Gjest Tex Skrevet 10. desember 2003 #1 Del Skrevet 10. desember 2003 Har barnet ditt tv på rommet? Hvorfor eller hvorfor ikke? Og hvor gammelt barn snakker vi om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 10. desember 2003 #2 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har ikke barn, og tør derfor ikke svare i og med at jeg ikke er kvalifisert. Men det jeg imidlertid kan si er at når min bror fikk tv på rommet skjedde to ting: -vi så ham kun til middag -det ble slutt på kanalkrangling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 10. desember 2003 #3 Del Skrevet 10. desember 2003 Vår fikk TV av besteforeldrene til jul da hun var 11. Hun ønsket seg det, og siden de ville gi henne det, var det helt greit! Ser ingen grunn til at hun ikke skulle ha det. Er det noe hun vil se på, MTV eller en av disse evinnelige seriene som går og går og går og går...... når vi vil se på noe annet ...Er ikke alltid like greit å drive å ta alt opp video som kolliderer. Det kan også være HELT greit å ha en haug m fjortiser ute av veien på rommet hennes istedenfor hengende og slengende rundt TV'en, liggende i sofaen og utover gulvet så man må løpe slalåm for å komme frem og tilbake.... og bruke tåkelur for å trenge gjennom støynivået.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. desember 2003 #4 Del Skrevet 10. desember 2003 Tassen min på 4 år, har ikke egen tv, og kommer heller ikke til å få i løpet av den nærmeste fremtid. Kort og godt fordi han ikke har bruk for egen tv. Dessuten er han megasosial og ville neppe vært fornøyd med å "måtte" sitte alene på rommet sitt og sett tv. Den dagen det blir aktuelt med en ekstra tv i hus, havner den nok i kjellerstua og ikke på noe barnerom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. desember 2003 #5 Del Skrevet 10. desember 2003 Mine barn på 10 og 9 år har tv på rommene sine. Jeg hadde tv når jeg flyttet inn her, og min kjære hadde tv, og det fikk minstemann på rommet sitt. Kjøpte så tv til mellomste til jul en gang, og siden har vi sluppet mange krangler om hva de vil se og ikke se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 10. desember 2003 #6 Del Skrevet 10. desember 2003 Begge mine store har det, og de er 11 og 8. De har hatt tv på rommet i et par år, og de brukes kun til video for datteren min sin del, mens gutten ser dvd og spiller ps2. Med klare regler og tidsbegrensning går det kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 11. desember 2003 #7 Del Skrevet 11. desember 2003 ste sønnen min på 8,5 har tv på rommet.men han får bare bruke den til spill og barnetv..og noen få programmer godkjent av oss. dette funker helt greit hjemme hos oss...men det er ikke hans tv,den får han "låne av oss"(vi har invistert i ny som det iblant må gjøres) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. desember 2003 #8 Del Skrevet 11. desember 2003 13 åringen her i huset har hatt TV i 2-3 år, fikk av bestefar. Jeg var skeptisk, men h*n har to rom, et til å sove og et til venner/tv, så jeg ser at det ofte ender opp med at jeg "går på besøk", fordi vi ser på samme tingen. Det er ikke noe problem med FOR mye tv-titting, kanskje fordi jeg er streng når det gjelder måltider, disse inntas på kjøkkenet og TV/lesing er bannlyst. I helgene kan nok ting skli litt ut - h*n hadde sittet og sett på noe til 05.00 en søndag morgen, men da tenker jeg bare at "jeg er glad det ikke er meg som skal være så trøtt i dag..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppoline Skrevet 11. desember 2003 #9 Del Skrevet 11. desember 2003 Jenta vår på fem fikk forleden en brukt/kassert bærbar pc fra pappaens jobb, den satt vi på skrivebordet hennes. Hun har i lang tid spilt pc spill(josefine og lek&lær). Nå sitter hun toppen en halvtime og spiller hver dag, det rare er at det var mye mer mas om pcèn når hun ikke hadde en egen. Nå har hun jo muligheten til å se dvd filmenen sine på rommet sitt også, men det vil ikke tøtta mi Min mening er at de er så sosiale at de uansett vil være der vi voksne er, blir kjedelig for de i lengden å sitte på rommet sitt alene. Ikke har hun plass til tv på rommet sitt heller. Tror heller ikke det er så galt at unger har tv på sitt rom, det er jo vi voksne som setter grenser for hvor mye de skal sitte og glo :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. desember 2003 #10 Del Skrevet 11. desember 2003 Vår på ti har hatt tv på rommet i to år, og der vi bodde før hadde ungene tv på rommet (da delte de rom) Seksåringen vår får tv på rommet i julegave og vi setter opp en gammel video han kan øve seg på... Tror det skal gå bra, med strenge grenser og begrensnig av tv-tiden...... Tror dere ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 11. desember 2003 #11 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg vurderer TV til 9-åringen min. Tenkte da å kjøpe en som har innebygd video. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Hvor stor bør TV'n være. Har sett en på 14 tommer med video innebygd. Den virker ganske liten, har bare sett den på nettet og ikke i RL. Bør den være av en viss størrelser for å kunne spille PS2 på? Neste størrelse er 20 tommer, og da kostet den en tusenlapp mere. Hmmm... vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex, unplugged Skrevet 11. desember 2003 #12 Del Skrevet 11. desember 2003 Vi har også sett på 14" og de er veldig små... Vi ender nok opp m 20" til seksåringen vår. Da kan han ha den i mange flere år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 11. desember 2003 #13 Del Skrevet 11. desember 2003 På hytta har barna en sånn fjorten tommer med dvd og det er helt passelig. Samme her hjemme har gutten en i samme størrelse med video integrert. Fin størrelse synes vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 11. desember 2003 #14 Del Skrevet 11. desember 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 11. desember 2003 #15 Del Skrevet 11. desember 2003 Min eldste stesønn fikk TV på rommet da vi flyttet inn i nytt hus. Da var han 7 1/2. Den brukes til å se barne-tv om morgenen, spille litt på, se en film innimellom - men den må deles med de yngre søsknene hans. Det går kjempefint det, har aldri vært noe problem med at han/de blir sittende i timesvis alene og glo. De er sosiale, og vil heller være nede sammen med oss hvis de kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #16 Del Skrevet 11. desember 2003 Er ikke barn nok passive i dag? Vår neste generasjons ryggpasienter. Lite gym på skole. Pc,plays. og et stillesittende liv. Min sønn hadde ønske om eget tv på rommet da han var 12 år.NEI!!! Hvorfor ikke samles da man skal se noe og ha noen lunde familieliv? Min venninnes barn hadde på rommet. En evig kamp om når det var god natt. Ungen slo på tv og lå til langt på kveld/nett å så. Trøtt om morran. Så lenge man har tv i stua så har du kontroll nogenlunde iallefall. Da er det foreldrene som bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. desember 2003 #17 Del Skrevet 11. desember 2003 Hei hei! Jeg fikk TV da jeg var 8-9 år,men denne fikk bare inn NRK,så jeg så bare på barne-tv på den.I fjor flyttet vi til et sted hvor rommet mitt hadde kabel,så jeg har kabel tv nå.Ser svært sjelden,den har innebygd videospiller,i tillegg til at jeg fikk DVD-spiller nå til bursdagen min 9.november i år av mamma og pappa:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. desember 2003 #18 Del Skrevet 11. desember 2003 Jag skulle inte placera en TV i mina barns rum. Nu har jag inte några barn i den åldern och ändrar mig kanske när det är dags. Jag vill ha lite kontroll på vad de tittar på och hur mycket. Dessutom såg jag en undersökning någonstanns som påpekade att ju mer det finns att göra i "sovrummet" i form av leksaker, tv, datorer och spel desto svårare är det att sova i rummet. Det finns så mycket annat som lockar. Jag tycker det låter vettigt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 11. desember 2003 #19 Del Skrevet 11. desember 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 11. desember 2003 #20 Del Skrevet 11. desember 2003 Er ikke barn nok passive i dag? Vår neste generasjons ryggpasienter. Lite gym på skole. Pc,plays. og et stillesittende liv. Min sønn hadde ønske om eget tv på rommet da han var 12 år.NEI!!! Hvorfor ikke samles da man skal se noe og ha noen lunde familieliv? Min venninnes barn hadde på rommet. En evig kamp om når det var god natt. Ungen slo på tv og lå til langt på kveld/nett å så. Trøtt om morran. Så lenge man har tv i stua så har du kontroll nogenlunde iallefall. Da er det foreldrene som bestemmer. Dette har aldri vært noe problem med 13-åringen vår. Hun sovner i rimelig tid, vet jo selv hvor trøtt hun blir neste dag hvis hun ikke gjør det. Vi har heller ikke erfart noen sammenheng mellom TV på rommet og inaktivitet - hun er tvert imot en svært aktiv ung dame! Som jeg skrev tidligere finner vi det praktisk alle sammen at det finnes to TV'er i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå