AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Sønnen min var hjemme fra skolen i går fordi han hadde omgangsyken og kastet opp en del på morgenen. Når de har omgangsyke så skal de jo holdes hjemme i 48 timer før de kan sendes på skolen eller i barnehage igjen pga. smitte. Sønnen min var symptomfri allerede på formiddagen i går, og har vært i fin form. Holder han hjemme i dag også, men lurer på om det er helt uhørt å ta ham me ut på en tur i løpet av dagen? Han er jo helt fin i form, og kjeder seg veldig å sitte inne hele dagen. Kunne tengt oss å gått en liten tur i friluft å kose oss med god mat eller noe. Men er dette helt fyfy i og med at han ikke går på skolen i dag? Han har jo lysst å gå på skolen, men kan ikke pga. smitten...
Eilina Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Jeg ser ikke noe problem med å rusle en tur ute i nærheten, så lenge dere ikke går steder hvor dere smitter andre. Han har sikkert godt av litt frisk luft hvis han er i form til det.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Jeg ser ikke noe problem med å rusle en tur ute i nærheten, så lenge dere ikke går steder hvor dere smitter andre. Han har sikkert godt av litt frisk luft hvis han er i form til det. Ja, det er det jeg tenker også Merker ikke på ham at han nettop har vært syk, er i normalt god form igjen, så føler det blir litt for dummt å holde ham inne hele dagen når han kun er hjemme pga. at han fortsatt kan smitte andre? Skal vel noe til at han smitter folk når vi tar oss en liten tur ut i skogen... TS
Gjest Marmot Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Da sønnen min hadde omgangssyke, var vi inne det første døgnet etter han kastet opp. Dagen etter der igjen holdt jeg ham hjemme fra barnehagen, men vi tok oss en tur ut. Han var i fin form og kjedet seg veldig. Så lenge man holder seg unna folk, ser jeg ikke problemet, men jeg er ekstremt opptatt av at man holder 48-timersregelen i forhold til skole og barnehage.
Furstina Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Att vara ute är bara bra, det är pga smittrisken han inte får gå till barnehage eller skola. Mår han bra och orkar så är det bara bra att vistas ute.
Brunhilde Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg forstår dilemmaet i forhold til det å være borte fra skolen, men gå ut allikevel. I dette tilfellet er det jo ikke slik at han er hjemme fra skolen, men ute og leker. Han er ute med deg for å få frisk luft og utløp før energi, noe som må være helt greit.
Gjest lærer Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Jeg synes i prinsipp ikke en skal være ute dersom en er hjemme fra barnehage eller skole. Ute i hagen er ok, men synes ikke at en skal gå tur, dra på kjøpesenter o.l. For meg er dette litt prinsipielt, men barnet trenger å hvile seg opp og også. Selv de har mye energi i det ene øyeblikket blir de jo fortere slitne også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå