Gå til innhold

Hvem spanderer når dere er ute å spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt gammeldags og mener at mannen alltid må spandere mat og lignende når man er ute å spiser.. hva synes dere? hvem gjør hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Inviterer han så betaler han, inviterer jeg så spleiser vi:)

Skrevet

Inviterer han så betaler han, inviterer jeg så spleiser vi:)

hehe, så søt=))

Skrevet

Hvorfor i all verdens navn skal mannen alltid spandere? Som selvstendig kvinne i 2011 håper jeg ingen mann jeg måtte gå på restaurant med føler seg nødt til å betale for meg - jeg spleiser for meg selv. Kan liksom ikke komme å kreve respekt og likestilling og samtidig kreve at mannen spanderer...

Som sagt, jeg betaler det som er mitt. Av og til spanderer han på meg, men da sørger jeg jammen meg for å spandere på han en annen gang.

Skrevet

jeg spleiser for meg selv.

Der skulle stå jeg spleiser/betaler for meg selv.

Gjest Survival
Skrevet

Nå er vi samboere da så kanskje det ikke kvalifiserer? Men her er det sånn at den som ønsker å betale betaler. Jeg ville aldri krevd at mannen skulle betale hver gang vi spiser ute. Dessuten hater jeg å føle at jeg "utnytter", vil gjerne betale for meg. Nå faller det jo ganske naturlig siden vi bor sammen, men hadde vi ikke gjort det hadde jeg nok foreslått spleising :)

Skrevet

Han har ingen penger for tiden så det er meg. Men før han flyttet hit og ble arbeidsledig betalte han for oss i hjemlandet :)

Skrevet

Jeg mener ikke at menn må spandere, men de jeg har vært med har alltid nektet når jeg drar frem lommeboken. Så da blir det han da. Må sies at han jeg er med nå tjener 7x mer enn meg så ligger vel noe i det også.

Skrevet

Jeg mener ikke at menn må spandere, men de jeg har vært med har alltid nektet når jeg drar frem lommeboken. Så da blir det han da. Må sies at han jeg er med nå tjener 7x mer enn meg så ligger vel noe i det også.

Ja, det kan jeg skjønne. Jeg hadde følt at det var altfor ubehagelig om en med omtrent samme lønn som meg alltid skulle spandere.

Skrevet

Den som inviterer, spanderer :)

Er jo ikke sikkert jeg har råd når han spør meg ut, eller omvendt!

Hvis vi bestemmer oss sammen for å gå ut å spise, betaler vi med husholdningskontoen, altså spleiser.

Skrevet

Han betaler som regel alltid, noen ganger betaler vi med felleskortet vårt, men som oftest betaler han :)

Når vi er på ferie deles det så klart ca likt (Betaler hver vår gang, ikke fast annenhver gang eller noe, bare tar det sånn vi føler for det.) :)

Skrevet

Den av oss som inviterer spanderer her også. Nå for tiden er jeg arbeidsledig, fattig student, så de siste par månedene har det blitt han. Jeg liker også å overraske og spandere om jeg har penger. Egentlig er det ikke så farlig hvem som betaler, så lenge vi koser oss og spiser god mat :) Er liksom noe med opplevelsen også.

PS: Vi er samboere.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Hos oss så er det den som ha mest penger den dagen som betaler :gjeiper:

Skrevet

Vi bytter på å betale. Ikke sånn at vi nødvendigvis betaler annenhver gang, men det utjevner seg over tid. :) Vi er også samboere forresten.

Skrevet

Vi betaler med felleskortet, altså 50/50. Unntaket er hvis den av oss som har foreslått at vi skal spise ute også har sagt "Jeg spanderer". Det er som regel han i så fall, siden han tjener betydelig mer enn meg.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvis vi skal spise hos meg og må kjøpe inn insisterer han på å betale. Vi har ikke vært så mye ute og spist enda pga tid-mangel, og sist så betalte vi hver for oss. (var på mc-donalds i sommer en gang.) Men som nevnt over; Inviterer han, betaler han - inviterer jeg, kan vi spleise ELLER jeg betaler alt. Kommer også litt ann på hvor mye det koster siden jeg er student og bor alene og han fortsatt bor hjemme.

Skrevet

Vi har felles økonomi, så vi betaler det sammen.

Skrevet

Hos oss så er det den som ha mest penger den dagen som betaler :gjeiper:

Samme her, vi er også samboere med felles økonomi, sånn ca.

Skrevet

Vi har "felles" økonomi så det er ett fett hvem som betaler.

Skrevet

Som regel er det jeg som betaler fordi det er jeg som har pengene. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...