før,men mulig det er et eller annet som går treigt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...