Glasögon Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 vi må flytte fra leiligheten vi bor i nå, og har heldigvis funnet et nytt sted. Men denne leiligheten er mye mindre. Jeg trenger å høre andres erfaringer om hvordan det gikk, og tips til hvordan vi skal få det til. F.eks har jeg en stooor kommode der vi hadde nesten alle klærne våre, den er det ikke plass til i den nye leiligheten. Kjenner bare at jeg gruer meg litt til å få mindre plass, så tips og erfaringer tas gjerne i mot :-)
ninuska_ Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Slenger meg på her. Flytter egentlig til et større sted med en venninne, men alle mine personlige ting må plutselig på et mindre areal. Håper noen har gode tips!
HopelessFear Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Hvor stor endringer er det snakk om?
Glasögon Skrevet 9. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2011 15 kvm forskjell. Høres kanskje lite ut, men det utgjør en stor forskjell.. Mye Pga planløsning også sikkert.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Kommer litt an på om du har økonomi til å kjøpe noen nye møbler med lure oppbevaringsløsninger. Ellers flyttet vi fra hus til liten leilighet for et år siden, og gikk gjennom det meste jeg eide - det var veldig mye som kunne gis bort og kastes, også kjøpte vi mindre sofa. Har heldigvis bodplass (veldig greit til å sortere bort vinterklær... vakumposer er et tips), men tror vi eier ca 1/4 nå av hva vi gjorde tidligere, og det er ingenting vi savner...
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg har flyttet fra ca 100 kvadrat til ca 70 kvadrat sammen med samboer og stebarn. En del møbler måtte selges, det samme med en del stæsj og ting som likevel ikke ble brukt. Mye gikk til Fretex, noe i søpla. Jeg grudde meg på forhånd, men i ettertid føles det faktisk veldig godt! Vi har vært kreative for å skape plass og utnytter hver krik og krok vi kan. Oppå skapene har vi pene pappesker til oppbevaring. Boden er utnyttet til det ytterste. Vi har lært oss å prioritere og kvitte oss med ting vi egentlig ikke har bruk for.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Dersom du har mulighet til det så lei en bod for å lagre ting på. Tenker ikke på store møbler, men esker.
MissStiles Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Hva med å bytte ut den stoooore kommoden med noe annet? Et stort klesskap?
Glasögon Skrevet 10. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2011 Takk for svar alle sammen. Vi har ikke råd til å kjøpe nye møbler, men diverse esker osv er nok smart. Jeg tror ikke det er plass til å kjøpe et skap istedet for å ha kommoden, men det får vi se på.. Ellers så har vi tilgang til et sted å oppbevare ting det ikke er plass til, så det er heldigvis ikke et problem. Problemet er jo å finne smarte løsninger for å få plass til det vi trenger, og tips til hvordan klare å kvitte seg med ting som er mindre nødvendig, men likevel litt nyttig... Ja, jeg er en av de som har vanskelig med å kaste ting/rydde dem helt bort
Gjest Lille-pus Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Når økonomien igjen tillater det så er det lurt å tenke muligheter for å benytte høyden isteden for å bruke bredden. Da er skyvedørsgarderober et godt tips isteden for garderober med slagdører, takhøye skap er også lurt. Bedrollers kan brukes for å utnytte "tomrommet" under sengene til lagring Kan det være en tanke å sortere ut litt blant ting man har mer enn 2 av ? Jeg flyttet fra hus til leilighet for noen år siden og har kun kjøpt en stor skyvedørsgarderobe (gull verd !) som jeg erstattet det store garderobeskapet med slagdører med, og tre åpne valnøtthyller (en til hvert bad og en til boden i leiligheten. På sistenevnte oppbevares oljeflasker, olivenglass, tomatbokser og slike ting. Coop har som regel gode tilbud på store og små bokser med lokk (Hammarplast). Disse kan stables og er supre til oppbevaring. Løse klesstativ med hjul kan plasseres på en innebod og avhjelpe på manglende skap-plass
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Som lille-pus skriver er det viktig å få utnyttet høyden, og plassen under senga. Om du ikke vil kjøpe nye møbler er det jo vanskelig å komme med løsninger til deg.. Da er det rett og slett bare å ta seg sammen og ta bort det man ikke trenger å ha med seg. Selv om man ikke har så mye penger, så er det utrolig hva man kan finne på finn. Man kan jo finne gratis møbler også, og man kan selge det man ikke selv trenger lenger. Om du har en riskoker du bruker en gang i året, så for all del kast den eller selg den når man flytter kommer man over så mange slike ting som omtrent aldri er i bruk, men som det er "stygt" å kaste. Men ikke tenk på at du ikke kan kaste/selge, for nå har du faktisk plassmangel...
Glasögon Skrevet 11. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2011 Takk igjen! Kjenner jeg blir litt mindre stressa nå AB: selvfølgelig vil jeg kjøpe nye møbler, men enklere sagt enn gjort når vi må flytte til en mindre leilighet, som i tillegg er styggere og dyrere enn den vi bor i nå.. Vi har rett og slett ikke råd. Men igjen - takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå