mousepad Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Er overvektige i utgangspunktet upopulære , sånn at de må anstrenge seg mer enn andre for å få den samme aksepten som en normalvektig?
Gjest Setareh Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Det tror jeg også. Desverre. Tror de som sier det motsatte lyver. De er mindre populære ihvertfall. 5
challenger Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Tror det kommer en del an på personlighet også. Jeg hadde ei jente i klassen min på u.skolen som var ganske kraftig. Men i ansiktet så var hun ei pen jente, i tillegg til at hun var veldig utadvent. Hun var kjempepopulær hos gutta, var sammen med kjekkasene fra byen osv. Hun fortsatte å være samme jenta, like rund og god på vgs også. Der ble hun sammen med en av de populære gutta og de var vel sammen ei god stund de og. Flere ble "sjokkert" når de så at HAN hadde ei dame som var noen kilo for stor. Så da teller kansje det indre mer enn man skulle tro?! Så tror nok dette er veldig personlighetsbasert altså.. Personligheten kan gjøre mye med synet på en person. 10
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Så tror nok dette er veldig personlighetsbasert altså.. Personligheten kan gjøre mye med synet på en person. Det kan den, men da må folk være villige til å se personligheten bak kiloene også. Det er ikke så lett å vise fram sin sprudlende og karismatiske side for en person to sekunder etter en stygg kommentar eller mens vedkommende ser på magen din og gjør grimaser. 6
Spitz Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg har vært mindre populær hos gutta på grunn av vekta, ja, men venner har jeg hatt nok av likevel. Jeg har aldri følt at jeg har måttet anstrenge meg spesielt. Men jeg har alltid tenkt at hvis de ikke kan se hvem jeg er bak fettet, så sier det mer om dem, enn om meg. 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Ja, det tror jeg så absolutt. Dagens samfunn er svært utseendefokusert, og dersom man ikke passer innenfor idealformen må man nok kjempe hardere for å bli sett og hørt. 2
Gjest Swipper Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Tror det kommer en del an på personlighet også. Jeg hadde ei jente i klassen min på u.skolen som var ganske kraftig. Men i ansiktet så var hun ei pen jente, i tillegg til at hun var veldig utadvent. Hun var kjempepopulær hos gutta, var sammen med kjekkasene fra byen osv. Hun fortsatte å være samme jenta, like rund og god på vgs også. Der ble hun sammen med en av de populære gutta og de var vel sammen ei god stund de og. Flere ble "sjokkert" når de så at HAN hadde ei dame som var noen kilo for stor. Så da teller kansje det indre mer enn man skulle tro?! Så tror nok dette er veldig personlighetsbasert altså.. Personligheten kan gjøre mye med synet på en person. Jeg har en slik venninne nå jeg. Kjempe utadvent og en pen jente, ikke noe mindre populær enn de som har en bedre kropp.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Overvektige som har en personlighet som tar plass har vel like mange venner enn normalvektige. Men har merket meg at de som er mer sjenert og kanskje brydd over vekten er mer ensom.
UnderCover Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 (endret) Overvektige som har en personlighet som tar plass har vel like mange venner enn normalvektige. Men har merket meg at de som er mer sjenert og kanskje brydd over vekten er mer ensom. Ja, og dette kan gjelde uansett kroppsfasong. At overvektige blir lagt mer merke til enn normal-vektige, jo det stemmer. På samme måte som de undervektige blir latt merke til mer enn de normalvektige. Endret 10. november 2011 av UnderCover
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Ikke jeg i hvert fall! Har aldri hatt problemer med å få venner, bekjente eller kjærester, elskere og ektemann. Og jada, smellfeit har jeg alltid vært... 1
Maddebs Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Da jeg gikk på ungdomskolen fikk jeg høre at ei "venninnde" hadde sagt dette om meg; "jeg håper ikke hun blir skikkelig tynn, for da kommer hun til å stjele alle gutta" Jeg har alltid hatt noen kilo for mye, ikke feit feit men alltid en str 40 eller 42 er egentlig fornøyd med det, men kommentaren over sier mye om hvordan mange tenker :S
Labello Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Sjarm har veldig veldig mye å si Heller en Kongen av Queens-Doug, enn en tørr dritdeilig fyr. 9
Gjest otrivin Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 På vår skole var det vel ihvertfall 3 i skolens elite av kulhet som veide mer enn trippelt så mye som meg MINST. Mens en annen ble utroooolig mobbet. Men de mobbet venninnen hennes også som var tynn. Ingen av de var egentlig noe penere enn de andre. Hun som ble mobbet hadde oransje hår da, men hun var nok penere enn de som var i gjengen.
Mubba Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Min erfaring er at det er enten eller. Enten er man upopulær og gjerne blir mobbet, eller så er man en av de "kule" i gjengen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Jeg er overvektig, men har alltid hatt masse venner av begge kjønn. Jeg har mange flere gode venner enn min tynne venninne.
Labello Skrevet 11. november 2011 #18 Skrevet 11. november 2011 På vår skole var det vel ihvertfall 3 i skolens elite av kulhet som veide mer enn trippelt så mye som meg MINST. Mens en annen ble utroooolig mobbet. Men de mobbet venninnen hennes også som var tynn. Ingen av de var egentlig noe penere enn de andre. Hun som ble mobbet hadde oransje hår da, men hun var nok penere enn de som var i gjengen. Et eksempel på at de som har komplekser for egen kropp, kan fort rakke ned på de som har den kroppen de selv vil ha?
Gjest otrivin Skrevet 11. november 2011 #19 Skrevet 11. november 2011 Et eksempel på at de som har komplekser for egen kropp, kan fort rakke ned på de som har den kroppen de selv vil ha? Hva mener du?
Labello Skrevet 11. november 2011 #20 Skrevet 11. november 2011 Hva mener du? Det er vel kjent pedagogikk fra ofte barne/ungdomsskolen, at de som ofte mobbet andre, gjorde det pga usikkerheten de hadde til seg selv.. (For at de skulle føle seg bedre selv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå