Roo Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Får man definerte ben av jogging, eller MÅ det styrketrening til? Jeg trives best med mosjon utendørs og har lite lyst å melde meg inn på et senter.. Kanskje noen har tips til gode styrkeøvelser for ben man kan gjøre hjemme og/eller ute? (Gjerne noe som ikke er knebøy, HATER knebøy).
Gjest *Maja* Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Får man definerte ben av jogging, eller MÅ det styrketrening til? Jeg trives best med mosjon utendørs og har lite lyst å melde meg inn på et senter.. Kanskje noen har tips til gode styrkeøvelser for ben man kan gjøre hjemme og/eller ute? (Gjerne noe som ikke er knebøy, HATER knebøy). Mine ben har iallefall blitt veldig pent definert etter at jeg startet med jogging
Rødtoppen86 Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Tja... du får ikke de mest definerte lårmusklene av jogging, men leggene kan virkelig få kjørt seg. Jeg jogget en del i skogsløyper med bakker i, og det tok ikke lange tiden før jeg fikk skikkelig leggmuskler. Er det skikkelig bratt, så kan man få ganske bra lår også, men ingenting slår styrketrening når det kommer til rumpe/lår. Bruk oppoverbakker for trening av bein. Ta lange og dype steg i bakkene slik at du kjenner det i rumpa og lårene. Gående utfall er helt suverent til dette
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2011 Så bra! Det er motiverende å høre Tenkte jeg skulle starte imorgen. Har ikke jogget på hundre år, men går mye hurtige turer. Skal starte forsiktig, kanskje en 20 minutters runde. Er det en ok start? Vil liksom ikke bli lei før jeg har kommet godt i gang heller.. (Jeg føler meg litt splitta. Noen mener man bør starte hardt med en gang man begynner å trene, mens andre mener man bør starte forsiktig og bygge seg sakte med sikkert opp). Ellers tenker jeg at jeg skal legge opp rutene slik at jeg kan springe opp og ned trapper også. Føler det gir en god bonus til stussen. Forresten må dere si ifra om det er andre som planlegger å komme i joggeform, med pene ben som bonus
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 Tja... du får ikke de mest definerte lårmusklene av jogging, men leggene kan virkelig få kjørt seg. Jeg jogget en del i skogsløyper med bakker i, og det tok ikke lange tiden før jeg fikk skikkelig leggmuskler. Er det skikkelig bratt, så kan man få ganske bra lår også, men ingenting slår styrketrening når det kommer til rumpe/lår. Bruk oppoverbakker for trening av bein. Ta lange og dype steg i bakkene slik at du kjenner det i rumpa og lårene. Gående utfall er helt suverent til dette Takk for tips! Jeg ønsker meg definerte ben, men ikke tykke muskuløse legger. Jeg hater utfall noe så intenst, men gå-varianten i oppoverbakke kan jeg kanskje være med på. Iallefall om det står mellom den og normal utfall-trening. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Det kommer nok av på bena og hvordan definert du vil ha de. Jeg har lange slanke ben, og vil gjerne definere dem med den typiske styrketrenings-looken, og mine ben får også veldig pen effekt av det også(synes jeg selv iallefall). Om jeg hadde hatt ben som jenter flest(altså litt kraftigere ben/lår enn jeg har) - så hadde jeg sikkert likt best jogge-effekten.
Geparden Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Jogging belaster en del, så begynn med korte turer. 20 minutter er kort. Det er mulig du ikke kan løpe hele de første gangene. Det spørs på grunnlaget ditt. Kjenner du ikke noe problem, øk på! Kan du løpe hele, øk lengden. Det er ingen grunn til å være overforsiktig, det skal jo være gøy.
Rødtoppen86 Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Takk for tips! Jeg ønsker meg definerte ben, men ikke tykke muskuløse legger. Jeg hater utfall noe så intenst, men gå-varianten i oppoverbakke kan jeg kanskje være med på. Iallefall om det står mellom den og normal utfall-trening. Hm.... får jeg lov til å spørre hvorfor du ikke liker utfall og knebøy? Du kommer ihvertfall godt på vei med gåing i oppoverbakker. Det er jo supert å gå på tur i skogen med bratt terreng. Jeg er nok litt over gjennomsnittet glad i styrketrening, så jeg liker mer muskler enn jenter flest, men det er jo smak og behag.
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2011 Det kommer nok av på bena og hvordan definert du vil ha de. Jeg har lange slanke ben, og vil gjerne definere dem med den typiske styrketrenings-looken, og mine ben får også veldig pen effekt av det også(synes jeg selv iallefall). Om jeg hadde hatt ben som jenter flest(altså litt kraftigere ben/lår enn jeg har) - så hadde jeg sikkert likt best jogge-effekten. Mhm, godt poeng! Jeg har passe korte, litt kraftige ben.. lucky me.
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2011 Hm.... får jeg lov til å spørre hvorfor du ikke liker utfall og knebøy? Du kommer ihvertfall godt på vei med gåing i oppoverbakker. Det er jo supert å gå på tur i skogen med bratt terreng. Jeg er nok litt over gjennomsnittet glad i styrketrening, så jeg liker mer muskler enn jenter flest, men det er jo smak og behag. Det er sant, smak og behag. Jeg har aldri likt utfall og knebøy. Synes det er skikkelig herk og tungt! Jeg liker å trene styrke på overkropp, men sliter med rumpe/ben. Usikker på hvorfor, har alltid bare tenkt på de øvelsene som djevel-øvelser
Rødtoppen86 Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Hehe, jeg har et hat-elsk forhold til styrketrening av bein. Det er skikkelig tungt og hardt mens man holder på, men så er det så verdt det etterpå. Det gjør godt når man ser resultater av de tunge øvelsene som kjennes ut som man skal dø av. Gående utfall og bulgarsk utfall er ihvertfall fantastisk for de som ønsker skikkelig rumpe og bein (forutsatt at man trener skikkelig).
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2011 (Også har jeg typisk litt pære-form. Veldig slank fra midjen og oppover, veldig tynne armer. Men tykke lår og korte ben). Det er derfor jeg har lyst til å jogge og få litt "fittere" ben.
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 9. november 2011 Hehe, jeg har et hat-elsk forhold til styrketrening av bein. Det er skikkelig tungt og hardt mens man holder på, men så er det så verdt det etterpå. Det gjør godt når man ser resultater av de tunge øvelsene som kjennes ut som man skal dø av. Gående utfall og bulgarsk utfall er ihvertfall fantastisk for de som ønsker skikkelig rumpe og bein (forutsatt at man trener skikkelig). Du er heldig! Stå på videre med treningen Bulgarsk utfall? Aldri hørt om. Skal google det.
hulaboer Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Mine ben har iallefall blitt veldig pent definert etter at jeg startet med jogging Men du begynte vel med andre ting enn jogging også? Definisjon får man vel når man mister fett (og/eller musklene vokser).
hulaboer Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg definerte ben, men ikke tykke muskuløse legger. Hvis du er kvinne er det grenser for hvor mye muskler du får. Hvis du skal trene så hardt at du får svære muskler, må du nok trene aktivt flere timer hver eneste dag. Definerte legger hos kvinner er bare digg.
Roo Skrevet 9. november 2011 Forfatter #16 Skrevet 9. november 2011 Definerte legger er pent ja, men ikke sånne muskuløse bolle-legger. Smaken er jo som baken.. Men så bra, da er det ingen fare for at jeg får manne-legger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå