Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har veldig lav sexual drift og vi har sex maks 1-2 ganger pr mnd:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo det du skal dit for å finne ut?

Skrevet

Det er jo det du skal dit for å finne ut?

Ja, men jeg ville gjerne hørt fra noen som eventuelt visste på forhånd, slik at jeg kan være litt forberedt. Er redd for at vi ikke får hjelp.

Vi har jo hatt sex ca 1 gang på riktig tidspunkt hver mnd, så det trenger jo ikke være det som er problemet heller...men logisk sett så er det vel ikke nok med kun 1 gang per pp.

Skrevet

Er det ikke det vi lærer tenåringene våre at 1 gang er alt som skal til?

Kanskje dere må finne ut hva som kan sette opp appetitten hans på sex?

Jeg kan ikke hjelpe med hva de sier på utredning, jeg trodde det gikk på å finne ut om det er forhold ved kvinnens eller mannens reproduksjonsorganer som fører at det er vanskelig å unnfange barn.

Det kan godt hende de hjelper til med å øke sexlysten også, det vet ikke jeg.

Lykke til!

Skrevet

TS her. Er jeg virkelig helt alene om dette problemet?

Da må det jo virkelig være helt unormalt...:(

Skrevet

Er det ikke det vi lærer tenåringene våre at 1 gang er alt som skal til?

Kanskje dere må finne ut hva som kan sette opp appetitten hans på sex?

Jeg kan ikke hjelpe med hva de sier på utredning, jeg trodde det gikk på å finne ut om det er forhold ved kvinnens eller mannens reproduksjonsorganer som fører at det er vanskelig å unnfange barn.

Det kan godt hende de hjelper til med å øke sexlysten også, det vet ikke jeg.

Lykke til!

Greit nok at det holdermed en gang, for å bli gravid, men da har de kanskje ikke prøvd over en lengre tid. Jeg tror ikke det holder å prøve en gang i måneden, men er det noe gale med en av dere vil det jo være det beste å finne det ut. Ville derfor gått for utredning, for å kunne finne ut om det er noe gale med en eller begge eller ingen. Er det ikek noe gale med dere, må dere kanskje ha mer sex for å klare å klaffe.

Skrevet

Hva med å få gubben til å levere ved hjelp av håndjager, så inseminerer dere selv rundt eggløsning? Man får kjøpt engangssprøyter (uten spiss, så klart) som kan brukes til det formålet på apoteket. Mangt et barn har blitt til på den måten, spesielt barn unnfanget av homofil/lesbisk.

Skrevet

Har dere prøv i over ett år?

Jeg tror at dere da får beskjed om at dere må ha mere sex også komme tilbake.

Ja, noen ganger å holder det med bare en gang, men å klare å treffe den ene gangen er ekstrem flaks. Man anbefaller å ha sex hver dag rundt eggløsning.

Dere må først finne ut årsaken til den manglende sexen. Er det begge? Bare han? Kanskje han har lavt testosteronnivå.

Jeg vil tippe at han må utredes for manglende lyst. Stort sett bare en blodprøve og kanskje samtale.

• Liker 2
Skrevet

Har dere prøv i over ett år?

Jeg tror at dere da får beskjed om at dere må ha mere sex også komme tilbake.

Ja, noen ganger å holder det med bare en gang, men å klare å treffe den ene gangen er ekstrem flaks. Man anbefaller å ha sex hver dag rundt eggløsning.

Dere må først finne ut årsaken til den manglende sexen. Er det begge? Bare han? Kanskje han har lavt testosteronnivå.

Jeg vil tippe at han må utredes for manglende lyst. Stort sett bare en blodprøve og kanskje samtale.

Herregud - hvis dette er beskjeden vi får så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer, for jeg er helt utslitt selv:(

Skrevet

Hva med å få gubben til å levere ved hjelp av håndjager, så inseminerer dere selv rundt eggløsning? Man får kjøpt engangssprøyter (uten spiss, så klart) som kan brukes til det formålet på apoteket. Mangt et barn har blitt til på den måten, spesielt barn unnfanget av homofil/lesbisk.

Har nevnt det, men han syntes det var ekkelt...

Skrevet

Det er ikke så mye de kan hjelpe dere med på utredning. Kanskje legen kan henvise til parterapi? For dette er ikke et fysisk problem.

Hva slags hjelp vil du ha? Prøverør? Jeg trur ikke dere får henvisning til prøverør på dette grunnlaget, men dere kan jo alltids velge å betale selv. Uansett vil en slik løsning koste dere mange tusen kroner (15-30 000 hvis dere får henvisning, ofte over 100 000 privat), og det vil være veldig belastende fysisk for deg, samt at han likevel må "levere" på egenhånd til gitte tider slik at dere får gjennomført forsøkene.

Skrevet

Har noen råd om hvordan man skal få mannen til å skjønne at man må spille for å vinne???

..og hvordan få ham til å ville kose oftere?

Skrevet

Det er ikke så mye de kan hjelpe dere med på utredning. Kanskje legen kan henvise til parterapi? For dette er ikke et fysisk problem.

Hva slags hjelp vil du ha? Prøverør? Jeg trur ikke dere får henvisning til prøverør på dette grunnlaget, men dere kan jo alltids velge å betale selv. Uansett vil en slik løsning koste dere mange tusen kroner (15-30 000 hvis dere får henvisning, ofte over 100 000 privat), og det vil være veldig belastende fysisk for deg, samt at han likevel må "levere" på egenhånd til gitte tider slik at dere får gjennomført forsøkene.

Kankje vi kan få hjelp til inseminering?

det er jo ikke sikkert at det er problemet...siden vi tross alt har hatt sex hver pp..men bare 1 -2 ganger per...

Skrevet

Kankje vi kan få hjelp til inseminering?

det er jo ikke sikkert at det er problemet...siden vi tross alt har hatt sex hver pp..men bare 1 -2 ganger per...

Skulle jo tru at det å ha sex med deg på riktig tidspunkt er enklere for mannen enn å gjøre det i en boks på riktig tidspunkt? Og mye billigere for dere? Sæden må avleveres kort tid før den blir brukt til befruktning. Hva om han ikke klarer å prestere på et lite rom på sykehyset akkurat den dagen du er klar for inseminering? Det er ingen andre måter og hente ut sæd for inseminering på.

Selvfølgelig kan det være andre ting, men slik du beskriver deres prøving er skjelden sex den sannsynlige årsaken. Husk at dersom man treffer på eggløsning og begge er friske, er sannsynligheten for graviditet fortsatt bare 25% den måneden. Så om man har sex 1-2 ganger pr syklus kan man fort bruke år på å få det til å klaffe.

Skrevet

Har han alltid hatt så lite lyst?

Har det blitt tatt hormonprøver av han?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det finnes andre som har det som dere. Jeg har et vennepar som har det på samme måte.

Men tester du for eggløsning i alle fall slik at du vet at dere faktisk har sex på det mest optimale tidspunktet? Om dere bare har sex en gang hver pp, må du i alle fall vite at dere har det på riktig tidspunkt.

Hva de svarer på utredning vet jeg ikke. Jeg ville ha fortalt at dere har sex ca 1 gang hver pp, og at du ønsker en sjekk på at alt er i orden med dere begge i alle fall. Jeg ville vært ærlig og sakt at du er klar over at det er litt lite, men at dere ikke får til oftere enn dette. Jeg ville sakt at det i alle fall ville være en lettelse å få undersøkt at alt er i orden med begge to, slik at dere kan slå fast at det er for lite sex som er årsaken. Etter utredning får dere da videre diskutere dere frem til behov for kunstig inseminering feks.

Samtidig vil jeg tro at dere bør jobbe med sexlivet deres. Han bør sjekke seg ut i forhold til hormoner, og dere bør finne ut om det er ting han mener mangler i seksuallivet og hva som tenner ham. Kanskje har dere vært sammen så lenge at dere har glemt å være lekne sammen og utforske hverandre?

Skrevet

Har nevnt det, men han syntes det var ekkelt...

Og han gadd å ofre veldig mye for å få barn, ja... :gjeiper: Kanskje den manglende sexlysten egentlig bunner i at han ikke ønsker barn? Ikke uvanlig det...

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det finnes andre som har det som dere. Jeg har et vennepar som har det på samme måte.

Men tester du for eggløsning i alle fall slik at du vet at dere faktisk har sex på det mest optimale tidspunktet? Om dere bare har sex en gang hver pp, må du i alle fall vite at dere har det på riktig tidspunkt.

Hva de svarer på utredning vet jeg ikke. Jeg ville ha fortalt at dere har sex ca 1 gang hver pp, og at du ønsker en sjekk på at alt er i orden med dere begge i alle fall. Jeg ville vært ærlig og sakt at du er klar over at det er litt lite, men at dere ikke får til oftere enn dette. Jeg ville sakt at det i alle fall ville være en lettelse å få undersøkt at alt er i orden med begge to, slik at dere kan slå fast at det er for lite sex som er årsaken. Etter utredning får dere da videre diskutere dere frem til behov for kunstig inseminering feks.

Samtidig vil jeg tro at dere bør jobbe med sexlivet deres. Han bør sjekke seg ut i forhold til hormoner, og dere bør finne ut om det er ting han mener mangler i seksuallivet og hva som tenner ham. Kanskje har dere vært sammen så lenge at dere har glemt å være lekne sammen og utforske hverandre?

Hei,

Jeg tester for eggløsning hver mnd og vi får 1 - 2 ganger på riktig tidspunkt som regel..så det er jo ikke helt håpløst..men det skal ikke være nødvendig at jeg må jobbe så hardt for å få ham til ha sex de dagene og bekymre meg grenseløst i forkant for om han får det til denne gangen.

i begynnelsen var det helt motsatt. Vi hadde sex minst 1 gang per dag.. men dette avtok lenge før det var snakk om barn.

Skrevet

Og han gadd å ofre veldig mye for å få barn, ja... :gjeiper: Kanskje den manglende sexlysten egentlig bunner i at han ikke ønsker barn? Ikke uvanlig det...

Jepp - det tenker jeg også (TS)..hva er det som gjør at han lar meg slite sånn for dette når han har så lite innsatsvilje selv..han sier han vil ha barn, men når det skjer er ikke viktig for ham.

Det er vanskelig for meg å møte andre gravide eller med små barn, fordi han smiler og tuller med graviditeten eller barnet..mens jeg føler han saboterer på hjemmebane..det føles vondt:(

Skrevet

Tusen takk for utfyllende og seriøst svar.

Jeg tester hver mnd og det blir på riktig tidspunkt i alle fall og det er jo greit å utelukke eventuelle andre "feil".

Vi prøver å jobbe med sexlivet, men jeg blir alltid avvist og stiller opp når han er klar en skjelden gang..

Kanksje det er noe med hormonene ja?!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...