Kesha92 Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Heisann. Det har seg sånn at det mørkebrune håret mitt har rødskjær i seg. Og jeg får det ikke vekk uansett hva jeg gjør!!! For 2 år siden pleide jeg å farge håret mitt svart, og når jeg gikk lei, gikk jeg til frisøren for å avfarge det. Det endte opp med at jeg gikk rundt med gulerot-farget hår i over 1 mnd. Og siden den gang har jeg aldri fått vekk rødskjæret i håret. Jeg farger det brunt, brunt, brunt. HELE tiden!! Seinest i sommer gikk jeg til frisør for å få vekk rødskjæret i håret. Og det funket ikke... Og ja, jeg farget håret mitt selv med en aske farge for litt over 2 mnder siden. Men det har fortsatt rødt i seg. HVA KAN JEG GJØRE? Jeg er desperat!! Det er like før jeg tar en Britney og skaller meg. For dette gjør meg gal. Kan dere væresåsnill og hjelpe meg?? Jeg trenger råd. Tusen takk på forhånd! P.S: Jeg er opprinnelig brunette. 100%
Pitabrød Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Nå har ikke jeg spesielt god peiling på brunt hår med rødskjær, men du kunne jo prøve å farge det i en kald brunfarge, for å gjevne ut rødfargen? SJekk ut denne linken, kanskje den kan være til hjelp;) Slik farger du håret hjemme
Kesha92 Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2011 Vel jeg har farget det i kalde brunfarger, men det virker som om det røde har bestemt seg for å bli Jeg leste tilogmed at en sølvsjampoo kunne trekke rødskjæret ut av håret, så jeg bestilte den sjampooen som ble anbefalt fra England. Men den har ikke virket på meg. Jeg er virkelig desperat! Men takk for svar uansett
Envy Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 IKKE fortsett å ødelegge håret ditt med hjemmefarge. For å få fixet må du sannsynsligvis nok en gang til frisøren og avfarge, så får du evt be dem ordne en farge du er fornøyd med. Mulig du må ta det i flere omganger da avfarging sliter veldig på håret, men bedre det enn på tukle det til mer hjemme.
Kesha92 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2011 Dere har nok rett MEN jeg skulle fortsatt ønske at noen hadde et kjerringråd til meg eller noe sånt, hehe. Jeg føler jeg bruker nok penger på diverse hårprodukter, og sist gang jeg var hos frisøren fikk hun håret mitt mye mørkere enn jeg ville ha det, og 1 uke etter var rødskjæret fremme igjen. Så jeg har ikke lyst å kaste bort pengene mine enda en gang. Men jeg blir nok nødt til det tilslutt -.-
Hipster Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Jeg farga håret mitt helt rødt, og det er pain å få ut, de fleste brunfarger inneholder også rødt i de, og får derfor litt rødskjær uansett. Jeg har fått ut all rødskjæret i håret mitt nå, men det er fordi jeg har klipt det meste av sakte men sikkert.
Kesha92 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2011 Oj. Å klippe håret er virkelig det siste jeg har lyst til :/ Jeg vil så gjerne ha det brunt! Denne hårfargen hadde vært helt perfekt!! Min lenke Jeg har brukt denne sølvsjampooen; Min lenke
Hipster Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Oj. Å klippe håret er virkelig det siste jeg har lyst til :/ Jeg vil så gjerne ha det brunt! Denne hårfargen hadde vært helt perfekt!! Min lenke Jeg har brukt denne sølvsjampooen; Min lenke Det jeg gjorde var å farge håret så nært min naturlige hårfarge som mulig, la håret få hvile fra all fargingen, og klippe det innimellom, og etterhvert så hadde jeg klipt ut all rødfargen / vasket den ut. Ditt hår kommer nok ikke til å ta like lang tid som mitt tok, håret mitt var liksom knall rødt.
Lulilelu Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Sølvsjampo skal fungere. Men du må bruke en god håndfull og bruke det som balsam. Ikke skumme men bare stryke det inn i håret. Så la det stå i ca 15 min. Gjerne lengre også, men det er avhengig om håret ditt trekker til seg den lilla fargen. Prøv å unngå sjampoen i hodebunnen.
Kesha92 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 10. november 2011 Ja, det er liksom min naturlige hårfarge jeg vil ha tilbake. Skulle ønske jeg var smartere når jeg var 13 år og aldri hadde begynt å farge håret. Sukk.. Åå, men dåså! Jeg har skummet sjampooen inn i håret jeg.. :o Og latt den sitte i 5 min. Men jeg kan jo prøve din metode og se om jeg får et bedre resultat :D Gleder meg til å prøve det i morgen. Og da lar jeg den sitte i lengre. Tusen takk for svar alle sammen Gi meg gjerne flere tips/råd, hehe!
Lulilelu Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Men husk at du kan ikke forvente noe særlig resultet første gang. Du må gjøre det noen ganger for å få resultat. Men det fungerer. Vet ikke hvor mørkt håret ditt er (jo mørkere, jo mindre sjanse for lillaskjær) men jeg vet om folk med veldig mørkt hår som lar den være i flere timer. Ved å fjerne rødskjæret så vil også håret bli litt lysere, så mange brunetter bruker det for å få litt sommerbleket hår
Kesha92 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2011 Tusen takk for svar :D dette skal jeg virkelig prøve ut! Håret mitt er veldig mørkt, jeg vil heller ha lillaskjær enn rødskjær for å si det sånn, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå